علی تاجرنیا در گفت‌وگو با فرارو بررسی کرد

“اصولگرایان” وقتی جایشان تغییر می‌کند “رفتارشان” هم تغییر می‌کند

    کد خبر :23322
متاسفانه اصولگرایان یک سری مسائل کلان را برای خودشان تبیین نکرده اند. رویکردشان نشان داده که درک دقیقی از آرا و خواسته مردم و انتخابات و سیاست ورزی ندارند. به همین دلیل هم هست که وقتی جاها عوض می شود، رویکردشان هم تغییر می‌کند. به نظر من رفتار آنها به وضوح یادآور فیلم نوبت عاشقی مخملباف است که وقتی افراد جایشان تغییر می کند رفتارشان هم تغییر می کند و این نشان دهنده درماندگی آنها است. امیدوارم سران این جریان سیاسی شب‌ها قبل از خواب کمی در رفتارهای خود تامل کنند تا شاید تغییر ایجاد شود.
یک فعال سیاسی گفت: ما از اینکه جریان شکست خورده انتخابات به نتیجه اعتراض داشته باشند، استقبال می کنیم و وقتی اتفاقی برای آنها نیافتد باید بپذیرند که اگر در دوره های بعدی جریان شکست خورده انتخابات اعتراض کرد، برای آنها هم اتفاق خاصی رخ ندهد.
علی تاجرنیا فعال اصلاح طلب در گفت‌وگو با فرارو عنوان کرد: اینکه اصولگرایان در ایام انتخابات اصرار و تاکید داشتند که پیروز این کارزار سیاسی هستند صرفا جنگ روانی بود. ضمن اینکه از طرف ستادهایشان اطلاعات غلط به کاندیداها داده می شد. آنها این مسئله را متوجه نشدند که برای رقابت با رئیس جمهور مستقر لازم است تغییرات زیادی ایجاد کنند.
این نماینده پیشین مجلس افزود: اما یکی دیگر از اشتباهات تاکتیکی جریان اصولگرایی که شکست‌شان را قطعی کرد این بود که آنها فکر کردند با انصراف قالیباف تمام آرای وی به سبد رئیسی ریخته می‌شود. درحالی که افرادی که فریب صحبت‌های 4درصدی و 96درصدی قالیباف را خورده بودند، در پایگاه  رای سنتی ها قرار نداشتند. چه بسی اگر ایشان انصراف نمی داد، بخشی از آرا را که رئیسی موفق به جذبشان نشده بود را بدست میاورد.
تاجرنیا تاکید کرد: بطورکلی کاندیدای اصولگرایان در این دوره انتخابات دارای نقطه ضعف‌هایی بودند که پیروزی آنها را بعید کرده بود. اول اینکه قالیباف به عنوان یکی از کاندیداها، دوبار شکست در انتخابات را در کارنامه خود ثبت کرده است. درحالی که مردم به دنبال کاندیدای مقتدر هستند. کاندیدای دیگر اصولگرایان یعنی ابراهیم رئیسی هم فاقد تجربه و آگاهی اجرایی بود. او حتی یک روز هم تجربه حضور در نهاد اجرایی نداشته و صرفا کارنامه اش با فعالیت‌های  قضایی به دست آمده بود. علاوه بر این بارها و بارها اشتباهاتی انجام داد که منع از جذب آرای شدند و حتی باعث ریزش آنها نیز شدند.
وی در خصوص دلایل دیگر شکست اصولگرایان افزود: متاسفانه اصولگرایان نمی خواهند بفهمند که شاید مذهب در جامعه ایرانی نهادینه شده باشد اما نمی توانند با رفتارهای عوام فریبانه آنها را فریب داد. همچنین وقتی مردم حمایت افرادی مانند علم الهدی را می‌بینند احساس می کنند که قرار است با آمدن رئیسی به عقب برگردیم و این آن چیزی است که مردم نمی خواهند.
به نظر من رفتار آنها به وضوح یادآور فیلم نوبت عاشقی مخملباف است که وقتی افراد جایشان تغییر می کند رفتارشان هم تغییر می کند و این نشان دهنده درماندگی آنها است 
نماینده مردم مشهد در مجلس ششم  عنوان کرد: از سوی دیگر آنها دچار پاردوکسی شده اند که یک طرف آن فردی مانند علم الهدی قرار دارد و طرف دیگر آن امیر تتلو که حداقل معیارهای این افراد را هم ندارد. مذهبی ها هم این پارادوکس را می بینند. متوجه می شوند که امثال رئیسی قصد دارند از حمایت‌های آنها استفاده ابزاری بکند. مگر می شود فردی که مخالف برگزاری حتی کنسرت های خوانندگان فاخر است را در کنار زیرزمینی‌ترین خواننده قرارداد؟ همین دوگانگی ها هم باعث ریزش آرای رئیسی شد.
همچنین تاجرنیا درخصوص اعتراض به نتیجه انتخابات از سوی اصولگرایان گفت: ما از اینکه جریان شکست خورده انتخابات به نتیجه اعتراض داشته باشند، استقبال می کنیم و وقتی اتفاقی برای آنها نیافتد باید بپذیرند که اگر در دوره های بعدی جریان شکست خورده انتخابات اعتراض کرد، برای آنها هم اتفاق خاصی رخ ندهد.
وی تاکید کرد: آنهایی که امروز به دنبال این هستند که وزارت کشور آرای صندوق به صندوق را اعلام کند، نباید فراموش کنند که در سال 88 با وجود تاکیدها و خواسته های مکرر کاندیداها حاضر نشدند آمار برخی شهرها از جمله تهران را اعلام کنند و آمار تهران دو ماه یا سه ماه بعد اعلام شد.
او افزود: هیچ کدام از ادعاهای رقبای آقای روحانی صحت ندارد و آنها هم به خوبی این را می دانند. سر و صدایی که به راه انداخته اند صرفا برای این است که به طرفداران خود روحیه بدهند، وگرنه در انتخاباتی که شورای نگهبان حزبی رفتار می کند و از کاندیدای رقیب آقای روحانی حمایت می کند، چگونه احتمال تخلف و تقلب وجود دارد؟
تاجرنیا در پایان اظهار کرد: متاسفانه اصولگرایان یک سری مسائل کلان را برای خودشان تبیین نکرده اند. رویکردشان نشان داده که درک دقیقی از آرا و خواسته مردم و انتخابات و سیاست ورزی ندارند. به همین دلیل هم هست که وقتی جاها عوض می شود، رویکردشان هم تغییر می‌کند. به نظر من رفتار آنها به وضوح یادآور فیلم نوبت عاشقی مخملباف است که وقتی افراد جایشان تغییر می کند رفتارشان هم تغییر می کند و این نشان دهنده درماندگی آنها است. امیدوارم سران این جریان سیاسی شب‌ها قبل از خواب کمی در رفتارهای خود تامل کنند تا شاید تغییر ایجاد شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید