ایمن‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند ۲۰۲۱ را بشناسید

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۳
    کد خبر :811111
ایمن‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند ۲۰۲۱ را بشناسید

شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی و برادران کوچکتر آن‌ها یعنی کراس‌اوورها، ستاره‌های فروش بازار خودرو جهان طی سال‌های اخیر بوده‌اند. خودروسازان مختلف نیز برای پاسخ‌گویی به تقاضای بازار و دستیابی به فروش بیشتر، سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها را از سبد محصولات خود حذف کرده و به جای آن‌ها اقدام به تولید کراس‌اوور و شاسی‌بلند می‌کنند.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مشتریان در بازار جهانی به شاسی‌بلندها علاقمند شده‌اند. این خودروها ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند و در بسیاری از کشورها که زیرساخت جاده‌ای مناسبی ندارند، خودروهایی کاربردی خواهند بود. اکثر آن‌ها ظرفیت هفت سرنشین را دارند که این مشخصه برای استفاده خانواده‌ها کاملا رضایت‌بخش خواهد بود. امکانات رفاهی و ایمنی شاسی‌بلندها نیز معمولا در حدی است که توقعات خریداران را برآورده کند.

در این مطلب نگاهی به ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال 2021 خواهیم داشت. این روزها ایمنی برای مشتریان خودرو به عاملی مهم هنگام خرید تبدیل شده و خودروسازان نیز در زمینه ساخت خودروهای ایمن با یکدیگر به رقابت برخاسته‌اند. اطلاعات ایمنی شاسی‌بلندهای این لیست توسط موسسه‌های ایمنی آمریکایی NHTSA و IIHS تهیه شده است و ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای 2021 میلادی را به تصویر می‌کشد.

شماره یک: نیسان روگ اسپرت (نیسان ایکس تریل)

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 6.9 از 10

قیمت: 23،430 دلار آمریکا

نیسان ایکس تریل یا آن‌طور که در آمریکا نامیده می‌شود روگ اسپرت، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای این کشور است و به همین دلیل نیسان این خودرو را با سطح بالایی از تجهیزات ایمنی روانه بازار کرده است. نیسان روگ اسپرت برای سال 2021 با سپر ایمنی 360 درجه نیسان عرضه می‌شود که مواردی همچون هشدار خروج از خط، ترمز خودکار اضطراری، هشدار برخورد از جلو و عقب و هشدار تصادف با عابر پیاده را در خود جای داده است.

شماره دو: جمس آکادیا

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 7.3 از 10

قیمت: 29،800 دلار آمریکا

جمس آکادیا یک شاسی‌بلند آمریکایی با سواری راحت و نرم، مصرف سوخت اقتصادی، موتوری قدرتمند و ایمنی مطلوب است. جمس آکادیا به سیستم‌های ایمنی مختلفی همچون رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، سنسور پارک و سیستم جلوگیری از برخورد از عقب برخوردار است. همچنین قابلیتی در این خودرو وجود دارد که به والدین اجازه می‌دهد برای فرزندان خود که به تازگی رانندگی را آموخته‌اند، محدودیت ایجاد کنند.

شماره سه: کادیلاک XT5

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 7.7 از 10

قیمت: 43،995 دلار آمریکا

کادیلاک XT5 یک شاسی‌بلند لوکس است که همانند خودروهای معمول این سگمنت کاربردی به نظر می‌رسد، با این حال از نظر ایمنی در وضعیت کاملا مطلوبی قرار دارد. هشدار تغییر مسیر، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز خودکار، هشدار برخورد از جلو و قابلیت ایجاد محدودیت برای رانندگان نوجوان بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

شماره چهار: فورد اسکیپ

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 8.1 از 10

قیمت: 24900 دلار آمریکا

فورد اسکیپ یکی از جمع‌وجورترین، جادارترین و جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار جهانی است که از نظر ایمنی و قابلیت اطمینان نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. فورد اسکیپ به پکیج ایمنی Co-Pilot 360 مجهز است که قابلیت‌هایی همچون رادار نقاط کور، هشدار قبل از برخورد از جلو و عقب، نگهدارنده بین خطوط و ترمز اضطراری را در خود جای داده است.

شماره پنج:‌ شورولت اکوینوکس

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 8.1 از 10

قیمت: 24،885 دلار آمریکا

شورولت اکوینوکس یکی از مقرون به صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای سطح بازار است که البته امکانات ایمنی مناسبی را ارائه می‌دهد. این خودرو علاوه بر بهره‌مندی از سیستم جلوگیری از تصادف جلو و عقب و ترمز اضطراری، در هر شش آزمون موسسه ایمنی IIHS بهترین نمره را دریافت کرده است.

شماره شش: لینکلن آویاتور

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 8.2 از 10

قیمت: 51،100 دلار آمریکا

برای مشتریانی که به دنبال سوار شدن بر قالیچه ابریشمی هستند، لینکلن آویاتور بهترین و ایمن‌ترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود. سیستم جلوگیری از تصادف جلو و عقب، ترمز خودکار، رادار نقاط کور و سنسور پارک تنها بخشی از انبوه امکانات ایمنی این شاسی بلند هستند. علاوه برآن مالکین می‌توانند با استفاده از سیستم Mikey Ford، محدودیت‌هایی را در سرعت و سیستم صوتی برای رانندگان نوجوان اعمال کنند.

شماره هفت:‌ هوندا CR-V

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 8.7 از 10

قیمت: 25،350 دلار آمریکا

خودروسازان ژاپنی از سال‌ها پیش فرمول ساخت خودروهای قابل قبول و مقرون به صرفه را به دست آورده‌اند و اکنون در حال استفاده از این فرمول برای ساخت شاسی‌بلندها هستند. هوندا CR-V نیز یکی از این خودروها است که ترکیبی از پیشرانه قدرتمند، کابین جادار و ایمنی مطلوب را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. هوندا CR-V به تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک و نگهدارنده بین خطوط مجهز است.

شماره هشت:‌ مرسدس بنز GLE

نمره ایمنی: 9.7 از 10

نمره کلی: 8.9 از 10

قیمت: 54،750 دلار آمریکا

مرسدس بنز GLE نیز یکی دیگر از شاسی‌بلندهای لوکس بازار است که در اندازه متوسطی به تولید رسیده و سطح رعایت جزئیات در کابین آن بسیار بالا است. سواری ممتاز، پیشرانه قدرتمند و تکنولوژی مدرن از جمله ویژگی‌های اصلی این خودرو هستند که در عین لوکس بودن، ایمن نیز هست. سیستم کمک پارکینگ، سیستم پایش رفتار راننده، ترمز اضطراری و جلوگیری از برخورد با عابر پیاده برخی تجهیزات ایمنی مرسدس بنز GLE هستند.

شماره نه: مزدا CX-3

نمره ایمنی: 9.8 از 10

نمره کلی: 7.3 از 10

قیمت: 20،640 دلار آمریکا

مزدا CX-3 یک کراس‌اوور مقرون به صرفه ژاپنی دیگر است که به واسطه پیشرانه قابل قبول و چابکی خود شهرت دارد. علاوه برآن مزدا CX-3 برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال خرید یک شاسی‌بلند ایمن با قیمتی معقول هستند، گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود. پکیج ایمنی مزدا Activsense که مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، هدآپ دیسپلی، چراغ‌های جلو هوشمند را در خود جای داده، از مزدا CX-3‌ یک شاسی‌بلند ایمن می‌سازد.

شماره ده: فورد اکسپلورر

نمره ایمنی: 9.8 از 10

نمره کلی: 7.4 از 10

قیمت: 32،225 دلار آمریکا

فورد اکسپلورر یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط بازار محسوب می‌شود و برای افرادی که به دنبال خرید خودرویی با هفت صندلی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. سیستم هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، هشدار برخورد از عقب، هشدار برخورد با عابر پیاده و سیستم پایش راننده بخشی از تجهیزات فورد اکسپلورر هستند.

خودروبانک

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید