بازتاب ایران

اورشلیم پُست: دست ایران در پهپادهای حماس دیده می شود/ نشنال اینترست: قایق های تندرو عامل تسلط ایران بر دریا است/ واشنگتن تایمز: نبردهای سیاسی درباره جنگ فلسطین درجریان است/ المانیتور: ایران 200000 واکسن را از دست داده است

    کد خبر :809799

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، نشریه نشنال اینترست، روزنامه واشنگتن تایمز و پایگاه خبری المانیتور تأکید بر موضوعاتی چون دست ایران در پهپادهای حماس دیده می شود، قایق های تندرو عامل تسلط ایران بر دریا است، نبردهای سیاسی درباره جنگ فلسطین درجریان است، ایران 200000 واکسن را از دست داده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: دست ایران در پهپادهای حماس دیده می شود

چند روز است که درگیری ها در غزه شدت یافته است و اسرائیل بی‌امان مناطق مسکونی غزه را بمباران می کند و در پاسخ گروه های مقاومت نیز از موشک استفاده می کنند، یک مسئله ای که توجه خاص اسرائیل را به خود جلب کرده است استفاده حماس از هواپیمای بدون سرنشین است.

روزنامه اورشلیم پُست در باره هواپیماهای بدون سرنشین حماس نوشت: دست ایران در تهدید اسرائیل توسط هواپیماهای بدون سرنشین حماس دیده می شود.

در ادامه آمده است: اسرائیل به طور فزاینده ای مجبور به مقابله با تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین حماس شده است و روز پنج شنبه اسرائیل مدعی شده است که یک پهپاد که از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل آمده را سرنگون کرده است.

همچنین افزوده است: حماس پهپادهای خود را شهاب می نامد و کارشناسان معتقد هستند این پهپادها شباهت زیادی به پهپادهای ابابیل ایران دارند.

حماس

در پایان این روزنامه دلیل اهمیت پهپادها را قابلیت مسلح شدن و استفاده انتحاری از آن می داند ضمن آن که قابلیت بالایی برای نفوذ دارند، اگر چه این روزنامه مدعی است گبندآهنین در مقابل پهپادها نیز ایمن است.

نشنال اینترست: قایق های تندرو عامل تسلط ایران بر دریا است

در ماه اخیر به تکرار نیروهای آمریکایی از مزاحمت قایق های تندرو مسلح نیروی دریایی ایران صحبت کردند، این موضوع باعث شده است قابلیت های این قایق ها در کنار نقش آن ها در استراتژی دریایی ایران در رسانه ها مطرح شود.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: استراتژی ایران برای تسلط بر دریا شامل آزادسازی ده‌ها قایق تندور مسلح است.

در ادامه آمده است: نمونه دیگری از رویکردهای نامتعارف نظامی اتخاذ شده توسط تهران برای تسهیل جنگ نامتقارن در خلیج فارس استفاده از این قایق ها است.

همچنین افزوده است: این قایق ها به خوبی می توانند برای تعطیل کردن تنگه هرمز به کار گرفته شوند.

قایق های تندور

در پایان این نشریه قایق های تندرو مسلح را که به صورت گروهی اقدام به عملیات می کنند یک توانمندی قابل اتکا برای ایران در راستای اجرای استراتژی های جنگی خود که مبتنی بر جنگ نامتقارن است دانسته و همچنین معتقد است این قایق ها توانایی استفاده انتحاری را نیز دارند.

واشنگتن تایمز: نبردهای سیاسی درباره جنگ فلسطین درجریان است

درگیری ها در نوار غزه که به صورت فزاینده ای در حال افزایش است باعث نگرانی های فراوانی شده است، از سوی دیگر در عرصه سیاست اسرائیل تلاش دارد از لابی های خود برای همراه کردن دولت ها و گروه های مختلف برای مشروع جلوه دادن حملات خود بهره ببرد.

روزنامه واشنگتن تایمز در این باره نوشت: با شدت گرفتن نبردهای اسرائیل و فلسطین، نبردهای تلخ سیاسی درگرفته است.

در ادامه چنین آمده است: اسرائیل قصد دارد در مقابل حماس که از حمایت ایران برخوردار است، جهان را پشت خود داشته باشد.

همچنین افزوده است: سناتورهای جمهوری خواه پاسخ حماس به حمله های اسرائیل را دلیل قانع کننده ای می دانند برای این که دولت بایدن از لغو تحریم های اقتصادی ایران منصرف شود، زیرا ایران بزرگ ترین حامی حماس و سایر گروه های مقاومت در منطقه است.

جنگ غزه

در پایان این روزنامه با بیان این که جنگ در نوار غزه توانسته است فضای سیاسی آمریکا را دچار تنش کند، همچنین اشاره کرده است به خواست اسرائیل از جامعه جهانی، اسرائیل از جامعه جهانی می خواهد یک اتحاد جهانی علیه حماس تشکیل شود.

المانیتور: ایران 200000 واکسن را از دست داده است

حواشی و بحث های زیادی درباره نحوه توزیع واکسن کرونا در ایران وجود دارد، مسئله تخصیص براساس سن، شغل و گروه های پُرخطر، سوء استفاده های زیادی را به همراه داشته است.

پایگاه خبری المانیتور از جمله رسانه هایی است که به این مسئله پرداخته است و نوشت: قانونگذار ایرانی می گوید: ایران 200000دوز واکسن را از دست داده است.

ادامه می دهد: در یک رسوایی دیگر پیرامون انتشار واکسن بحث انگیز ایران، یک قانونگذار ارشد گفته است که صدها هزار دوز به اشتباه تخصیص داده شده است.

همچنین افزوده است: محسن دهنوی نماینده پارلمان ایران ادعا کرد که براساس بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت، حدود 200000 دوز واکسن وارداتی حساب نشده است، او مدعی است سوال درباره توزیع واکسن از وزیر بهداشت ایران بی پاسخ مانده است.

واکسن کرونا

 

در پایان این پایگاه خبری به پاسخ توئیتری کیانوش جهانپور اشاره می کند که نحوه توزیع واکسن توسط وزارت بهداشت به شدت دفاع کرده است. از طرف دیگر به اعتراضات اقشار مختلف از نحوه توزیع واکسن اشاره می کند و مدعی است در بازار سیاه دارو(ناصرخسرو) واکسن کرونا فروخته می شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید