بازتاب ایران

المانیتور: شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر گذشت/ اسپوتنیک: ایران و چین در زمینه ثبات منطقه ای همکاری می کنند/ اویل پرایس: حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد

    کد خبر :837943
رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و نشریه اویل پرایس تأکید بر موضوعاتی چون شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر گذشت، ایران و چین در زمینه ثبات منطقه ای همکاری می کنند، حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد، نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و نشریه اویل پرایس تأکید بر موضوعاتی چون شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر گذشت، ایران و چین در زمینه ثبات منطقه ای همکاری می کنند، حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر گذشت

موج پنجم کرونا در ایران که همچنان ادامه دارد به شکل فزاینده ای تعداد مبتلایان و جان باختگان این ویروس در کشور را افزایش داده است، گفت می شود این موج ناشی از ویروس جهش یافته دلتا است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر فراتر رفت

ادامه می دهد: کارشناسان معتقد هستند این عدد بسیار کمتر از واقعیت است.

افزوده است: وزارت بهداشت ایران روز پنج شنبه اعلام کرد تعداد تلفات از مرز 100000 نفر گذشت زیرا نوع دلتا همچنان در حال انتشار در جامعه است.

همچنین افزوده است: ایران در میان کشورهای خاورمیانه دارای بدترین شرایط در مبارزه با کرونا است، هر دو دقیقه یک نفر در ایران بابت کرونا جان خود را از دست می دهد.

المانیتور: شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از 100000 نفر گذشت

در پایان این پایگاه خبری این وضعیت را ناشی از عدم واکسیناسیون به موقع دانسته است، مدعی شده است ایران اکنون تنها 5% جمعیت 83 میلیونی خود را واکسینه کرده است.

اسپوتنیک: ایران و چین در زمینه ثبات منطقه ای همکاری می کنند

مسئله به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و دغدغه های مشترک ایران و چین در این باره باعث شده است دو کشور زمینه های جدیدی را برای همکاری منطقه ای پیدا کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایران و چین در زمینه ثبات منطقه همکاری می کنند زیرا پکن از طالبان می خواهد به وعده ها عمل کنند.

ادامه می دهد: موجی از ارتباطات در سراسر اوراسیا به دنبال فروپاشی سریع دولت افغانستان تحت حمایت آمریکا در دو هفته گذشته رخ داده است.

افزوده است: قدرت های منطقه ای از جمله ایران و چین تلاش دارند به طالبان بگویند نباید مانند دور قبل تسلط خود در افغانستان رفتار کند.

همچنین افزوده است: سخنگوی طالبان به رسانه های چینی گفته است این گروه اجازه نخواهد داد خاک افغانستان به محلی برای عمل علیه سایر دولت ها تبدیل شود.

اسپوتنیک: ایران و چین در زمینه ثبات منطقه ای همکاری می کنند

در پایان این خبرگزاری قریب الوقوع بودن عضویت ایران در سازمان شانگهای را مورد اشاره قرار داده است و آن را یک پتانسیل مهم برای همکاری منطقه ای مخصوصاً مسئله افغانستان دانسته است.

اویل پرایس: حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد

لبنان اکنون درگیر مشکلات زیادی است از جمله بحران سوخت و به گفته مقامات ایران و رهبر حزب الله لبنان، قرار است ایران بخشی از نیاز لبنان را تامین کند.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد که نفت ایران به لبنان را متوقف نکنند

ادامه می دهد: گروه شیعه حزب الله لبنان روز پنج شنبه به ایالات متحده و اسرائیل هشدار داد که در حرکت محموله نفت کوره ایران که در حال حرکت به لبنان است مداخله نکنند.

افزوده است: نصرالله در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: ما نمی خواهیم با کسی وارد چالش شویم نمی خواهیم با کسی مشکل داشته باشیم ما می خواهیم به مردم خود کمک کنیم.

اویل پرایس: حزب الله به آمریکا و اسرائیل هشدار داد

در پایان این نشریه به نقل از سید حسن نصرالله آورده است که شناوری که از ایران به سمت لبنان در حرکت است را به عنوان خاک لبنان محسوب می کنیم.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید