بازتاب سخنان رهبری در رسانه های جهان

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۱۲
    کد خبر :915291

خبرگزاری رویترز در بازتاب بیانات رهبر تیتر زد: رهبر ایران «دشمنان» در ایران ناآرامی ایجاد کردند تا جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

این رسانه انگلیسی نوشت: رهبر ایران در نطقی تلویزیونی گفت: امروز، مهم ترین امید دشمنان این است که بر اساس اعتراضات عمومی به کشور ضربه بزنند… اما محاسبات دشمنان  همچون بسیاری از محاسبات قبلی آنها غلط است.

در گزارش رویترز که سوئیس اینفو نیز آن را بازنشر کرده، آمده است: رهبر ایران روز شنبه دشمنان را در اعتراضات اخیر در ایران مقصر دانست.

رهبر ایران افزود دشمنان علیه ایران «جنگ روانی» به راه انداخته اند و ایران را متهم به دزدی دریایی دو کشتی یونانی بعد از توقیف تانکر نفتی ایران از سوی آمریکا می کنند.

رهبر ایران گفت: امروز دشمنان ایران بیشترین امید را دارند که بر اساس اعتراضات مردمی به کشورضربه بزنند. اما محاسبات آنها غلط است

روزنامه اکسپرس انگلیس نیز تیتر زد: «خشم ایران به جوش آمد: رهبر انقلاب هشدار داد «دشمنان» می‌خواهند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند».

بلومبرگ نوشت: توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس پاسخ مستقیم به «دزدی» نفت خام ایران توسط یونان و آمریکا در ماه گذشته بود.
بلومبرگ می افزاید مقامات ایرانی پیشتر گفته بودند این کشتی‌ها که هر کدام حدود یک میلیون بشکه نفت حمل می‌کردند، به دلیل ارتکاب «تخلفات فاش نشده» توقیف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید