بازتاب ایران

المانیتور: ابراهیم رئیسی و پوتین دیدار می کنند/ اسپوتنیک: انتظار می رود ایران به عضویت سازمان شانگهای در آید/ دِ هیل: ایران کار ناظر هسته ای را غیرحرفه ای می داند

    کد خبر :845912

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه دِ هیل تأکید بر موضوعاتی چون ابراهیم رئیسی و پوتین دیدار می کنند، انتظار می رود ایران به عضویت سازمان شانگهای در آید، ایران کار ناظر هسته ای را غیرحرفه ای می داند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: ابراهیم رئیسی و پوتین دیدار می کنند

ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور با رهبران روسیه و پاکستان دیدار می کند، این دیدار در شرایطی است که سه کشور درباره آینده افغانستان و طالبان دغدغه های مشترکی دارند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: دیدار رئیسی با پوتین در حالی صورت می گیرد که کشورهایشان باید درمورد به رسمیت شناختن طالبان تصمیم گیری کنند.

ادامه می دهد: ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور با رهبران پاکستان و روسیه دیدار می کند، در حال که خروج آمریکا از منطقه باعث پویایی در منطقه شده است.

افزوده است: رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه برای شرکت در اجلاس سازمان شانگهای و دیدارهای حاشیه ای با ولادیمیر پوتین و عمران خان به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده است.

در پایان این پایگاه خبری به دیدگاه های مختلف درباره مسئله افغانستان در ایران اشاره کرده است و از شکاف های عمیق میان نخبگان سیاسی ایران نوشته است.

اسپوتنیک: انتظار می رود ایران به عضویت سازمان شانگهای در آید

ایران سال های است که خواهان عضویت دائم در سازمان شانگهای است و اکنون به نظر می رسد کشورهای تعیین کننده در این سازمان منطقه ای، یعنی روسیه و چین تمایل دارند ایران را به عنوان عضو دائم بپذیرند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: انتظار می رود ایران به عضویت سازمان همکاری های شانگهای به رهبری روسیه و چین درآید.

افزوده است: سازمان همکاری شانگهای به رهبری چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان، یک اتحادیه سیاسی، اقتصادی و امنیتی اوراسیایی است.

در پایان این خبرگزاری معتقد است اولین سفر خارجی آقای رئیسی به تاجیکستان با توجه به نزدیکی ایران به چین و روسیه می تواند دستاورد عضویت دائم در سازمان همکاری های شانگهای را به همراه داشته باشد.

دِ هیل: ایران کار ناظر هسته ای را غیرحرفه ای می داند

آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو گزارش آخر خود به ایران اتهاماتی را درمورد برنامه هسته ای و عدم شفافیت فعالیت ها وارد کرده است، نماینده ایران نیز این رفتار آژانس را غیرحرفه ای دانسته است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: ایران کار ناظر هسته ای را غیرحرفه ای می داند

ادامه می دهد: یک مقام ایرانی روز پنج شنبه رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی را غیرحرفه ای و ناعادلانه دانسته است.

افزوده است: آژانس مدعی است ایران در سه مکان اعلام نشده اورانیوم نگهداری کرده است و هنوز توضیح قانع کننده ای درباره علت وجود اورانیوم در این مکان ها نداده است.

در پایان این روزنامه مدعی شده است ایران رفتار آژانس را ناعادلانه و توهمی می داند و بیشترین انتقاد ایران از آژانس درباره زمان انتشار این گزارش ها است که در آستانه مذاکرات هسته ای صورت گرفته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید