بازتاب ایران

اوراسیاریویو: غرب از احیای توافق هسته ای با ایران ناامید شده است/ المانیتور: ایران بن بست در دیپلماسی توافق هسته ای را رد کرد/ الجزیره: وزیر نفت ایران به ونزوئلا سفر کرده است

    کد خبر :907740

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، اندیشکده اوراسیاریویو و شبکه خبری الجزیره بر موضوعاتی چون غرب امید از احیای توافق هسته ای با ایران ناامید شده است، ایران بن بست در دیپلماسی توافق هسته ای را رد کرد، وزیر نفت ایران به ونزوئلا سفر کرده است، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: غرب از احیای توافق هسته ای با ایران ناامید شده است

رسانه های مختلف درباره احیای توافق هسته ای و سرنوشت مذاکرات وین، نظرات متفاوتی دارند، در این این میان برخی از ناامیدی غرب از احیای توافق هسته ای سخن می گویند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: غرب امید خود را برای احیای توافق هسته ای ایران قطع کرده است.

ادامه می دهد: به گفته تحلیلگران متخصص، سیاستمداران و دیپلمات های غربی تا حد زیادی امید خود را نسبت به احیای توافق هسته ای با ایران از دست داده اند و به دنبال راه هایی دیگر برای مهار برنامه هسته ای تهران هستند.

افزوده است: در میان مذاکره کنندگان قدرت های بزرگ این باور وجود دارد که توافقی که براساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای رهایی از تحریم های اقتصادی محدود کرد، ممکن است غیرقابل نجات باشد.

در پایان این اندیشکده معتقد است که اختلاف اصلی دو طرف بر سر حذف نام سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی، ایالات متحده است.

المانیتور: ایران بن بست در دیپلماسی توافق هسته ای را رد کرد

مذاکرات هسته ای در وین در سکون قرار گرفته است اما مقامات جمهوری اسلامی ایران وضعیت موجود را بن بست توصیف نمی کنند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران بن بست در دیپلماسی توافق هسته ای را رد کرد.

ادامه می دهد: حتی در حالی که وقفه در مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته ای ایران همچنان ادامه دارد، تهران گفت که ارتباط با طرف آمریکایی همچنان وجود دارد.

افزوده است: وزیرامور خارجه ایران اعلام کرد، دیپلماسی بر سر احیای توافق هسته ای ایران همچنان ادامه دارد، در حالی که توقف مذاکرات چند جانبه وارد سومین ماه شده است.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که برخی از مقامات آمریکایی نیز از بن بست غیر قابل عبور سخن گفته اند،  این در حالی است که ایران برای خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی آمریکا تلاش می کند.

الجزیره: وزیر نفت ایران به ونزوئلا سفر کرده است

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا سفر کرده است و با رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کرده است که این دیدار مورد توجه رسانه ها واقع شده است.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: وزیر نفت ایران در کاراکاس با مادورو دیدار کرد.

ادامه می دهد: رئیس جمهور ونزوئلا میگوید هدف از این مذاکرات، تعمیق روابط برادری و همکاری در زمینه انرژی است.

افزوده است: وزیر نفت ایران در سفر رسمی به کشور ونزوئلا و دیدار با رئیس جمهور این کشور درباره راه های غلبه بر اثرات تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه هر دو کشور گفتگو کرد.

در پایان این شبکه خبری اشاره کرده است که ونزوئلا بر روی بزرگترین ذخایر نفت خام جهان قرار دارد، در حالی که ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت است که در ماه گذشته گفت که ظرفیت تولید به سطح قبل از عمال مجدد تحریم های آمریکا در سال 2018 بازگشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید