شکایت خانواده بدلکار معروف از سازنده «داستان اسباب‌بازی‌ها»

    کد خبر :748697

به گزارش تارنمای روزنامه نشنال، کِلی کنیول پسر اویل کنیول مدعی است شخصیت دوک کابوم در چهارمین قسمت از انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، با اقتباس از شخصیت پدرش ساخته شده است.

وی در همین راستا هفته گذشته شکایت‌نامه‌ای را در دادگاه فدرال لاس وگاس تنظیم و دیزنی را به استفاده بی‌اجازه از نام و شهرت اویل کنیول متهم کرد.

کنیول بدلکار مشهور آمریکایی است که با ۴۳۳ شکستگی رکورد بیشترین شکستگی استخوان را در کتاب رکوردهای گینس در اختیار دارد. از نمایش‌های معروف وی می‌توان به پرش با موتورسیکلت از روی فواره کاخ سزار در لاس‌وگاس و یک ردیف اتوبوس‌ در استادیوم ومبلی لندن اشاره کرد.

براساس شکواییه خانواده کنیول، کمپانی پیکسار که زیرمجموعه دیزنی است آگاهانه و بدون اجازه کاراکتر کابوم را از روی شخصیت این بدلکار معروف ساخته است، هرچند در خود انیمیشن به نام وی اشاره‌ای نمی‌شود.

کلی کنیول با انتشار بیانیه‌ای گفت: اویل کنیول میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به هیجان نیاورد، استخوان‌هایش را نشکست و زخمی نشد که دیزنی بتواند پول به جیب بزند.

کنیول در سال های فعالیت خود، در بیش از ۷۵ مورد پرش با موتورسیکلت، جراحت‌های جدی برداشت اما سرانجام در ۶۹ سالگی بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید