بازتاب ایران

المانیتور: چرا مشاهیر ایرانی از سیاست فاصله گرفتند/ اسپوتنیک: انفجار بزرگ تهران را لرزاند/ اوراسیاریویو: ابراهیم رئیسی چگونه می تواند اوضاع افغانستان را بدتر کند/ الشرق الاوسط: شبکه ریلی ایران با حمله هکرها روبرو شد

    کد خبر :826037

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده اوراسیاریویو و روزنامه الشرق الاوسط  با تأکید بر موضوعاتی چون چرا مشاهیر ایرانی از سیاست فاصله گرفتند، انفجار بزرگ تهران را لرزاند، ابراهیم رئیسی چگونه می تواند اوضاع افغانستان را بدتر کند، شبکه ریلی ایران با حمله هکرها روبرو شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: چرا مشاهیر ایرانی از سیاست فاصله گرفتند

حضور کم رنگ افراد سرشناس در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اخیر مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: چرا مشاهیر ایرانی از سیاست فاصله گرفتند.

ادامه می دهد: برخلاف سال های گذشته، مشاهیر ایران در انتخابات اخیر ساکت و آرام بودند.

افزوده است: مشاهیر به طور سنتی نقش مهمی در حوزه سیاسی ایران داشته اند و طرفداران خود را برای رای دادن به نامزدهای مورد علاقه خود فرا می خوانند، اما اوضاع تغییر کرده است.

همچنین افزوده است: این گروه که شامل ورزشکاران و هنرمندان هستند در انتخابات سال 88 نقش اساسی داشتند.

در پایان این پایگاه خبری به صحبت های ده نمکی اشاره می کند و معتقد است هنرمندان و مشاهیر ایرانی در قبال مسائل سیاسی محافظه کارتر شده اند.

اسپوتنیک: انفجار بزرگ تهران را لرزاند

جمعه شب حوالی پارک ملت تهران یک انفجار رخ داده است که دلیل آن مشخص نیست، رسانه ها تحلیل هایی را درباره این انفجار ارائه داده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: انفجار بزرگ تهران را لرزاند، علل آن هنوز ناشناخته است.

ادامه می دهد: گروه های امداد و نجات در محل حادثه حاضر شده اند و شاهدان عینی از فروریختن یک ساختمان سخن می گویند.

افزوده است: گزارش ها حاکی از آن است که این انفجار در داخل یک ساختمان مسکونی در حوالی پارک ملت رخ داده است و این اعتقاد وجود دارد که علت انفجار نقص در سیستم گازرسانی ساختمان بوده باشد.

در پایان این خبرگزاری به صحبت های مسئولین امنیتی اشاره کرده است و که انفجار را یک حادثه توصیف کرده اند و البته آورده است برخی رسانه ها آن را به علت نزدیکی به مقر صداوسیما مشکوک عنوان کرده اند.

اوراسیاریویو: ابراهیم رئیسی چگونه می تواند اوضاع افغانستان را بدتر کند

این روزها در افغانستان ناامنی و درگیری ها رو به افزایش است و انقش جمهوری اسلامی ایران و انتخاب های آن در این شرایط بسیار مهم است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی چگونه می تواند وضعیت امنیتی را در افغانستان بدتر کند.

ادامه می دهد: ابراهیم رئیسی تاکید فراوانی بر احیای اقتصاد ایران دارد که افغانستان به عنوان یکی از شریک های اصلی اقتصادی ایران بر آن تاثیر زیادی دارد.

افزوده است: بی ثباتی در افغانستان برای برنامه های آقای رئیسی مضرر است، ایران توانایی زیادی برای نقش آفرینی در افغانستان دارد.

همچنین افزوده است: ایران از ورود به جنگ افغانستان خودداری کرده است و سعی دارد این کشور را از طریق ایجاد زمینه های مناسب گفتگو به سمت صلح هدایت کند.

در پایان این اندیشکده به رابطه ایران با جامعه هزاره افغانستان و ارتباط برقرار شده با طالبان صحبت کرده است.

الشرق الاوسط: شبکه ریلی ایران با حمله هکرها روبرو شد

در روزهای اخیر یک خبر دائم در حال تایید و تکذیب است و آن حمله سایبری به برخی بخش ها در حوزه حمل و نقل است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: هکرها شماره رهبر ایران را به عنوان شماره اطلاعات معرفی کردند.

این رسانه در ادامه مدعی شده است: سرویس قطار ایران روز جمعه با حمله سایبری روبرو شده است و هکرها شماره رهبری را به عنوان شماره تماس با اطلاعات عنوان کرده اند.

همچنین افزوده است: در تابلوهای ایستگاه پیام هایی نمایش داده شده است که بخشی از این پیام ها نمایش شماره دفتر رهبری به عنوان شماره اطلاعات بوده است.

در پایان این روزنامه بیان کرده است که سخنگوی شرکت راه آهن بیان کرده است که تکنسین ها در حال بررسی موضوع هستند، وجود تاخیرهای بیش از حد را رد کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید