بازتاب ایران

المانیتور: تب ضد ایران با ادامه بن بست سیاسی در عراق بالا می گیرد/ میدل ایست آی: ایران انتقام از قاتل شهید سلیمانی را پیگیری می کند/ نیوزویک: بدترین ترس ایران در افغانستان داعش است

    کد خبر :904818
«بازتاب» - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، پایگاه خبری میدل ایست آی و هفته نامه نیوزویک بر موضوعاتی چون تب ضد ایران با ادامه بن بست سیاسی در عراق بالا می گیرد، ایران انتقام از قاتل شهید سلیمانی را پیگیری می کند، بدترین ترس ایران در افغانستان داعش است، نوشتند.

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، پایگاه خبری میدل ایست آی و هفته نامه نیوزویک بر موضوعاتی چون تب ضد ایران با ادامه بن بست سیاسی در عراق بالا می گیرد، ایران انتقام از قاتل شهید سلیمانی را پیگیری می کند، بدترین ترس ایران در افغانستان داعش است، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: تب ضد ایران با ادامه بن بست سیاسی در عراق بالا می گیرد

تحولات سیاسی عراق با محبوبیت ایران در این کشور پیوند نزدیکی دارد و جریان های سیاسی تلاش می کنند با تحریک افکار عمومی علیه ایران از احساسات مردم به سود خود بهره مند شوند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: تب ضد ایران با ادامه بن بست سیاسی عراق بالا می گیرد.

ادامه می دهد: در حالی که گروه های مورد حمایت ایران مانع از تشکیل دولت بعدی عراق می شوند، صداهای ناامید در مورد مداخله ایران بلندتر می شود.

افزوده است: علی رغم تشکیل جناح اکثریت متشکل از گروه های شیعه (مقتدی صدر) حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و ائتلاف سنی محمد حلبوسی، تلاش اخیر برای تشکیل دولت جدید عراق همگی به نتیجه نرسیده است.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که مقتدی صدر در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که دولت اکثریت را بدون مشارکت هیچ گروه مورد حمایت ایران تشکیل دهد.

میدل ایست آی: ایران انتقام از قاتل شهید سلیمانی را پیگیری می کند

در هفته های اخیر مسئله پذیرش عدم پیگیری انتقام از قاتلان شهید سلیمانی از سوی ایران به خواست ایالات متحده بسیار مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

پایگاه خبری میدل ایست آی در این باره نوشت: سپاه پاسداران ایران علی رغم اقدامات آمریکا به انتقام قاتل شهید سلیمانی ادامه خواهد داد.

ادامه می دهد: وزارت امورخارجه می گوید: عاملان، مقامات و شرکای قتل ژنرال سلیمانی بی مجازات نمی ماند.

افزوده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز پنج شنبه اعلام کرد که تلاش های خود برای انتقام از قاتلان شهید سلیمانی را متوقف نمی کند.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده که ایران به مدت یک سال با فرانسه، آلمان، بریتانیا، روسیه و چین به طور مستقیم و ایالات متحده به طور غیرمستقیم برای احیای توافقنامه 2015 درگیر مذاکره بوده است.

نیوزویک: بدترین ترس ایران در افغانستان داعش است

انفجار اخیر در افغانستان و پذیرش مسئولیت آن توسط داعش خطر قدرت گرفتن این گروه تروریستی در افغانستان را افزایش داده است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: بدترین ترس ایران در افغانستان با عملیات داعش در حال تحقق است.

ادامه می دهد: با توجه به تمرکز سیاست خارجی ایالات متحده بر جنگ در اوکراین، ناآرامی های باقیمانده ر افغانستان به نگرانی اصلی ایران تبدیل شده است.

افزوده است: حمله روز پنج شنبه در مسجد سه دوکان در مزارشریف توسط شاخه خراسان داعش علیه شیعیان که اکثر آن ها از قم هزاره هستند صورت گرفته است.

در پایان این هفته نامه اشاره کرده است که روز قبل از این انفجار در شهر کابل نیز در محله شیعیان انفجار دیگری رخ داده است که در اثر آن چند دانش آموز جان باخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید