انفجار مین باعث مصدوم‌شدن یک کودک در نفت‌شهر شد

    کد خبر :787511

فرمانده انتظامی قصرشیرین از مصدوم‌شدن کودک هفت ساله‌ای در جاده نفت شهر بر اثر برخورد با یک قبضه مین به جامانده از دوران جنگ تحمیلی خبر داد.

سرهنگ «محمد محمدی» روز دوشنبه به ایرنا گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار مین در منطقه هفت تپان جاده نفت شهر، تیمی از ماموران انتظامی بخش سومار به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد کودک هفت ساله ای به همراه خانواده اش که از عشایر کوچ رو هستند هنگام چرای دام با یک قبضه مین به جا مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرده است.

رییس پلیس شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: بر اثر این حادثه این کودک از ناحیه پا و دست چپ مصدوم و به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین منتقل شد.

روز گذشته نیز انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه «تنگاب» از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین منجر به مجروح‌شدن یک جوان ۱۹ساله شد.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون شرکت های مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید