بازتاب ایران

المانیتور: آمریکا به ایران هشدار داد/ رویترز: آمریکا به دور ششم مذاکرات امیدوار است/ اوراسیاریویو: ایران به انتقال آب خلیج فارس ادامه می دهد

    کد خبر :816269

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری رویترز و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا به ایران هشدار داد، آمریکا به دور ششم مذاکرات امیدوار است، ایران به انتقال آب خلیج فارس ادامه می دهد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: آمریکا به ایران هشدار داد

حضور کشتی جنگی ایرانی در نیمکره غربی مورد توجه رسانه قرار گرفته است در این میان آمریکا معتقد است مقصد این کشتی ونزوئلا است.

پایگاه خبری المانیتور درباره این کشتی نوشت: گفته می شود که پنتاگون درباره حضور کشتی جنگی ایرانی در مسیر ونزوئلا هشدار داده است.

همچنین افزده است: ایالات متحده خواست که تلاش آشکار ایران برای تحویل سلاح به ونزوئلا را متوقف کنند.

در ادامه آمده است: دولت بایدن پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه ممکن است یک ناو نیروی دریایی ایران برای تحویل تجهیزات نظامی به ونزوئلا برود، هشدار جدی به تهران داده است.

چهارشنبه شب بیانیه ای از سوی پنتاگون منتشر شده است در متن بیانیه آمده است: “تحویل چنین سلاح هایی اقدامی تحریک آمیز و تهدیدی برای شرکای ما در این نیمکره است، به همین ترتیب ما برای جلوگیری از تحویل یا ترانزیت این قبیل سلاح ها حق اتخاذ تدابیر مناسب هماهنگ با شرکای خود را برای خود محفوظ خواهیم داشت.

کشتی ایرانی

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که آقای خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرده است: ایران طبق قوانین بین المللی همواره در آب های بین المللی حضور دارد و هیچ کس نمی تواند از این حضور قانونی جلوگیری کند.

رویترز: آمریکا به دور ششم مذاکرات امیدوار است

به گفته دیپلمات های حاضر در وین دور ششم مذاکرات هسته ای می تواند حامل خبرهای مهمی باشد، برخی با اطمینان این مرحله را پایان مذاکرات  و منجر به توافق دانسته اند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: تد پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه گفت: ایالات متحده انتظار دارد دور ششم مذاکرات غیرمستقیم در مورد برجام پیشرفت داشته باشد.

در ادامه آمده است: نماینده اتحادیه اروپا معتقد است توافق در هفته آینده حاصل می شود، اما دیپلمات های دیگر مدعی هستند هنوز تصمیمات سخت باقی مانده اند.

مذاکرات دور ششم

در پایان این خبرگزاری این طور نتیجه گرفته است که نماینده اروپا بسیار خوش بین است اما ایالات متحده علی رغم رد نکردن احتمال توافق در دور آتی مذاکرات، از خوش بینی کمتری برخوردار است.

اوراسیاریویو: ایران به انتقال آب خلیج فارس ادامه می دهد

مسئله خشک سالی و کم آبی در حواشی کویر مرکزی و استان های جنوبی ایران به عنوان یک بحران بسیار مهم در سال های آتی مطرح است، شیرین کردن و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مرکز کشور یکی از راه کارهایی است که مطرح است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ایران به انتقال آب خلیج فارس به مناطق داخلی ادامه خواهد داد.

ادامه می دهد: رئیس جمهور ایران گفت که دولت وی به توسعه یک پروژه بزرگ انتقال آب شیرین کن از خلیج فارس و دریای عمان به استان های خشک ادامه خواهد داد.

همچنین افزوده است: آقای روحانی که روز پنج شنبه در ویدئو کنفرانس افتتاح پروژه های کشاورزی سخن می گفت بر موفقیت دولت خود در نمک زدایی آب دریا تاکید کرد.

انتقال آب خلیج فارس

در پایان این اندیشکده به نقل از آقای روحانی آورده است: این پروژه بزرگ ادامه خواهد داشت و آب شیرین به شهرهای سیرجان، کرمان، یزد، اردکان، اصفهان و استان های خراستان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان منتقل می شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید