اورشلیم پست: کشتی ایرانی در دریای مدیترانه مورد حمله تروریستی قرار گرفت/ نیوزویک: بایدن هم مانند ترامپ مغرور و تمامیت خواه است/ اسپوتنیک: آمریکا نمی خواهد سوءبرداشت مانع مذاکرات هسته ای شود/ آسیاتایمز: چرا عربستان سعودی به ایران حمله نخواهد کرد؟

    کد خبر :792824

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پست، هفته نامه نیوزویک، خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه اینترنتی آسیاتایمز که با تأکید بر موضوعاتی چون کشتی ایرانی در دریای مدیترانه مورد حمله تروریستی قرار گرفت، بایدن هم مانند ترامپ مغرور و تمامیت خواه است، آمریکا نمی خواهد سوءبرداشت مانع مذاکرات هسته ای شود، چرا عربستان سعودی به ایران حمله نخواهد کرد؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پست: کشتی ایرانی در دریای مدیترانه مورد حمله تروریستی قرار گرفت

یک کشتی ایرانی در دریای مدیترانه دچار حادثه شده است. اخبار منتشر شده حاکی از حمله تروریستی به این کشتی است.

از جمله روزنامه اورشلیم پست که در مطلبی خبر این حادثه را پوشش داد و نوشت:  انفجاری که باعث آتش سوزی در این کشتی شد ناچیز بود و کسی آسیب ندیده است. در ادامه از قول سخنگوی شرکت حمل و نقل دولتی ایران آمده است که انفجار روز چهارشنبه در کشتی ایرانی در دریای مدیترانه تروریستی بوده است؛ چنین اقداماتی تروریستی و به معنای دزدی دریایی است و مغایر با قوانین بین المللی مربوط به امنیت حمل و نقل تجاری است.

همچنین در آخر از قول این مسئول ایرانی آمده است: اقدامات قانونی برای شناسایی عاملان این امر از طریق نهادهای بین المللی مربوطه انجام خواهد شد.

نیوزویک: بایدن هم مانند ترامپ مغرور و تمامیت خواه است

تغییر رویه ایالات متحده در برخورد با جمهوری اسلامی ایران یک مسئله حساس و پیچیده است؛ این که تغییر رئیس جمهور ایالات متحده تا چه میزان می تواند بر این موضوع تاثیرگذار باشد نیز سوال مهمی است.

هفته نامه نیوزویک سعی کرده است به این مسئله بپردازد و در مطلبی در همین مورد نوشت: رهبران ایران سعی دارند بایدن را برای رفع تحریم های فلج کننده علیه ایران تحت فشار قرار دهند.

در ادامه این مطلب به صحبت های مقامات ارتش ایران استناد شده است و آورده است، سخنگوی نیروهای مسلح ایران روز جمعه ایالات متحده را عامل بی ثباتی در منطقه دانسته است.

این هفته نامه در پایان اشاره کرده است که مقامات ایرانی معتقد هستند ترامپ سیاست های ظالمانه خود را آشکارا اجرا می کرد و بایدن آن ها را پنهانی تر اجرا می کند.

اسپوتنیک: آمریکا نمی خواهد سوءبرداشت مانع مذاکرات هسته ای شود

برنامه هسته ای ایران و مذاکرات احتمالی با آمریکا همچنان در کانون توجه رسانه ها است؛ در این میان برخی به تاریخچه این مسئله می پردازند و برخی دیگر به پیش بینی آینده مشغول هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است و در همین باره نوشت: نزدیک به سه ماه از دوره ریاست جمهوری بایدن می گذرد و برجام همچنان در بن بست قرار دارد.

در ادامه از قول مسئولان کاخ سفید آورده است: ما هیچ انگیزه و تحرک یک جانبه ای را به میز مذاکره هدیه نمی کنیم. اگر ایرانی ها منتظر تحرک یک جانبه از سوی آمریکا هستند باید بدانند این تصور غلط است.

در آخر این خبرگزاری بر این موضوع تاکید کرده است که ایران معتقد است بازگشت آمریکا به برجام نیاز به هیچ گفتگو و مذاکره ای ندارد.

آسیاتایمز: چرا عربستان سعودی به ایران حمله نخواهد کرد؟

حملات پیاپی انصارالله یمن به خاک عربستان و مخصوصاً تاسیسات نفتی این کشور؛ باعث شده است این سوال پیش بیاید. آیا عربستان سعودی ایران را حامی انصارالله می داند؟ و از آیا برای انتقام از ایران به منافع آن حمله مستقیم می کند یا خیر؟

در همین باره نشریه اینترنتی آسیاتایمز در مطلبی که با تیتر سوالی فوق آغاز شده بود نوشت: حمله به میادین نفتی عربستان مشخصاتی تمام ایرانی داشت، اما عربستان سعودی برای خویشتن داری دلایل مهمی دارد.

این رسانه ادامه می دهد: حوثی ها مسئولیت حمله را برعهده گرفتند اما سعودی ها ایران را طرف مقابل خود می دانند. موشک ها و تجهزات به کار گرفته شده به نحو چشمگیری به فناوری ایران شباهت داشت.

در پایان این نشریه اینترنتی آورده است: تصاویر ماهواره ای نشان داد که مخازن ذخیره از جهت شمال غربی مورد اصابت قرار گرفته اند، این بدان معنا است که حمله احتمالاً از ایران آغاز شده است. یمن همسایه جنوبی عربستان سعودی است، البته ایران این ادعا را رد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید