بازتاب ایران

المانیتور: نتانیاهو از ترامپ خواست به ایران حمله کند/ وال‌استریت‌ژورنال: پیشرفت های هسته ای ایران احیای برجام را سخت می کند/ اسپوتنیک: در خوزستان مردم به کمبود آب اعتراض کردند/ آروتزشوا: ایران توانایی ساخت بمب هسته ای را دارد

    کد خبر :828299

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، خبرگزاری اسپوتنیک و کانال خبری آروتزشوا با تأکید بر موضوعاتی چون نتانیاهو از ترامپ خواست به ایران حمله کند، پیشرفت های هسته ای ایران احیای برجام را سخت می کند، در خوزستان مردم به کمبود آب اعتراض کردند، ایران توانایی ساخت بمب هسته ای را دارد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: نتانیاهو از ترامپ خواست به ایران حمله کند

در سیاست فشار حداکثری بر ایران توسط دولت ترامپ همواره رد پای نخست وزیر سابق اسرائیل دیده می شد، او تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران انجام می داد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: گفته می شود که نتانیاهو از ترامپ خواست تا به ایران حمله کند

ادامه می دهد: روز پنج شنبه گزارشی منتشر شده است که مدعی است نتانیاهو در آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید او را برای حمله به ایران ترغیب کرده است.

افزوده است: درخواست نتانیاهو در حالی مطرح شده است که ترامپ بارها از مشاوران خود درباره تلافی حمله های کوچک به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پاسخ خواسته است.

ترامپ

در پایان این پایگاه خبری معتقد است دلیل نپذیرفتن پیشنهاد نتانیاهو از سوی ترامپ نظر مشاوران و فرماندهان نظامی آمریکا بوده است که شروع این جنگ را به صلاح ایالات متحده ندانسته اند.

وال‌استریت‌ژورنال: پیشرفت های هسته ای ایران احیای برجام را سخت می کند

پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و شروع به کار دولت بایدن، بحث بازگشت ایالات متحده به برجام مطرح شد، جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات و پس از دیدن بدعهدی های ایالات متحده گام هایی را برای کاهش تعهدات هسته ای خود آغاز کرد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: پیشرفت های هسته ای ایران پیشنهاد بایدن برای احیای توافق هسته ای 2015 را پیچیده می کند.

ادامه می دهد: مقامات غربی می گویند پیشرفت های هسته ای تهران می تواند به عنوان مانع در بازگشت ایالات متحده به برجام عمل کند و آن را پیچیده تر کند.

افزوده است: در یک سال گذشته ایران پیشرفت قابل توجهی در توانایی خود برای جمع آوری اورانیوم غنی شده داشته است، که این مسئله تلاش دولت بایدن برای مهار ایران را پیچیده تر می کند.

بایدن و رئیسی

در پایان این روزنامه به این موضوع اشاره کرده است که ایران به تازگی اعلام کرده است ادامه مذاکرات را پس از شروع به کار آقای رئیسی پیگیری خواهد کرد.

اسپوتنیک: در خوزستان مردم به کمبود آب اعتراض کردند

روزهای اخیر در استان خوزستان به علت کمبود آب شاهد اعتراضات مردمی هستیم، رسانه های بین المللی به این موضوع پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها خبرگزاری اسپوتنیک است که در این باره نوشت: اعتراض مردم در استان خوزستان ایران به دلیل کمبود آب

ادامه می دهد: مقامات محلی اعتراف می کنند که در تامین آب و برق منطقه با مشکل روبرو هستند اما قول دادند که در آینده نزدیک بودجه جدیدی برای حل این مشکلات اختصاص یابد.

افزوه است: اعتراضات در خیابان های چندین شهر ایران در استان خوزستان از جمله مرکز استان رخ داده است، مردم محلی مدعی هستند کمبود آب کشاورزی و اقتصاد محلی را از بین برده است.

خوزستان

در پایان این خبرگزاری به بستن جاده ماهشهر به بندرامام خمینی اشاره کرده است و البته آن را جدی ندانسته است.

آروتزشوا: ایران توانایی ساخت بمب هسته ای را دارد

یکی از مسائلی که امروز کسی نمی تواند به راحتی و با اطمینان درباره آن صحبت کند، توانایی هسته ای ایران و میزان پیشرفت ایران در این زمینه است.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: دیپلمات سابق ایرانی: ایران توانایی تولید بمب هسته ای را دارد

ادامه می دهد: دیپلمات سابق ایرانی می گوید ایران به دنبال تولید بمب هسته ای نیست، اما اگر بخواهد قادر به انجام این کار است.

افزود: ایران اگر می خواست بمب هسته ای تولید کند بدون کسب اجازه از آمریکا و اسرائیل این کار را انجام می داد همان طور که فلز اورانیوم با خلوص 60-80 درصد را تولید کرده است.

بمب هسته ای

در پایان این کانال خبری با تاکید بر این که ایران خود را مقید به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای معرفی می کند، آورده است آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرده است که ایران مرحله ساخت فلز اورانیوم را آغاز کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید