بازتاب ایران

اوراسیاریویو: ایران جعبه پاندورا را علیه رقبا باز می کند/ رویترز: بایدن از گفتگو با ایران خوشحال است/ نشنال اینترست: زیردریایی کلاس فاتح ایران، یک قاتل واقعی است/ تایمز اسرائیل: آمریکا درباره حادثه نطنز به اسرائیل هشدار داد

    کد خبر :802413

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو، خبرگزاری رویترز، نشریه نشنال اینترست، روزنامه تایمز اسرائیل تأکید بر موضوعاتی چون ایران جعبه پاندورا را علیه رقبا باز می کند، بایدن از گفتگو با ایران خوشحال است، زیردریایی کلاس فاتح ایران، یک قاتل واقعی است، آمریکا درباره حادثه نطنز به اسرائیل هشدار داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: ایران جعبه پاندورا را علیه رقبا باز می کند

برخی رسانه ها از حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایران به مناطقی در شمال عراق خبر داده اند. این حملات از سوی رسانه های مختلف به گونه های متفاوتی تعیبر شده است.

از جمله این رسانه ها می توان به اندیشکده اوراسیاریویو اشاره کرد که در همین باره نوشت: ایران جعبه پاندورا را با حملات علیه رقبا در عراق باز می کند.

در ادامه این خبر آمده است: حمله هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه اربیل در شمال عراق، جایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند و حمله موشکی به یک محوطه نظامی در حوالی محل استقرار نیروهای ترکیه روز چهارشنبه انجام شده است.

همچنین به نقل از وزارت دفاع ترکیه یک سرباز ترک کشته و یک کودک در اثر این حملات زخمی شده است.

این رسانه مدعی است: اگر چه هیچ کس مسئولیت را به عهده نگرفته است، شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در گذشته تهدید کرده اند که علیه نیروهای ترکیه که در این پایگاه استقرار دارند اقدام خواهند کرد.

ایران و ترکیه

در پایان این اندیشکده حملاتی که به شبه نظامیان تحت حمایت ایران نسبت داده است را عامل نزدیک شدن اقلیم کردستان به ترکیه می داند.

رویترز: بایدن از گفتگو با ایران خوشحال است

مذاکرات هسته ای در وین ادامه دارد و ایران و آمریکا نیز به صورت غیرمستقیم به مذاکره می پردازند، این در شرایطی است که ایران غنی سازی 60 درصد را شروع کرده است.

خبرگزاری رویترز در همین باره نوشت: بایدن می گوید غنی سازی ایران تا 60 درصد مفید نیست، اما از گفتگوها خوشحال است.

در ادامه به نقل از بایدن آمده است: غنی سازی 60 درصد توسط ایران بی فایده است اما این که ایران هنوز در مذاکرات غیرمستقیم برای از سرگیری توافق هسته ای با ایالات متحده حضور دارد یک نکته مثبت است.

همچنین بایدن در پاسخ به سوالی که رفتار ایران را به معنی جدی نبودن در مذاکرات معرفی کرده بود، گفت: هنوز برای قضاوت زود است و گفتگو و تبادل نظر ادامه دارد.

مذاکرات هسته ای

در پایان این خبرگزاری به مواضع مقامات ایرانی پرداخته است که توان غنی سازی 60درصد ایران را 9 گرم در هر ساعت بیان کرده اند و در طرف مقابل به گفته های مقامات اسرائیل پرداخته است که خود را آماده انجام هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای معرفی می کنند.

نشنال اینترست: زیردریایی کلاس فاتح ، یک قاتل واقعی است

توان نظامی ایران مخصوصاً در مواردی که این توان حاصل توانمندی متخصصان داخلی و بومی شده است توجه رسانه های زیادی را به خود جلب می کند.

از جمله این رسانه ها می توان به نشریه نشنال اینترست اشاره کرده که در همین باره نوشت: این غول خلیج فارس(زیدرایی کلاس فاتح ایران) می تواند از جغرافیای بی نظیر ایران بهره ببرد.

همچنین افزوده: این زیردریایی با طراحی بومی ساخته شده است و یکی از بزرگترین زیردریایی های ایران است.

در ادامه این مطلب به مشخصات فنی منحصر به فرد این زیردریایی پرداخته شده است و همچنین تطابق طراحی و کاربری آن با شرایط جغرافیایی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

زیردریایی

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که کلاس فاتح تعداد محدودی سلاح حمل می کند، اما هنوز می تواند تهدیدی جدی در آب های بسته و تنگ ایران باشد.

تایمز اسرائیل: آمریکا درباره حادثه نطنز به اسرائیل هشدار داد

در حالی که مذاکرات ایران و قدرت های جهانی در وین در جریان بود، همچنین مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام نیز در حال انجام بود. خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز به وقوع پیوست؛ ابعاد مختلف این حادثه و تاثیرات آن همچنان در کانون توجه رسانه ها قرار داد.

روزنامه تایمز اسرائیل در همین باره نوشت: هشدارهای ایالات متحده به اسرئیل برای جلوگیری از صحبت های مخرب و خطرناک درباره حمله نطنز، واشنگتن گفت که از طریق چندین کانال به اسرائیل اعلام می کند.

گزارش های مداوم که جزئیات ادعای خرابکاری اسرائیل در تاسیسات هسته ای نطنز را تایید می کند باعث شرم است آن هم در حالی که مذاکرات هسته ای در جریان است.

در ادامه آمده است: واشنگتن از طریق کانال های مختلفی از اسرائیل انتقاد کرده است و این اقدام را در میانه مذاکرات هسته ای شرم آور خوانده است و می گوید : گفتگوهای رسانه ای در رسانه های اسرائیل درباره دست داشتن اسرائیل در خرابکاری در نطنز باید متوقف شود.

آمریکا و اسرائیل

در پایان این روزنامه مدعی شده است حمله اخیر به تاسیسات هسته ای نطنز بدترین حمله صورت گرفته به تاسیسات هسته ای ایران است و ایران نمی تواند علی رغم ادعای مسئولانش در نطنز اقدام به غنی سازی کند زیرا 6000 عدد از سانتریفیوژهای این سایت از کار افتاده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید