بازتاب ایران

اورشلیم پُست: ایران سایت سیا در عراق را هدف قرار داد/ اسپوتنیک: کوهن خواهان فعالیت بیشتر علیه ایران شد/ دِ هیل: کشتی های جنگی ایران به سمت ونزوئلا می روند/ الجزیره: همتی به علت نامزدی ریاست جمهوری برکنار شد

    کد خبر :815072

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دِ هیل و شبکه خبری الجزیره تأکید بر موضوعاتی چون ایران سایت سیا در عراق را هدف قرار داد، کوهن خواهان فعالیت بیشتر علیه ایران شد، کشتی های جنگی ایران به سمت ونزوئلا می روند، همتی به علت نامزدی ریاست جمهوری برکنار شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: ایران سایت سیا در عراق را هدف قرار داد

جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده در خاک عراق تنش های مستقیم و نیابتی زیادی را تجربه کرده اند. مهم ترین این تنش ها ترور شهید سلیمانی و هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد بود.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: چگونه ایران سایت مخفی سیا را در عراق هدف قرار داد؟

در ادامه مطلب آمده است: درحالی که پهپادهای آمریکایی و ایرانی در عراق دوئل می کنند، آیا نظم جهانی جدید هواپیماهای بدون سرنشین در خاورمیانه در حال توسعه است؟

این رسانه افزوده است: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد نیروهای نیابتی ایران یک آشیانه مخفی سیا در اربیل عراق را در ماه آوریل به وسیله پهپاد مورد حمله قرار داده اند.

همچنین مدعی شده است که این موضوع نشان دهنده این است که ایران توانسته است فناوری پیچیده ای در تولید پهپاد به دست آورد آن را به خاک عراق منتقل کرده است.

پهپاد

در پایان این روزنامه مدعی شده است که ایران از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند و دلیل اصلی این کار را توانایی پرتاب و پذیرش مسئولیت توسط گروه های نزدیک به ایران دانسته است.

اسپوتنیک: کوهن خواهان فعالیت بیشتر علیه ایران شد

ماه ها بود که درباره پایان کار رئیس موساد اخباری وجود داشت، اما تعیین جانشین او برای مدت ها مبهم باقی ماند، اکنون کوهن رئیس موساد در حال خداحافظی است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: رئیس موساد در حال خروج از دولت اسرائیل خواستار افزایش فعالیت علیه ایران شد.

در ادامه مطلب آمده است: یوسی کوهن که به زودی جای خود را به دیوید بارنه می دهد خواستار افزایش فعالیت علیه ایران شده است و او برنامه هسته ای ایران را برای اسرائیل خطرناک دانسته و معتقد است زنگ خطر هسته ای ایران به صدا در آمده است.

همچنین افزوده است: در مراسمی که کوهن دکترای افتخاری دریافت کرده درباره مسئله ایران سخنرانی کرد و از لزوم اقدام علیه ایران گفته است او معتقد است عملیات امنتی امروز بهتر از عملیات نظامی فردا است.

موساد

در پایان خبرگزاری اسپوتنیک وضعیت ایران و اسرائیل را جنگ پنهان خوانده و معتقد است آن ها در حال جنگ علیه منافع یکدیگر هستند.

دِ هیل: کشتی های جنگی ایران به سمت ونزوئلا می روند

مدتی است اخباری از سوی برخی رسانه های آمریکایی منتشر می شود مبنی بر حضور کشتی های جنگی ایران در نمیکره غربی که مقصد آن ها دقیقاً مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که به سمت ونزوئلا در حرمت باشند.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: شنیده حاکی از آن است که کشتی های جنگی ایران احتمالاً به سمت ونزوئلا در حرکت هستند و این باعث نگرانی آمریکا شده است.

در ادامه مطلب : اشاره شده است که هدف اصلی سفر ناوهای ایرانی مشخص نشده است اما این احتمال وجود دارد که مقصد آن ها ونزوئلا بوده باشد.

همچنین در افزوده است: ایران و ونزوئلا به عنوان متحد شناخته می شوند و ایران توانسته است نفتکش های خود را به خاک ونزوئلا برساند و دولت ونزوئلا پول نقد را در قبال محصولاتی که از ایران دریافت کرده است به ایران منتقل کرده است.

کشتی جنگی ایرانی

در پایان این روزنامه به نقل قول هایی از مقامات ایالات متحده مدعی شده است بازگشت بایدن به برجام در کنار حضور نیکلاس مادورو در راس قدرت در ونزوئلا برای امنیت ملی ایالات متحده خطر آفرین است.

الجزیره: همتی به علت نامزدی ریاست جمهوری برکنار شد

همتی رئیس کل بانک مرکزی که اکنون به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مشغول فعالیت است از سمت خود برکنار شد.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به دلیل نامزدی برای ریاست جمهوری برکنار شد.

در ادامه آمده است: همتی سعی کرده است خود را از میراث اقتصادی دولت روحانی دور کند.

روز یک شنبه هیئت دولت در بیانیه ای اعلام کرد که همتی به دلیل نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و حضور ناکافی وی در بانک مرکزی و باز ماندن از انجام وظایف و مسئولیت های حیاتی رئیس کل بانک مرکزی، برکنار شد.

افزوده است: معاون همتی با رای کابینه جانشین وی شد، اکبر کمیجانی در جلسه اقتصادی به ریاست روحانی در روز یک شنبه به عنوان جایگزین همتی تعیین شد.

همچنین اشاره شده است: ابراهیم رئیسی که اکنون به عنوان نامزد ریاست جمهوری حضور دارد همچنان به در سمت رئیس قوه قضائیه نیز فعالیت دارد.

همتی

در پایان این شبکه خبری به فعالیت های همتی در بانک مرکزی اشاره کرده است و مدعی شده است همتی در برخی مسائل با دولت روحانی هم عقیده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید