المانیتور: معلمان ایرانی خواهان دستمزد بهتر هستند/ الجزیره: ایران و اروپا هم‌زمان با ادامه گفتگوهای وین یکدیگر را متهم می‌کنند/ رویترز: سران عرب خلیج فارس خواستار اقدامات عملی ایران به جای حرف هستند

    کد خبر :870631

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری رویترز بر موضوعاتی چون معلمان ایرانی خواهان دستمزد بهتر هستند، ایران و اروپا هم‌زمان با ادامه گفتگوهای وین یکدیگر را متهم می‌کنند، سران عرب خلیج فارس خواستار اقدامات عملی ایران به جای حرف هستند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در ۲۴ ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: معلمان ایرانی خواهان دستمزد بهتر هستند

اعتراض معلمان به دستمزدها موضوعی است که مورد توجه برخی رسانه های بین المللی واقع شده است و به اشکال گوناگون و متفاوتی آن را بازتاب داده اند.
از جمله این رسانه ها پایگاه خبری المانیتور است که در این باره نوشت: معلمان ایرانی خواهان دستمزد بهتر در اعتصابات سراسری هستنند. ادامه می دهد: این اعتصاب ها در حالی صورت می گیرد که معلمان دولت و مجلس را مقصر می دانند.


افزوده است: معلمان خشمگین ایرانی به اعتصاب در سراسر ایران مشغول هستند و دلیل اصلی آن را عدم رسیدگی به لایحه معوقه برای کمک به آنها برای تامین مخارج زندگی شان بیان می کنند.
در پایان این پایگاه خبری آورده است که این اعتراضات از جلوی مجلس ایران تا 120 شهر به صورت هم زمان درجریان بوده است.

الجزیره: ایران و اروپا هم‌زمان با ادامه گفتگوهای وین یکدیگر را متهم می‌کنند

گفتگوهای وین میان ایران و 1+4 مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است؛ از جمله الجزیره نوشت قدرت های جهانی به گفتگوهای خصوصی در وین، با هدف احیای توافق هسته ای 2015 ایران ادامه می دهند، اما اختلافات بین ایران و غرب به شکل علنی مطرح می‌شود.
این شبکه خبری با اشاره به توئیت «علی باقری کنی» در خصوص ادامه سرزنش ایران از سوی طرف مقابل، به جای در پیش گرفتن «دیپلماسی واقعی»، از قول مذاکره‌کننده ارشد ایران به دو طرف بودن دیپلماسی تآکید کرده است.


این در حالی است مقام‌های اروپایی ضمن اشاره به تنگ بودن وقت، تأکید دارند که گفتگوها به شکل «واقعی» در جریان نیست. وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن تأکید بر دیپلماسی اعلام کرده است که این کشور در حال رایزنی با متحدان خود برای راه‌های جایگزین توافق هسته‌ای است.
با این حال نماینده روسیه اعلام کرده است که دو طرف برای پل زدن میان اختلافات تلاش می‌کنند؛ هر چند اختلافات بزرگی همچنان پا بر جا است.

رویترز: سران عرب خلیج فارس خواستار اقدامات عملی ایران به جای حرف هستند

رویترز نوشت سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواسته‌اند که گام‌های عملی برای کاهش تنش بردارد.
رهبران شش کشور، همچنین بار دیگر خواهان مشارکت در گفتگوهای ایران و قدرت‌های بزرگ در خصوص پرونده هسته‌ای ایران شده‌اند.


ولیعهد سعودی پیش از این اعلام کرده بود که برنامه هسته‌ای و موشکی ایران باید به شکل جدی مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ وزیر خارجه عربستان نیز نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده است و اعلام کرده است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پذیرای هر گونه مکانیسمی هستند که نگرانی‌های آن‌ها را لحاظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید