انتقاد از پلیس راهور به دلیل عدم همراهی با شهرداری در کاهش آلودگی هوا

    کد خبر :661818
انتقاد از پلیس راهور به دلیل عدم همراهی با شهرداری در کاهش آلودگی هوا

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز در شهرداری کارها پیش نمی‌رود و برای رسیدن به اهداف با موانع مواجه هستیم،‌گفت: عدم همراهی پلیس راهور با شهرداری باعث شد آلودگی هوا و ترافیک کاهش نیابد.

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه این شورا در نطق پیش از دستور اظهار داشت: حمل و نقل ترافیکی یکی از مهمترین ماموریت‌هایی است که شهرداری باید به آن توجه کند ولی علیرغم این مسئولیت در دولت مدیریت شهری سابق ساخت معابر بزرگراهی و حوزه‌های عمرانی در اولویت بوده و در واقع هدف گذاری نادرست شهرداری محسوب می‌شود.

 

وی افزود:‌این موضوع سبب شده افزایش آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت رقم بخورد و پایتخت و تهران تبدیل به شهری زیست ناپذیر شود. همچنین فروش تراکم شهر و هدر رفت منابع در مدیریت قبلی شهرداری طی 12 سال انجام گرفته است.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با روی کار آمدن شورای پنجم موضوع کاهش آلودگی هوا و ترافیک در دستور کار قرار گرفت وکاهش سفر با خودروی شخصی توسط معاون شهردار تهران اجرایی شد در اولویت بود ولی به دلیل عدم همراهی پلیس راهور و عمل نکردن دولت به تعهداتش محسن پورسیدآقایی به هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک با اجرای برنامه‌ها دست نیافت.

 

آروین بیان داشت: معاون سابق شهردار تهران که چند روز پیش استعفا داد در واقع به 38 سال رانت جویی در حوزه طرح ترافیک پایان داده بود و تغییر طرح زوج و فرد که اثرپذیر خود را از دست داده بود از برنامه‌های آن به شمار می‌رود. که سبب کاهش تعداد خودروهای شخصی تردد شده در شهر شد.

 

وی گفت: معاون سابق شهردار تهران انتقادات را به جان خرید تا تحولی صورت گیرد و لی در نهایت به دلیل سنگ اندازی‌ها استعفا داد و اعلام کرد دلیل این کارش خستگی مفرط بوده است. به نظرم شرایط امروز شهرداری به صورتی است که کارها پیش نمی‌رود و افراد با موانع مواجه می‌شوند.

 

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با سنگ اندازی‌ها معاونت حمل و نقل به سرنوشت سایر معاونت‌ها همچون منابع انسانی دچار شد و اکنون با سرپرست اداره می‌شود. در معاونت نیروی انسانی لایحه اصلاح ساختار معلق مانده و به طور کلی شرایط در شهرداری به سمتی پیش می‌رود که افراد را برای رسیدن به اهدافشان خسته می‌کند. ولی این سؤال مطرح است که آیا استعفا تنها راه پیش رو است؟ البته من خود نیز پس از دو سال و نیم از گذشت شورای پنجم در شرایط مشابهی هستم و مدام به درهای بسته می‌خوریم.

 

آروین تاکید کرد:‌بی‌تصمیمی و تغییرات مکرر مدیریتی از مشکلات کنونی است و باید برای رفع معضلات در شهر باید با مردم صادقانه صحبت کرد و از آنها طلب همیاری داشت چرا که استعفا تنها راه پیش رو نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید