بایدن محدودیت‌های تجارت بشردوستانه با ایران را کاهش نداده است

    کد خبر :796033

شورای روابط خارجه اروپا در تحلیلی به روابط آمریکا و ایران پرداخت.

شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی نوشت که مقام‌های آمریکایی به عنوان بخشی از تعهد جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک، سعی کرده‌اند دولت جدید را از سیاست «فشار حداکثری» که دولت سابق در قبال ایران در پیش گرفته بود، دور کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: رابرت مالی، نماینده بایدن در امور ایران در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که «کارزار فشار حداکثری شکست خورده است» و افزود که این سیاست «زندگی را برای مردم ایران بهتر نکرده است» اما این موضع هنوز در سیاست جدید منعکس نشده است. نگران‌کننده‌ترین نکته این است که دولت بایدن هیچ حرکت بزرگی در راستای کاهش محدودیت‌های تجارت انسان‌دوستانه با ایران انجام نداده است.

به گزارش ایلنا، این شورا همچنین تصریح کرد: پس از سه سال تحریم و فشار حداکثری، طیف گسترده‌ای از اقدام‌ها وجود دارد که دولت بایدن می‌تواند برای سهولت دسترسی ایران به غذا و دارو انجام دهد؛ اقدام‌هایی که گسست مشخصی از سیاست‌های دولت ترامپ نشان می‌دهد.

در ادامه تاکید شده است که عدم تمایل دولت بایدن برای برداشتن این گام‌ها نه‌تنها مقررات فعلی ایالات متحده در زمینه تجارت بشردوستانه با ایران، بلکه توانایی دولت‌های اروپایی برای انجام تعهدات بشردوستانه خود را تضعیف می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید