بازتاب ایران

اوراسیاریویو: پیروزی رئیسی برای ایران و جهان چه معنایی دارد؟ دِ ویک: آمریکا باید چشم به توپ داشته باشد/ اسپوتنیک: بنت به آمریکا درباره توافق هسته ای هشدار داد/ الجزیره: تنها نیروگاه هسته ای ایران تعطیل شد

    کد خبر :820549

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو، هفته نامه دِ ویک، ، خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری الجزیره با تأکید بر موضوعاتی چون پیروزی رئیسی برای ایران و جهان چه معنایی دارد؟ آمریکا باید چشم به توپ داشته باشد، بنت به آمریکا درباره توافق هسته ای هشدار داد، تنها نیروگاه هسته ای ایران تعطیل شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: پیروزی رئیسی برای ایران و جهان چه معنایی دارد؟

انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران برای کارشناسان مختلف دارای معنا و مفهوم متفاوتی است.

اندیشکده اوراسیاریویو سعی کرده است به این سوال از دیدگاه خاص خود پاسخ دهد و در این باره نوشت: پیروزی انتخاباتی ابراهیم رئیسی برای ایران و جهان چه معنایی دارد؟

در ادامه مطلب آقای رئیسی را محافظه کار خوانده و حضور ایشان را به معنی ایجاد محدودیت های بیشتر در مسیر انتقاد از سوی جامعه دانسته است.

همچنین به شیوه عمل شورای نگهبان اشاره کرده است و مدعی شده است سه تن از افراد این شورا توسط آقای رئیسی منصوب شده اند.

افزوده است: این انتخابات پایین ترین سطح مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی را در پی داشته است این درحالی است که ایرانیان همواره در انتخابات حضور حداکثری داشته اند.

ابراهیم رئیسی

در پایان این اندیشکده معتقد است درباره مسئله هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام نباید زیاد نگران بود، آقای رئیسی این توافق را به ارث خواهد بُرد.

دِ ویک: آمریکا باید چشم به توپ داشته باشد

تغییر رئیس جمهور در ایران و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ای برای آمریکایی ها مسئله مهمی است که در هفته های اخیر بسیار به آن پرداخته شده است.

هفته نامه دِ ویک در این باره نوشت: جیک سالیوان: ایالات متحده باید در جریان مذاکرات هسته ای با ایران چشم به توپ باشد.

ادامه می دهد: مشاور امنیت ملی آمریکا نگران این نیست که رئیس جمهور جدید ایران گفتگوهای تهران و قدرت های جهانی را درباره برجام تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزوده است: رهبر عالی ایران تصمیم گیرنده اصلی ایران درباره مسئله هسته ای است و ایشان قبل و بعد از انتخابات تغییری نکرده است.

سالیوان معتقد است: ایالات متحده درباره رئیسی نباید کار خاصی انجام دهد و فقط باید چشم خود را به توپ نگهدارد و هدف خود را فراموش نکند، ایالات متحده اکنون یک هدف را دنبال می کند و آن محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

مذاکرات هسته ای

در پایان این هفته نامه به نقل از سالیوان آورده است: ما قصد داریم با ایرانی ها شفاف مذاکره کنیم تا به سرعت بتوانیم به نتیجه دست پیدا کنیم.

اسپوتنیک: بنت به آمریکا درباره توافق هسته ای هشدار داد

مسئولان اسرائیلی در کابینه جدید نیز سعی دارند ایالات متحده و تیم بایدن را از بازگشت به برجام منصرف کنند، در واقع با رفتن نتانیاهو از قدرت در اسرائیل مخالفت با بازگشت بایدن به توافق هسته ای از بین نرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: آخرین احتمال بیدارد شدن: بنت به آمریکا در مورد پیوستن دوباره به توافق هسته ای ایران هشدار داد.

ادامه می دهد: نخست وزیر اسرائیل، نفتالی بنت همبستگی خود را با سلف خود بنیامین نتانیاهو در مورد احیای احتمالی توافق هسته ای ایران نشان داد.

افزوده است: رئیس دولت تازه اسرائیل روز یکشنبه گفت کشورش تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.

همچنین او تاکید کرده است تلاش خواهد کرد تا از احیای برجام جلوگیری کند، او انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران آخرین فرصت برای بیدار شدن غرب دانسته است.

بنت

در پایان این خبرگزاری به روند مذاکرات پرداخته است و تاکید کرده است دولت اسرائیل مواضع خود را غیرقابل تغییر توصیف کرده است.

الجزیره: تنها نیروگاه هسته ای ایران تعطیل شد

نیروگاه هسته ای بوشهر به صورت اضطرای تعطیل شده است که دلیل تعمیرات اعلام شده است که از شنبه شروع شده است و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: تنها نیروگاه هسته ای ایران تحت تعطیلی اضطراری قرار گرفت.

ادامه می دهد: مقامات رسمی دلیل این تعطیلی را تعمیرات اعلام کرده اند که احتمالاً باعث قطع برق نیز خواهد شد.

افزوده است: این اولین بار است که ایران از توقف اضطراری در نیروگاه بوشهر خبر می دهد.

همچنین افزوده است: ایران باید میله های سوخت مصرف شده در راکتور را به روسیه بفرستد، سوخت این نیروگاه نیز از طریق روسیه تامین می شود و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای صورت می گیرد.

نیروگاه بوشهر

در پایان این شبکه خبری این طور نتیجه گرفته است که می تواند دلیل این رخداد تحریم های ایالات متحده باشد، زیرا به علت تحریم های بانکی اعمالی از سوی ایالات متحده، ایران نمی تواند از روسیه تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید