بتا عمومی اندروید 13 منتشر شد/با دسترسی محدود به اطلاعات گوشی

    کد خبر :906351

پس از بیلدهای پیش نمایش توسعه‌دهندگان، اکنون گوگل اولین نسخه بتا اندروید 13 را منتشر کرده است. این بدان معنی است که بروزرسانی‌ها از این پس به طور رسمی بجای نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان به بتا عمومی منتقل می‌شوند.

بازتاب -پس از دو پیش‌نمایش توسعه‌دهنده که به ترتیب در ماه‌های فوریه و مارس 2021 منتشر شدند، امروز گوگل اولین نسخه بتا اندروید 13 را برای آزمایش عمومی در دسترس قرار داده است. معمولاً این طور بوده که نصب و اجرای نسخه بتا عمومی از بیلدهای توسعه‌دهندگان آسان‌تر است. علت عمده آن بخاطر طراحی است و انتظار می‌رود نسخه آزمایشی عمومی مشکلات کمتری داشته باشد.

با این اوصاف، کاربران احتمالاً هنوز هم مشکلات ریز و درشت بسیاری را در بتا اندروید 13 تجربه خواهند کرد؛ زیرا این اولین نسخه از چهار نسخه بتا برنامه‌ریزی شده قبل از انتشار نهایی سیستم عامل در اواخر امسال است. اگر علاقه‌مند به امتحان کردن بتا نخست Android 13 هستید و گوشی هوشمند گوگل پیکسل در اختیار دارید، می‌توانید به وب‌سایت برنامه Android Beta در این لینک رفته و دستگاه خود را ثبت نام کنید.

بتا اول اندروید 13 با مجوزهای جدید برای دسترسی دقیق‌تر به فایل‌های رسانه و API های مسیریابی صوتی بهبود یافته ارائه می‌شود. برنامه‌هایی که می‌خواهند به رسانه‌های روی گوشی شما دسترسی داشته باشند، اکنون سه مجوز مختلف دارند که به نوع فایلی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند بستگی دارد.

پیش‌تر تمامی این موارد در قالب یک مجوز «دسترسی به رسانه» قرار می‌گرفتند که در صورت اعطا، به برنامه اجازه می‌داد به همه نوع رسانه‌ای روی گوشی دسترسی داشته باشد. اما اکنون وقتی یکی از مجوزهای جدید را اعطا می‌کنید، برنامه مورد نظر فقط به نوع(های) فایل رسانه مربوطه دسترسی خواندن داده دارد و نه چیزی دیگر.

همچنین اسکنر جدیدی به اندروید 13 اضافه شده که بسیار سریع‌ترعمل می‌کند و قادر به شناسایی، اسکن و بازیابی اطلاعات از کدهای QR با سرعت بیشتری است. علاوه بر این، اسکنر جدید جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از اطلاعات بازیابی شده از یک کد QR ارائه می‌دهد.

ماه آینده در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، این شرکت جزئیات بیشتری درباره اندروید 13 به همراه ویژگی‌های جدید آن به اشتراک خواهد گذاشت. به احتمال زیاد نسخه دوم بتا نیز دقیقاً در همان زمان منتشر می‌شود تا ویژگی‌های جدید معرفی شده را به نمایش بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید