بازتاب ایران

المانیتور: پارلمان ایران لایحه جنجالی اینترنت را متوقف کرد/ اسپوتنیک: ترکیه امنیت مرزهای خود با ایران را تقویت می کند/ اوراسیاریویو: تحقق وعده های اقتصادی رئیسی غیرممکن است/ آروتزشوا: ایران شانس احیای برجام را به خطر می اندازد

    کد خبر :830923

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده اوراسیاریویو و کانال خبری آروتزشوا با تأکید بر موضوعاتی چون پارلمان ایران لایحه جنجالی اینترنت را متوقف کرد، ترکیه امنیت مرزهای خود با ایران را تقویت می کند، تحقق وعده های اقتصادی رئیسی غیرممکن است، ایران شانس احیای برجام را به خطر می اندازد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: پارلمان ایران لایحه جنجالی اینترنت را متوقف کرد

چندی است که مجلس شورای اسلامی و لایحه مرتبط با فضای مجازی و اینترنت خبرساز شده است و در کانون توجه رسانه ها قرار دارد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: پارلمان ایران لایحه جنجالی اینترنت را به حالت تعلیق درآورد.

ادامه می دهد: پارلمان ایران تصمیم گرفته است موقتاً لایحه بحث برانگیزی را که مانع دسترسی ایرانیان به شبکه های اجتماعی می شود را تعلیق کند.

افزوده است: با تظاهرات اعتراض آمیز درکشور به دلیل کمبود آب و برق، مجلس ایران تصمیم گرفته است که اکنون زمان مناسبی برای طرح یک لایحه جنجالی برای محدود کردن بیشتر دسترسی شهروندان ایرانی به اینترنت نیست.

لایحه جنجالی

در پایان این پایگاه خبری به وضعیت همه گیری کرونا در ایران اشاره کرده است و تعداد فوتی های 24 ساعت گذشته را 300 نفر و عدد کل فوتی ای کرونا تا کنون را 90 هزار نفر اعلام کرده است که همچنین مدعی شده است به گفته مقامات ایرانی این می تواند 2 برابر باشد.

اسپوتنیک: ترکیه امنیت مرزهای خود با ایران را تقویت می کند

وضعیت نابسامان و افزایش تنش در افغانستان باعث شده است همه همسایه های این کشور و کشورهای منطقه درگیر مشکلاتی شده اند، ترکیه از افزایش تعداد پناهجویانی که به سمت مرزهای آن کشور سرازیر شوند هراس دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ترکیه امنیت در مرزهای ایران را بابت وضعیت افغانستان تقویت می کند.

ادامه می دهد: وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه گفت که به دلیل موج جدید هرج و مرج در افغانستان، امنیت در مرز با ایران تقویت شده است.

افزوده است: ترکیه برای مهاجران افغانستان و پاکستان یک مسیر ترانزیتی است که به شکل غیرقانونی از ایران عبور می کنند به ترکیه می آیند و تلاش می کنند خود را به اروپا برسانند.

امنیت مرز ایران و ترکیه

در پایان این خبرگزاری به وضعیت غیرنظامیان و آواره شدگان در افغانستان اشاره می کند و وضعیت به نحوی است که غیرنظامیان مجبور به فرار هستند.

اوراسیاریویو: تحقق وعده های اقتصادی رئیسی غیرممکن است

در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر نامزدهای انتخابات از جمله آقای رئیسی رئیس جمهور منتخب وعده های اقتصادی زیادی را مطرح کردند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: وظیفه غیرممکن رئیسی در تحقق وعده های اقتصادی

ادامه می دهد: ابراهیم رئیسی که به زودی به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد می کند، در مورد مسائل اقتصادی قول های زیادی داده است.

افزوده است: برخی از چالش های پیش روی آقای رئیسی و دولت او مربوط به تحریم های ایالات متحده است، اما برخی از آن ها حتی با لغو تحریم های ایالات متحده نیز باقی خواهد ماند.

همچنین افزوده است: بیشتر وعده های آقای رئیسی درباره بیکاری، تورم، مشکلات مسکن، تولید و صادرات نفت و تحربم های ایالات متحده بوده است.

وعده های اقتصادی رئیسی

در پایان این اندیشکده آورده است که اکنون دولت آقای رئیسی با مشکلاتی مانند افزایش قیمت غذا و دارو، کسری بودجه، رشد اقتصادی پائین، رو برو خواهد بود.

آروتزشوا: ایران شانس احیای برجام را به خطر می اندازد

ایجاد وقفه در مذاکرات هسته ای وین توسط ایران به دلیل تغییر دولت، این هراس را به وجود آورده است که ممکن است ایران برای بازگشت به میز مذاکره زمان بیشتری را طلب کند.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: ایران شانس احیای توافق هسته ای را به خطر می اندازد.

ادامه می دهد: فرانسه هشدار داد که ایران شانس دستیابی به توافق در مورد احیای توافق هسته ای 2015 را به خطر می اندازد.

افزوده است: سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه گفت: اگر ایران این مسیر را ادامه دهد، نه تنها موافقت نامه لغو تحریم ها به تاخیر می افتد، بلکه احتمال به پایان رسیدن مذاکرات وین و احیای برجام را به خطر می اندازد.

مذاکرات هسته ای

در پایان این کانال خبری آورده است که سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اخیراً اظهار داشته است که ایالات متحده ضرب الاجلی برای دور هفتم مذاکرات برای ایران وضع نخواهد کرد و تهران می تواند زمان از سرگیری مذاکرات را تعیین کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید