اولین تونل آزمایشی شرکت بورینگ در لس آنجلس رونمایی شد

  • خودرو
  • جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲
    کد خبر :447890

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و بورینگ، نمونه‌ی اولیه‌ی تونل آزمایشی پروژه‌ی لوپ این شرکت را به‌صورت رسمی در لس‌آنجلس رونمایی کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و شرکت بورینگ، تونل آزمایش ۱۸۳۴متری خود در منطقه‌ی لس‌آنجلس را رونمایی کرد. این، پیش‌نمایشی از سیستم حمل‌ونقل بسیار سریع لوپ خواهد بود که ایلان ماسک آن را مطرح کرد.

طی رویدادی جالب در شهر هاوتورن (Hawthorne) کالیفرنیا و درمقابل تعدادی از هواداران و روزنامه‌نگاران، ایلان ماسک تونل آزمایش تکمیل‌شده را معرفی کرد که با نور چراغ‌های رنگی تزیین شده بود. در این مراسم، خودرو برقی تسلای مدل X وارد تونل شد و امتداد تونل را طی کرد. در این رویداد، همچنین آسانسورهای حمل خودرو به‌نمایش گذاشته شدند که آن‌ها را از سطح زمین به داخل تونل هدایت می‌کنند.

پیش از این رویداد، ماسک ادعا کرده بود یک دستگاه تسلای مدل X خودران مسئول برگزاری نمایش برای شرکت‌کنندگان خواهد بود. بااین‌حال به‌دلایل نامعلومی، از تسلای مدل ایکس با هدایت راننده و به‌صورت دستی استفاده شد. خودرو با کمک چرخ‌های افقی که به چرخ‌های جلو تسلای مدل X متصل شده بود، وارد ریل موجود در تونل شد و به حرکت ادامه داد.

ایلان ماسک می‌گوید اضافه‌کردن این چرخ‌ها به خودرو برای حرکت در تونل بورینگ، در زمان مونتاژ بین دویست تا سیصد دلار هزینه خواهد داشت. افراد حاضر در این رویداد می‌گویند شاسی‌بلند برقی تسلا با سرعت ۶۴ کیلومتربرساعت در تونل رانندگی کرد و پیش از توقف در انتهای تونل نیز ساعت خود را به ۴۰ کیلومتربرساعت رساند. شرکت‌کنندگان همچنین می‌گویند سطح جاده در داخل تونل ناهمواری‌هایی داشت که البته به‌نظر می‌رسد در نمونه‌ی اولیه به این صورت باشد.

ایلان ماسک درباره‌ی تونل لوپ گفت:به‌نوعی با کمبود زمان روبه‌رو شدیم. سطح جاده به این صورت باقی نخواهد ماند و در آینده، مانند شیشه صاف خواهد شد. این فقط نمونه‌ای اولیه از طرح است؛ به‌همین‌دلیل در برخی از گوشه‌ها زبری و ناهمواری کمی داشت.

مدیرعامل بورینگ می‌گوید فرایند ساخت تونل تقریبا هجده ماه طول کشید و تقریبا دَه‌میلیون دلار هزینه داشت. این شرکت درمقایسه‌با روزهای ابتدایی خود به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده است. مهم‌تر از همه، این شرکت دیگر قصد ندارد وقت و سرمایه‌ی خود را به ساختن خودرویی با شانزده مسافر صرف کند که قرار بود عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را ازطریق تونل حمل کند. درعوض، پروژه‌ی لوپ فقط از خودروهای الکتریکی با قابلیت رانندگی خودران پشتیبانی خواهد کرد. طبق گزارش لس‌آنجلس تایمز، چنین وسیله‌ی نقلیه‌ای می‌تواند ازطریق تونل با سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت حرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید