بازتاب ایران

المانیتور: دیپلمات های ایران و نیوزلند درباره حقوق بشر بحث می کنند/ اورشلیم پُست: چرا این بار حزب الله در حاشیه ماند؟ اسپوتنیک: آمریکا تحریم های ایران را به دقت بررسی می کند/ اوراسیاریویو: میراث روحانی برای ایران چه بوده است

    کد خبر :814162

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه اورشلیم پُست، خبرگزاری اسپوتنیک و اندیشکده اوراسیاریویو تأکید بر موضوعاتی چون دیپلمات های ایران و نیوزلند درباره حقوق بشر بحث می کنند، چرا این بار حزب الله در حاشیه ماند؟ آمریکا تحریم های ایران را به دقت بررسی می کند، میراث روحانی برای ایران چه بوده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: دیپلمات های ایران و نیوزلند درباره حقوق بشر بحث می کنند

نیوزلند درباره حقوق بشر در ایران انتقاداتی را مطرح کرده است و در عین حال از بهبود وضعیت زنان در ایران گفته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: نیوزلند از سوابق حقوق بشر ایران در ماه مارس انتقاد کرد اما همچنین پیشرفت های صورت گرفته در جمهوری اسلامی در مورد زنان را تایید کرد.

در ادامه آمده است: دیپلمات های ایران و نیوزلند روز گذشته در جلسه ای در مورد حقوق بشر بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین افزوده است موارد مورد بحث شامل دیدگاه های اسلامی در مورد حقوق بشر، حقوق زنان و بومیان در نیوزلند و قاچاق انسان بوده است.

حقوق بشر

در پایان این پایگاه خبری آورده است که وزارت خارجه نیوزلند از ایران خواسته است وضعیت افراد دگرباش جنسی را بهبود ببخشد و از بهبود وضعیت زنان در ایران تقدیر کرده است.

اورشلیم پُست: چرا این بار حزب الله در حاشیه ماند؟

جنگ اخیر غزه تحولات زیادی را در پی داشته است و هنوز برای کارشناسان و رسانه ها از ارزش تحلیلی بالایی برخوردار است.

روزنامه اورشلیم پُست در باره این جنگ نوشت: در طول جنگ اخیر هزاران موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک شد و اسرائیل به نوار غزه حمله کرد، موشک ها و پهپادها تا مرزهای شمالی اسرائیل رسید اما حزب الله ترجیح داد در حاشیه بماند.

در ادامه این رسانه مدعی شده است: شلیک کننده موشک ها به سمت اسرائیل می تواند هریک از گروه های فلسطینی باشد اما برنامه ریزی و تعیین جهت توسط ایران انجام شده است.

غزه

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که هیچ یک از طرفین علاقه ای به تشدید درگیری در شمال ندارند.

اسپوتنیک: آمریکا تحریم های ایران را به دقت بررسی می کند

مذاکرات وین و حواشی آن همچنان در کانون توجه رسانه ها قرار دارد، در این میان اخباری که گاه و بیگاه از مذاکرات به گوش می رسد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزیرخزانه داری آمریکا گفت: ایالات متحده تحریم های ایران را در صورت بازگشت تهران به توافق هسته ای با دقت بررسی می کند.

در ادامه آمده است: وزیرخزانه داری ایالات متحده پنج شنبه گفت: ایالات متحده تحریم های خود علیه صادرات نفت ایران را در صورت بازگشت تهران به توافق هسته ای 2015 که هدف آن جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای است بررسی خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزوده است: بنابراین ما با دقت بررسی خواهیم کرد که اگر ایران اقدامات مقدماتی را انجام دهد، رفع چه مجازاتی مناسب است.

مذاکرات وین

در پایان این خبرگزاری این طور بیان می کند که در حال حاضر سه کمیسیون کاری در حال لغو تحریم ها و بازگشت تهران و واشنگتن به توافق هستند، انتظار می رود مذاکره کنندگان مذاکرات را تا پایان ماه مه پایان دهند.

اوراسیاریویو: میراث روحانی برای ایران چه بوده است

با نزدیک شدن پایان دولت حسن روحانی بحث ها درباره دوره ریاست جمهوری وی داغ شده است و رسانه ها نیز به این موضوع توجه دارند.

اندیشکده اوراسیاریویو در بررسی میراث دولت آقای روحانی نوشت: در کمتر از یک ماه دیگر انتخابات ایران برگزار می شود و رئیس جمهور جدید قرار است جایگزین حسن روحانی شود. اکنون زمان بررسی میراث روحانی است.

در ادامه آمده است: روحانی متعهد شد اقتصاد ملی، سطح زندگی مردم و حقوق بشر را بهبود بخشد، در عین حال وعده آزادی های سیاسی و اجتماعی بیشتر و روابط بهتر با جهان را داد.

همچنین افزوده است: روحانی در اولین دوره ریاست جمهوری خود موفق شد توافق هسته ای را به نتیجه برساند و تحریم ها را لغو کند.

 

روحانی

در پایان این اندیشکده میراث روحانی را این طور بیان کرده است: افزایش فقر، تورم، نرخ بالای بیکاری، نقض حقوق بشر، مرگ و میر و ویرانی.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید