بازتاب ایران؛

المانیتور: آیا آخرین آرزوی روحانی محقق می شود؟ نشنال اینترست: ایران طرح جامعی درباره سلاح هسته ای ندارد/ اورشلیم پست: نتانیاهو به ایران هشدار داد

    کد خبر :798854

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه اورشلیم پست و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون آیا آخرین آرزوی روحانی محقق می شود؟ ایران طرح جامعی درباره سلاح هسته ای ندارد، نتانیاهو به ایران هشدار داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: آیا آخرین آرزوی روحانی محقق می شود؟

نظز مقامات ایرانی به خصوص رهبری نسبت به بازگشت ایالات متحده به برجام یکی از نکات مورد توجه رسانه ها در روزهای اخیر که بحث مذاکره ایران و آمریکا قوت گرفته، بوده است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: آیا رهبر ایران اجازه می دهد آخرین آرزوی روحانی محقق شود؟

در ادامه آمده است: هنوز مشخص نیست رهبر ایران از تلاش های روحانی برای مذاکره حمایت می کند یا مخالف آن است.

در پایان این پایگاه خبری به نقل از منبعی که نام آن را فاش نکرده است می گوید: رهبر ایران از مذاکره با آمریکا قبل از لغو کامل تحریم ها حمایت نمی کند و از مقامات ایرانی خواسته است که با هیچ آمریکایی ملاقات نداشته باشند.

نشنال اینترست: ایران طرح جامعی درباره سلاح هسته ای ندارد

برنامه هسته ای و هدف گذاری آن یک موضوع چالش برانگیز است، این که آیا ایران طبق ادعای خود به سمت تولید سلاح هسته ای حرکت نمی کند یا از این طریق سعی در ایجاد فضای مناسب برای ساخت سلاح هسته ای دارد، سوالی است که برای رسانه ها مطرح است.

نشریه نشنال اینترست به این موضوع پرداخته و نوشت: تصورات درباره ایران در سایه استفاده از واژه های خاص و پرهیاهو گم شده است. در آمریکا درباره ایران با یک دید نزدیک قضاوت می شود.

در ادامه آمده است: ایران رفتارهای خود را براساس رفتار کشورهای منطقه و سطح بین المللی با خود تنظیم می کند و نمی توان آن را در منطقه آشوب زا خواند.

در پایان این نشریه نتیجه می گیرد که مسئله هسته ای ایران در نقطه حساسی قرار دارد و رفتار ایالات متحده در قبال برجام و اجرای قطعنامه 2231 تعیین می کند ایران برنامه هسته ای خود را به چه مسیری هدایت کند.

اورشلیم پست: نتانیاهو به ایران هشدار داد

با جدی تر شدن مذاکرات ایران و امریکا احساس تهدید در اسرائیل از طرف ایران افزایش پیدا کرده است. احتمال کاهش فشارهای بین المللی بر ایران یک کابوس برای اسرائیل است.

روزنامه اورشلیم پست در مطلبی به همین مسئله پرداخته است و نوشت: نتانیاهو در آستانه مذاکرات ایران و آمریکا به ایران درباره صدمه زدن به اسرائیل هشدار داد.

همچنین افزوده است: ایالات متحده مدعی است برای مذاکره با ایران تلاش نمی کند بلکه به دنبال اطمینان حاصل کردن از این است که ایران به سمت تولید سلاح هسته ای حرکت نمی کند.

در پایان این روزنامه نتیجه می گیرد که هدف ایالات متحده بازگرداندن برجام است و اسرائیل خواهان اصلاح آن است. نتانیاهو ایران را از اقدام علیه اسرائیل برحذر داشته است و می گوید اقدام علیه اسرائیل در این زمان خطر جدی را ایجاد خواهد کرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. حسن گفت:

    روحانی اگه راست میگی بگو سرنوشت ان دلارها که به دلارهای موسوم به دلار جهانگیری بود در حودود ۷ میلیارد دلار بود که اختصاص داده شد و معلوم نشد به کی کجا و چرا و رانت ان با توجه به سی هزار تومان شدن دلار در یک شب به صدها هزار میلیار تومان میرسد کجاست !!!!!!!!!!!!با این اوصاف تو بیشتر از هر کسی به ملت ایران بدهکاری مردم بدبختی که بیتالمالشان را غارت کردید و اکنون که ۸۰ درصد شون زیر خط فقر هستند و بعضا در زباله سطل شما اقلیت پرخور و غوطه ور در ثروت از رانت دنبال یک لقمه نان هستندو یا محتاج به بسته های معشیتی هستند که با دولت رانت خوار گاه گاهی از راه ترحم به مردم میدهد که شکم خود را سیرکنند

دیدگاهتان را بنویسید