با این نقاب هم غواصی کنید هم موتورسواری

    کد خبر :301191

امروزه هیچ نقاب یا کلاه محافظی وجود ندارد که در آن واحد هم برای حفظ امنیت موتورسواران قابل استفاده باشد و هم بتواند نیازهای علاقمندان به غواصی را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، یک طراح چینی یک نقاب محافظ خلاقانه طراحی کرده که دی ماسک نام دارد و کاربرد طیف گسترده ای از فناوری های جدید در آن هم استفاده از ابزار یادشده را در زیر آب های دریا و اقیانوس ممکن می کند و هم باعث می شود بتوان از دی ماسک به عنوان کلاه محافظ استفاده کرد.

دی ماسک علاوه بر چشم و بینی کل صورت انسان را می پوشاند و لذا از وارد آمدن هرگونه آسیب به چهره فرد در صورت برخورد با اشیا یا ورود آب جلوگیری می کند. همین شیوه طراحی باعث می شود در صورت استفاده از دی ماسک فرد بتواند کل محیط اطراف را ببیند و از دید ۱۸۰ درجه برخوردار باشد.

افزایش نقاط تماس این ماسک با صورت باعث می شود فرد در زمان استفاده از آن راحت تر باشد و کمتر اذیت شود. در صورت استفاده از دی ماسک در زیر آب، تنفس با آن از طریق یک پرت جانبی که اکسیژن را به زیر نقاب یادشده منتقل می کند، ممکن خواهد بود و لذا افراد نیازی به استفاده از لوله دهانی برای نفس کشیدن ندارند.

لنز شیشه ای بزرگ این نقاب قابلیت نصب یک نمایشگر را برای دریافت اطلاعات جانبی از محیط اطراف دارد. از این طریق می توان به اطلاعاتی مانند عمق، موقعیت جغرافیایی، سطح اکسیژن باقی مانده، دمای آب و غیره دسترسی یافت.

یک نوار استخوانی برای انتقال موسیقی و گوش کردن به اصوات مختلف و برقراری ارتباط دو طرفه با دیگران از جمله دیگر مزایای این محصول است. همچنین سیستم روشنایی ال ای دی نیز در این نقاب وجود دارد که مشاهده محیط اطراف را در تاریکی ممکن می کند. یک دوربین دیجیتال هم برای عکاسی و فیلمبرداری بر روی دی ماسک نصب شده است.

برنامه تلفن همراه خاصی نیز برای دی ماسک در نظر گرفته شده که برای به اشتراک گذاری عکس و ویدئو و تهیه فهرست پخش موسیقی و غیره کاربرد دارد. هنوز قیمت یا زمان عرضه این محصول مشخص نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید