بازگشت قند پهلو به تلویزیون در ایام نوروز

    کد خبر :895458

یکی از برنامه‌های محبوب طنز  صدا و سیما در چند سال گذشته «قند پهلو» است که با استقبال از سوی مخاطبین نیز همراه شده و رهبر انقلاب نیز در حاشیه‌ دیدار با شاعران سال 1394، از عوامل این برنامه تقدیر کردند.

برنامه‌ای که به گفته شهرام شکیبا یکی از داوران و اعضایِ اصلی آن، مسابقه‌ای آرام و جذاب و راهنمای خوبی برای شاعران جوانی که می‌خواهند طنازی بکنند، محسوب می شود. دکورِ خاصی ندارد اما بزرگانی مانند محمد صالح‌اعلا، یوسفعلی میر شکاک و زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، قدم بر این برنامه گذاشتند. هرچیزی در این برنامه طبق قواعد و اصول خاص خودش هست حتی دورهمی‌هایش.

قندپهلو دوره گذشته مخصوص کرونا شد و کرونا به قسمتی از این برنامه تبدیل شد،  تهیه‌کننده برنامه معتقد است رویکرد ویژه فصل قبلی، مربوط به کرونا بود و تمام شعرها هم با همین مضمون سروده شد، داور سوم «قند پهلو»نیز بر همین اساس از میان پزشکان انتخاب شد، به گفته میر قمیشی در این دوره به جای دو داور، سه داور وجود دارد که داور سوم یک پزشک متخصص است که آثار را از نظر دستورالعمل هایی کرونا، مورد بررسی قرار می دهد، «قند پهلو» در آنتن نبود و حالا قرار است در ایام نوروز در شبکه آموزش پخش شود.

 این برنامه تلویزیونی ویژه نوروز 1401 هر شب ساعت 21:30 از شبکه آموزش پخش خواهدشد و ساعت 15 عصر روز بعد نیز بازپخش می شود.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسابقه ادبی قندپهلو که با موضوع شعر طنز در سال های پیش پخش شده بر عهده امیر قمیشی است، این برنامه که با استقبال خوب مردم نیز روبرو شده بود میزبان شخصیت های فرهنگی و ادبی مختلفی بود.  بهاالدین خرمشاهی، سید علی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میر شکاک، زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، محمد صالح علاء و… از جمله این چهره‌ها بودندکه به عنوان مهمان و داور در این برنامه حضور داشتند.

ناصر فیض و شهرام شکیبا به عنوان داوران اصلی برنامه و رضا رفیع مجری فصل‌های مختلف در این برنامه حضور داشتند و حالا فصل جدید و نوروزی این مسابقه طنز در آستانه نوروز 1401 کلید خورده است و شاعران با هم رقابت خواهند کرد، به تازگی ضبط فصل جدید مسابقه پر بیننده «قندپهلو» در 13 قسمت آغاز شده  تا در ایام نوروز هر شب مهمان خانه های مردم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید