بایدن: ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را لغو می‌کنم / جنگ یمن باید تمام شود

    کد خبر :782766

رئیس جمهوری آمریکا در بازدید از وزارت خارجه گفت آمریکا و دیپلماسی بازگشته است. او در سخنرانی خود گفت که قصد دارد فرمان اجرایی لغو ممنوعیت ورود مسلمانان به کشور را امضا کند.

جو بایدن روز پنج‌شنبه در بازدید از وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب، خطاب بایدن به دیپلمات‌ها گفت: دیپلماسی بازگشته است. شما در مرکز کاری هستید که من می‌خواهم انجام دهم. وی با بیان اینکه دیپلمات‌ها در قلب این کار قرار دارند، اظهار کرد: ما قصد داریم اتحادهای خود را احیا کنیم، می‌خواهیم بار دیگر با جهان تعامل داشته باشیم و در مقابله چالش‌هایی که با آن مواجهیم، گام برداریم.

رئیس جمهوری آمریکا، برخورد با همه‌گیری، مقابله با گرمایش زمین و ایستادگی در قبال دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان را از جمله این چالش‌ها برشمرد.

بایدن دیپلمات‌ها را چهره آمریکا در سراسر جهان دانست و اظهار کرد: دولت من می‌خواهد قابل اعتماد و با قدرت باشد. یکپارچگی، شفافیت و پاسخگویی شما برای بازسازی اعتماد به آمریکا در سراسر جهان لازم است که در خدمت به مردم آمریکا و نه منافع شخصی است و باعث ارتقای تنوع می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: دیپلمات‌های ما همه ما باید منعکس کننده کامل تنوع این کشور بزرگ باشند. شما هرگز ما را ناامید نخواهید کرد؛ من به شما ایمان دارم؛ ما به شما بسیار نیاز داریم؛ من پشت شما خواهم بود همانگونه که پشتیبان مردم آمریکا خواهم بود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: بقیه کشورهای جهان به شما می‌نگرند تا به آنها کمک کنید، آنها ما را درک کنند بنابراین ما نیز می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

چین رقیب اصلی ماست

وی همچنین در سخنرانی خود بر بازگشت رهبری آمریکا در صحنه جهانی تاکید کرد و گفت: ارزش‌های ما در سال‌های گذشته تا لبه پرتگاه پیش رفت اما آمریکا برای دموکراسی خواهد جنگید. ما درباره کودتای نظامی در میانمار با متحدانمان تبادل نظر کردیم.

وی افزود: هرگز نباید دموکراسی، خواسته مردم تضعیف شود یا نتیجه انتخابات نادیده گرفته شود. نظامیان میانمار باید قدرت را بازگردانند و کسانی که بازداشت شده‌اند را آزاد کنند.

وی چین را مهم‌ترین رقیب آمریکا برشمرد و ادامه داد: ما از موضع قدرت و با ایجاد مقاومت بهتر در داخل کشور و کارکردن با هم پیمانانمان و بازگرداندن قدرت بین‌المللی، می‌توانیم بهتر با چین مقابله کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به پیوستن دوباره به توافق آب و هوایی پاریس اضافه کرد: این موضوع همچون مقابله با کرونا نیازمند همکاری بین‌المللی است. به همین دلیل به سازمان جهانی بهداشت بازگشتیم.

به پوتین گفتم مثل ترامپ نیستم

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تمدید پیمان استارت جدید، گفت من به پوتین گفتم همچون (ترامپ) شخص قبلی در اینجا نیستم. زندانی کردن ناوالنی و سرکوب معترضان روسیه موجب نگرانی ما است.

بایدن افزود: ناوالنی به خاطر افشای فساد بازداشت شد و باید بی درنگ آزاد شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از بررسی مواضع نظامی آمریکا در جهان توسط وزیر دفاع خود خبر داد و گفت: لوید آستین با وزیر خارجه همکاری می کند، به همین دلیل خروج نیروهایمان را از آلمان متوقف می‌کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود درباره محورهای سیاست خارجی دولتش گفت که قصد دارد به جنگ یمن پایان دهد. او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی کمک خواهد کرد از «تمامیت ارضی» خودش دفاع کند

وی با اشاره به دستور لغو ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اضافه کرد: ما از روز نخست کارمان را شروع کردیم و هر روز نشست مطبوعاتی در کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون شروع کردیم. مطبوعات آزاد مخل کار ما نیست.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: ما کارمان را با مبارزه با نژادپرستی نظام‌مند در داخل آمریکا ادامه می‌دهیم و این در تمام سیاست‌های ما جاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید