برای خرید لوازم اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    کد خبر :804917

یکی از دغدغه های اصلی در شرکت ها و سازمان های اداری، خرید لوازم اداری است. برای این کار شخصی را به عنوان مسئول خرید انتخاب کرده و لیست خرید ملزومات اداری را به او ارائه می دهند. توجه کنید که در چیدمان یک سازمان یا اداره بایستی لوازم اضافی را که فضای زیادی نیز اشغال می کنند، حذف کرد.

به یاد داشته باشید که پیش از خرید تجهیزات اداری، علاوه بر کارایی آنها، بایستی بودجه سازمان را نیز در نظر گرفت. پس از آن متناسب با فضای اداری خود، یک سبک و چیدمان مناسب را انتخاب نمایید. اما سوالی که پیش می آید این است که در خرید لوازم اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ چه چیزهایی مجموعه لوازم اداری را تشکیل می دهند؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

خرید لوازم خانگی

چگونگی دسته بندی لوازم و ملزومات اداری

تجهیزات و وسایل اداری را در یک اداره یا سازمان، بایستی بر اساس کارایی آن ها دسته بندی کرد. لوازم و تجهیزات مورد استفاده در روز، یکی از انواع دسته بندی هستند که بایستی آن ها را در قفسه یا کشو های متعددی و البته مخصوصی قرار داد. به همین منوال، لوازم هفتگی را نیز بایستی در دسته بندی های متمایز قرار داد. این دسته از ملزومات اداری در قفسه ها یا کشوهایی پنهان و بزرگ قرار می گیرند. ناگفته نماند که برخی از تجهیزاتی که هنگام خرید لوازم اداری آن را تهیه می کنید، استفاده کمی از آن ها می شود که می توانید در فضاهایی مثل انباری و غیره، آن ها را قرار دهید. تجهیزاتی نیز وجود دارند که می شود گفت بلا استفاده هستند. دستگاه هایی مثل نوار های پلاستیکی، سی دی های خام، دستگاه فکس و غیره، از این قبیل هستند.

بودجه مخصوص خرید لوازم اداری

یکی از مهمترین ارکان در هنگام خرید لوازم اداری، مسئله قیمت و بودجه آن است. در ابتدای امر بایستی توان مالی سازمان خود را برای خرید ملزومات اداری و دفتری آنالیز و پس از آن، بین گزینه هایی که در اختیار دارید، مناسب ترین را انتخاب کنید. به طور مثال مبلمان اداری با توجه به موادی که در ساختار آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت های متفاوتی دارند. پس می توان گفت یکی از مهمترین پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت لوازم اداری، جنس و متریال به کار رفته در آن ها است. روشن است که هر چه این لوازم کیفیت مرغوب تری داشته باشند، بهای بیشتری برای آن ها باید پرداخت نمایید. ناگفته نماند که گاها طراحی خاصی که برخی از تجهیزات اداری دارند، بر قیمت آن ها تاثیر گذار است.

مبلمان اداری و نکاتی برای خرید آن

امروزه برخلاف گذشته، مبلمان اداری در دسته ها و طرح های مختلفی در بازار موجودند. یکی از زیباترین و چشم نواز ترین سبک های مبلمان اداری، مبلمان اداری لوکس بوده که در ساخت آن ها از چرم های زیبا و لاکچری استفاده شده و اتفاقا افراد زیادی را به خود جذب نموده اند. از دیگر سبک های مبلمان اداری، مبلمان کلاسیک هستند که مقرون به صرفه تر بوده و مناسب فضاهای کلاسیک می باشند. پیش از خرید مبلمان اداری، بایستی با سبک های مختلف آن آشنا شده و بهترین آن را متناسب با فضای شغلی خود، انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که از پارتیشن ها نیز برای چیدمان اداری می توانید استفاده کنید.

نکاتی برای خرید لوازم اداری

پیش از خرید تجهیزات اداری بایستی نکاتی را برای خرید هر چه بهتر در نظر بگیرید؛ از جمله:

به طور کلی بهتر است پیش از خرید ملزومات اداری، نسبت به نیاز ها و خواسته های دفتر کاری و کارمندان آگاه بوده و در هنگام خرید آنها را اولویت بندی کنید. به طور مثال هنگام خرید میز و شلف بایستی محل قرار گیری لپ تاپ ها و یا مکان بایگانی اوراق را تعیین کرده و طبق آن خرید نمایید.

هنگام خرید ملزومات اداری و سازمانی، بایستی به میزان مدارک و وسایل موجود در محل کار توجه کرد. بهتر است زمانی به خرید مشغول شوید که به درستی مدارک مورد نظر مثل کتاب ها، اسناد، فایل ها و قبض ها را در خود جای داده و فضای کافی در اختیارتان قرار داشته باشد.
هنگام خرید لوازم اداری و سازمانی بایستی به فضای کاری کارمندان توجه ویژه شده و برای آن برنامه ریزی کنید؛ چرا که لوازم دفتری و اداری مناسب برای کارمندان باید با توجه به ابعاد محل کار در نظر گرفته شود. به طور مثال در یک موقعیت اداری کوچک با متراژ کم، استفاده از مبلمان بزرگ و جاگیر خوش آیند به نظر نمی رسد. چون علاوه بر جا گیر بودن، فضای شما را از آنچه که هست، کوچکتر نشان می دهد.

هنگام خرید تجهیزات اداری، هارمونی و حفظ توناژ رنگی بین اجزا را همراه با چیدمان مناسب، از یاد نبرید. به طور کلی سعی کنید تا بین رنگ و طرح دیوار، تجهیزات چوبی، لوازم اداری و غیره، این هارمونی را بوجود بیاورید.

جمع بندی

یکی از دغدغه های سازمان ها و اداره های مختلف، خرید لوازم اداری مناسب است. یکی از اصلی ترین نکات در هنگام خرید ملزومات اداری، توجه به کاربری آنها است. به طور مثال بایستی توجه کنید که میز و صندلی انتخابیتان برای کدام بخش بوده و قرار است از آن چه استفاده ای شود. ناگفته نماند که پیش از خرید، به فضای در نظر گرفته شده برای هر فرد نیز توجه داشته و نسبت به خرید آن، اقدام نمایید. شرکت ها و موسسات مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که شما می توانید با خیالی آسوده به آنها مراجعه کرده و مطابق با نیاز های اداره خود، خرید نمایید. برای آنکه بتوانید به راحتی با شرکت ها و فروشگاه های فروش تجهیزات اداری آشنا شده و خریدی مطمئن را تجربه کنید، می توانید به سایت اینترنتی niazito.com مراجعه کنید.نیازیتو با گردآوردن مجموعه ای از شرکت ها در این زمینه، شما را در خریدی آسوده و مطمئن همراهی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید