انواع سطل زباله پلاستیکی

    کد خبر :870691

برای حفظ سلامتی لازم است که زباله ها را در سطل زباله پلاستیکی بیندازیم و با این کار محیطی پاک و به دور از آلودگی ها داشته باشیم. در انواع اداره جات، منزل و خودرو شخصی، لازم است که سطل زباله ای برای دور ریختن زباله تعبیه شود. سلامت همه ما در گرو حفظ محیط زیست بدون زباله، است. همچنین در خیابان ها و معابر نیاز داریم که سطل زباله، تعبیه شده باشد.

در مکان هایی مانند منزل، لازم است سطل زباله در دار، استفاده شود زیرا زباله های تَر در منزل ، در سطل زباله قرار می‌گیرند که اگر سطل زباله درب نداشته باشد، موجب تجمع حشرات و هجوم حیوانات موذی از جمله موش، می شود.

در ادارات اما لازم نیست که حتما سطل در دار باشد زیرا غالباً زباله‌ها خشک هستند و تجمع زباله در سطل ها موجب نشر بیماری نمی شود.

مزایای سطل زباله پلاستیکی نسبت به سطل زباله فلزی

1- سطل زباله پلاستیکی در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند.

2- در صورت دور ریختن زباله های تر و یا عفونی از نشر بوی نامطبوع، جلوگیری می نماید. از این رو برای بیمارستان ها مناسب هستند.

3-  شیرابه زباله ها، تا زمان جدا کردن کیسه زباله در سطل باقی می ماند و امکان نشت در مدل های پلاستیکی وجود ندارد و علاوه بر آن در اثر تجمع شیرابه دچار زنگ زدگی و نهایتا فرسودگی نمی شود.

 

انواع زباله

۱)-زباله های عادی:

شیشه و سرامیک که شامل بطری ها و یا ظروف سفالی شکسته می شود. پسماند پلاستیکی که شامل بطری های نوشابه، ظروف و کیسه های پلاستیکی، چوب و فلزات، که شامل قوطی های فلزی، میخ  و ‌… می شوند.

۲)-زباله های ارگانیک (آلی) :

زباله های خانگی، اعم از پسماند میوه و صیفی جات و سبزیجات، زباله های حاصل از کشاورزی (کود) و گوشت فاسد شده را شامل می شوند.

۳)– زباله های عفونی :

به عبارتی زباله های بیمارستان که شامل پسماند مواد عفونی بیمارستان و یا مراکز درمانی می شود.

۴)– زباله های پرخطر :

مواد قابل اشتعال، انواع اسید ها و باز ها، سموم دفع آفات کشاورزی و بطری آن ها، لامپ های فلورسنت، و هر چه که حاوی جیوه باشد مانند دماسنج ها و تب سنج ها را شامل می شود.

انواع سطل زباله

سطل زباله ساده

سطل های معمولی و بدون در که معمولا قابل استفاده در منزل و یا حمام و … نمی باشد و معمولا برای اماکن عمومی قابل استفاده نیست.

 سطل زباله کابینتی

سطل زباله کابینتی، یکی از ایده‌های جدید است، به این صورت که شما در کابینت منزل تان برای دور ریختن دور ریز میوه ها و یا سبزیجات، نیاز به ظرفی برای دور ریختن داریم. بهترین مکان برای سطل زباله پلاستیکی، درون کابینت است و باعث جلوگیری از رشد میکروب های به وجود آمده در زباله ها می شود، ضمن اینکه به زیباسازی نمای آشپزخانه کمک می نماید. مهم تر از هر چیزی امکان تفکیک زباله و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع زباله ها از ویژگی های مهم این ایده است.

سطل زباله پدالی :

سطل های پدالی، که درب آن با پدالی که در قسمت پایین آن قرار گرفته است، باز و بسته می شود و برای باز و بست آن، نیازی به دخالت دست ها نیست. معمولا این نمونه سطل ها، مناسب برای بیمارستان ها و یا مکان های که تولید کننده زباله های عفونی هستند، مناسب است.

سطل زباله چرخ دار

این نمونه سطل ها در سایز بزرگ طراحی شده و تعداد دو چرخ در پایین آن برای سهولت در جا به جایی توسط پاکبان ها تعبیه شده است. همچنین باعث می شود که از کشیده شدن روی زمین و ساییده شدن سطل جلوگیری شده و در نتیجه باعث افزایش عمر سطل زباله می شود. البته تنوع در تولید سطل های پلاستیکی بسیار بالا بوده و نمونه هایی موجود داریم که علاوه بر درب پدالی، چرخ هم در زیر آن ها تعبیه شده است.

بدیهی است که سطل ها در اندازه های مختلف طراحی می شوند و ما باید بر حسب استفاده و حجم تولید زباله، سطل مد نظرمان را انتخاب کنیم. با این حساب، چنانچه زباله های شما غالبا شیشه ای باشند به ظروف بزرگ تر نیاز دارند و چنانچه کاغذی باشند، دیر تر پر می شوند. پس نیازی به سطل بزرگ، برای زباله های کاغذی نیست.

ما برای اتاق خواب و منزل شما اندازه متوسط را، توصیه می کنیم، ولی برای محل کار به دلیل تولید کمتر زباله به نسبت منزل، نیاز به اندازه های متوسط و بزرگ نیست و نمونه های خیلی کوچک و کوچک هم کفایت می کند.

بدیهی است که سطل ها در اندازه های مختلف طراحی می شوند و ما باید بر حسب استفاده و حجم تولید زباله، سطل مد نظرمان را انتخاب کنیم. با این حساب، چنانچه زباله های شما غالبا شیشه ای باشند به ظروف بزرگ تر نیاز دارند و چنانچه کاغذی باشند، دیر تر پر می شوند. پس نیازی به سطل بزرگ، برای زباله های کاغذی نیست.

ما برای اتاق خواب و منزل شما اندازه متوسط را، توصیه می کنیم، ولی برای محل کار به دلیل تولید کمتر زباله به نسبت منزل، نیاز به اندازه های متوسط و بزرگ نیست و نمونه های خیلی کوچک و کوچک هم کفایت می کند.

سطل های زباله نسبت به حجم

خیلی کوچک: 15 تا 30 لیتری، مناسب برای استفاده یک الی دو نفر می باشند.

کوچک: 30 الی 40 لیتر، که مناسب برای استفاده یک خانواده چهار نفره است.

متوسط: 40 الی 50 لیتری، مناسب برای چهار نفر به بالا می باشد.

بزرگ: 50 تا 87 لیتر: مناسب برای خانواده های بزرگتر و یا مجتمع مسکونی است.

خیلی بزرگ: بیشتر از 106 لیتر که بزرگ ترین سایز از خانواده سطل های پلاستیکی است و برای اماکن عمومی و معابری که دائما رفت و آمد وجود دارد، کارایی دارد.

با انتخاب دقیق سطل مد نظرتان در هزینه ها صرفه جویی نموده و در حفظ محیط زیست و بازیافت مواد پلاستیکی و فلزی و … کوشا باشید.

فروشگاه بزرگ مواد پلاستیکی آستیاگ

فروشگاه بزرگ آستیاگ، تولید و عرضه کننده سطل زباله پلاستیکی بوده و در بهترین کیفیت، سطل های زباله پلاستیکی را تولید می نماید. ما با فعالیت خود در تولید سطل زباله پلاستیکی، سعی در حفظ محیط زیست سالم، داریم و سطل زباله های پلاستیکی را، در طرح و رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنیم. چنانچه حفظ سلامت محیط منزل یا محل کارتان، برای شما مهم است، باید از سطل های زباله پلاستیکی، جهت جمع آوری و دور ریختن زباله ها، کمک بگیرید. برای سفارش و خرید انواع سطل ها در طرح ها و رنگ های مختلف، با فروشگاه بزرگ آستیاگ ، تماس حاصل فرمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید