بازتاب ایران

المانیتور: ایران خواهان ادامه حمله آمریکا است/ گاردین: چهار جاسوس ایرانی در آمریکا بازداشت شدند/ ایندیا تودی: ایران پس از 400 روز دریانوردان هندی را آزاد کرد/ اوراسیاریویو: مذاکره برای مبادله زندانیان با آمریکا درجریان است

    کد خبر :827508

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه گاردین، هفته نامه ایندیا تودی و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون ایران خواهان ادامه حمله به آمریکا است، چهار جاسوس ایرانی در آمریکا بازداشت شدند، ایران پس از 400 روز دریانوردان هندی را آزاد کرد، مذاکره برای مبادله زندانیان با آمریکا درجریان است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: ایران خواهان ادامه حمله به آمریکا است

هفته گذشته رئیس اطلاعات سپاه ایران به عراق سفر کرده است، این سفر حواشی رسانه های زیادی داشته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شبه نظامیان عراقی خواست تا به حمله علیه آمریکا ادامه دهند.

ادامه می دهد: سفر هفته گذشته رئیس اطلاعات سپاه به عراق پس از یک دیدار با فرمانده اسماعیل قاآنی انجام شد.

افزوده است: رئیس اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جلسه اخیر در عراق رهبران شبه نظامیان محلی را تشویق کرد تا حملات کوچک خود را علیه مواضع آمریکا در این کشور افزایش دهند.

همچنین اشاره کرده است که حسین طائب هفته گذشته پس از حملات هوایی ایالات متحده به دو سایت مورد استفاده شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق و سوریه بازدید کرده است.

عراق

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است که سپاه پاسداران خواهان خروج کامل ایالات متحده از عراق است، نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی ایران نیز نخست وزیر عراق را تحت فشار گذاشته اند تا خروج نیروهای آمریکایی را پیگیری کند.

گاردین: چهار جاسوس ایرانی در آمریکا بازداشت شدند

در روز گذشته رسانه های زیای خبر بازداشت چهار تبعه ایرانی که ادعا شده است برای بازداشت و انتقال یک روزنامه نگار در ایالات متحده تلاش داشته اند را منتشر کرده اند.

از جمله این رسانه ها می توان به روزنامه گاردین اشاره کرد که در این باره نوشت: چهار جاسوس ایرانی متهم در توطئه برای آدم ربایی روزنامه نگار و منتقد مستقر در آمریکا

ادامه می دهد: چهار عضو شبکه جاسوسی ایران به اتهام توطئه ربودن روزنامه نگار و فعال ایرانی-آمریکایی مستقر در نیویورک متهم شده اند.

افزوده است: در ادعایی که علیه این افراد مطرح است این طور آمده است که روزنامه نگار را به بهانه ای به بروکلین منتقل کنند و بعد آن را به قایق تندرو به ونزوئلا منتقل کنند که از آنجا به ایران انتقال پیدا کند، اشاره می کند که این طرح ادعایی مانند داستان یک فیلم است.

جاسوس

در پایان این روزنامه تاکید می کند که در کیفرخواست هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد طرح فراتر از تحقیق بوده است.

ایندیا تودی: ایران پس از 400 روز دریانوردان هندی را آزاد کرد

پنج دریانورد هندی که به جرم قاچاق موادمخدر به مدت 400 روز زندانی بودند، آزاد شدند، این خبر در رسانه های هندی مورد توجه قرار گرفته است.

هفته نامه ایندیا تودی در این باره نوشت: پنج دریانورد هندی که پس از 400 روز بازداشت ایران آزاد شده اند درخواست کمک از نخست وزیر مودی دارند.

ادامه می دهد: این دریانوردان پس از 403 روز زندان اکنون آزاد شده اند و برای رفتن به کشور خود مشکل دارند.

همچنین افزوده است: این افراد از طریق ویدئویی که در چابهار ضبط شده است از نخست وزیر مودی خواسته اند به آن ها کمک کند تا به کشور خود بازگردند.

آزادی زندانیان

در پایان این هفته نامه از حضور پنج دریانورد در ویدئو یاد کرده است و اشاره می کند که چابهار همان محلی است که هند درحال ساخت بندر در آن است.

اوراسیاریویو: مذاکره برای مبادله زندانیان با آمریکا درجریان است

گفتگوهای غیرمستقیم جاری میان ایران و آمریکا در یک وضعیف مبهم قرار دارد و اخبار چندانی درباره مراحل کار منتشر نمی شود، رسانه های مختلف براساس ادعاهای مقامات حاضر در مذاکرات مسائلی را مطرح می کنند.

اندیشکده اوراسیاریویو درباره مذاکرات ایران و آمریکا نوشت: ایران می گوید گفتگوها در مورد مبادله زندانیان با ایالات متحده در جریان است.

ادامه می دهد: سخنگوی دولت ایران گفت که مذاکرات در مورد تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی در جریان است.

افزوده است: علی ربیعی در واکنش به صحبت های مقامات آمریکایی گفت: ما همواره اعلام کرده ایم مبادله زندانیان آمریکایی با همه زندانیان ایرانی در سراسر دنیا که به دستور و درخواست ایالات متحده صورت گرفته است امکان پذیر است.

همچنین افزوده است: در دولت قبل آمریکا نیز ایران این آمادگی خود را اعلام کرد اما آن ها از انجام این ار خودداری کردند.

تبادل زندانیان

در پایان این اندیشکده به نقل از مقامات ایرانی آورده است که ایران پیام های خود در این زمینه را از طریق سفارت سوئیس به آمریکایی ها انتقال داده است و هیچ ارتباط و گفتگوی مستقیمی مطرح نشده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید