سردار رحیمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

باند جعل و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد منهدم شد

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷
    کد خبر :661931
باند جعل و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد منهدم شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: باند جعل و فروش مدرک دانشگاهی و سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد شناسایی و همچنین افرادی که اقدام به تهیه این مدارک تقلبی کرده بودند دستگیر شدند.

 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح کاشف ۵ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین و مهمترین کیس دستگیری باند اراذل و اوباش و سارقین افرادی بودند که اقدام به تخریب مسلحانه می کردند و آخرین جنایت آنها هم در خیابان افسریه بود.

 

وی تصریح کرد: دومین مورد دستگیری سارقین سابقه دار منزلی بودند که نزدیک به ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از این سه سارق دستگیر شد.

 

وی افزود: مورد بعدی عاملین جعل مدارک دانشگاهی و فروش سهمیه پزشکی دانشگاه آزاد بودند که توانستیم این باند ۹ نفره را منهدم کنیم. این باند اقدام به فروش صندلی های دانشگاه آزاد می کرد و هر صندلی رشته پزشکی را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می فروخت. اغلب این باند از مشاورین تحصیلی مدارس بودند که از این افراد یک قبضه سلاح و مشروبات کشف شده، همچنین ۴۰ نفر از افرادی که از این باند صندلی خریده بودند و به عنوان دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل و یا فارغ التحصیل شده اند را شناسایی کرده ایم.

 

سردار رحیمی گفت: ۴۸ ساعت قبل یک گروه ۹ نفره را که نیمه شب با استفاده از مینی لودر درب یک شرکت را از جا درمی آورندو دست و پای نگهبان را می بندند و قصد سرقت و اخاذی داشتند را دستگیر کرده ایم ما این باند را به جرم سرقت دستگیر کردیم اما آنها در اعترافات گفتند در تخریب و اغتشاشات اخیر فروشگاه های اسلامشهر نقش داشتند.

 

وی افزود: همچنین یک باند سه نفره دیگر را دستگیر کردیم که به خانه شهروندی که در سایت دیوار گوشی موبایلش را برای فروش گذاشته بود رفته بودند و بعد از اینکه گوشی را می بینند اقدام به زورگیری و اخاذی می کنند که با شکایت خانواده این فرد پرونده به مرحله اجرا گذاشته می شود و این سه سارق دستگیر می شوند و جالب است بدانید این سه سارق هم اعتراف به آتش زدن اموال عمومی در اغتشاشات اخیر را داشته اند.

 

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: همچنین باند سارقین سابقه دار اتباع خارجی در طرح کاشف ۵ دستگیر شدند که این باند در مبادی ورودی و خروجی هتل ها اتباع خارجی را شناسایی می کردند و بعد در موقعیت مناسب اقدام به سرقت می کردند و تا به امروز این باند به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

 

به گزارش مهر، سردار رحیمی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث شرکت های لیزینگ است که از دو سال گذشته ۴۰ شرکت لیزینگی بدون مجوز رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی فعالیت می کردند را شناسایی و دستگیر کرده ایم و در همین جا به شهروندان توصیه می کنم اقدام به معامله با شرکت های لیزینگی کنند که از سوی بانک مرکزی مجوز دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید