اعلام آمادگی دوباره بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا

    کد خبر :840682
اعلام آمادگی دوباره بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی چندین بار برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده است.

مسعود خوانساری در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان این اتاق ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: چالش‌های زیادی پیش روی دولت جدید است و این دولت در شرایط ویژه‌ای، مدیریت کشور را به دست گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه و برخورد با چالش‌ها، اتاق بازرگانی تهران آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌کند. همچنین از دولت خواستاریم که از تلاش‌های بخش خصوصی در حرفه‌هایی که دارند، استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: امروز مهم‌ترین چالش پیش روی دولت سیزدهم کروناست به طوری که رئیس جمهور و معاون اول نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند.

خوانساری ادامه داد: بخش خصوصی چندین بار برای واردات واکسن اعلام آمادگی کرده است، همچنین روز گذشته نیز به وزرای بهداشت و امور خارجه نامه‌ای ارسال کردیم با این موضوع که بخش خصوصی توانایی و آمادگی زیادی برای این امر دارد.

وی تصریح کرد: چالش بعدی دولت مباحث تورمی است به طوری که تورم اقتصاد ایران رو به رشد است و از بین بردن آن در صورت داشتن برنامه‌های عملیاتی، کار سختی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ابراز کرد: علاوه بر تورم پایه پولی نیز یکی از مهم ترین چالش‌های این روزهای اقتصاد کشور است و در همین مورد بانک مرکزی اعلام کرده که در ۳ ماه نخست امسال پایه پولی نسبت به سال گذشته ۹.۹ درصد رشد داشته است.

خوانساری اظهار کرد: طبق آخرین آمار بانک مرکزی امسال ۱۵ میلیارد دلار واردات به کشور انجام گرفته که بیش از ۴ میلیارد دلار از آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند که اغلب مواد اولیه و خوراکی بوده اند.

وی افزود: این تخصیص ارز ترجیحی در حالی است که تورم و افزایش قیمت اقلام خوراکی طی یک سال گذشته بیشتر از سایر اقلام مصرفی بوده است. یعنی ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه باعث رانت و تورم نیز شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: از دولت جدید خواستار این هستیم که اشتباه‌های دولت گذشته را تکرار نکند و هرچه سریعتر برای از بین بردن رانت، اقدام به تک نرخی کردن نرخ ارز کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خوانساری تصریح کرد: کسری بودجه نیز از مشکلات حال حاضر کشور است که باعث ایجاد رانت و تورم می‌شود و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای اصلاح این امر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید