بازتاب ایران

اسپوتنیک: چرا ایران به سلاح هسته ای نیاز ندارد؟ المانیتور: روحانی تندروها را مقصر بُن بست با آمریکا می داند/ اوراسیاریویو: ایالات متحده از بحران موشکی جدید وحشت دارد/ دِ ویک: بی تدبیری، بی کفایتی دلیل سرنگونی هواپیمای اکراینی بود

    کد خبر :821832

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور، اندیشکده اوراسیاریویو و هفته نامه دِ ویک با تأکید بر موضوعاتی چون چرا ایران به سلاح هسته ای نیاز ندارد؟ روحانی تندروها را مقصر بُن بست با آمریکا می داند، ایالات متحده از بحران موشکی جدید وحشت دارد، بی تدبیری، بی­ کفایتی دلیل سرنگونی هواپیمای اکراینی بود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: چرا ایران به سلاح هسته ای نیاز ندارد؟

صحبت­های محمود احمدی نژاد درباره انرژی هسته ای و یازده سپتامبر انعکاس زیادی داشته است و رسانه های بین المللی به آن پرداخته اند.

در این میان خبرگزاری اسپوتنیک درباره این صحبت ها نوشت: احمدی نژاد گفت: چرا ایران به سلاح هسته ای نیاز ندارد، جهان باید واقعیت ها درباره یازده سپتامبر را بشناسد.

در ادامه آقای احمدی نژاد را این طور توصیف می کند: سیاستمدار باسابقه ایرانی که هشت سال ریاست جمهوری ایران را برعهده داشته است و در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات ردصلاحیت شده است.

افزوده است: احمدی نژاد می گوید جهان باید واقعیت ها درباره یازده سپتامبر را بداند، ایران نیازی به پیگیری تولید سلاح هسته ای ندارد زیرا این سلاح ها حتی توانایی حفظ ابرقدرت ها را نداشته است.

همچنین افزوده است: احمدی نژاد مدعی است پس از انفجار در سازمان ملل درخواست تشکیل کمیته ای برای بررسی موضوع را مطرح کرده است و این باعث شده است دولت ایالات متحده عصبانی شود.

یازده سپتامبر

در پایان این خبرگزاری به نقل از احمدی نژاد آورده است رئیس جمهور دموکرات آمریکا در جبران خسارت های سلف خود کوتاهی کرده است و دلیل آن ناتوانی در تغییر این است که رئیس جمهور بخش کوچکی از سیاست خارجی آمریکا را در دست دارد.

المانیتور: روحانی تندروها را مقصر بُن بست با آمریکا می داند

در آغاز دولت بایدن امیدهای زیادی برای بازگشت کوتاه مدت دولت او به برجام وجود داشت که با گذشت زمان این امیدها کمرنگ تر شد و اکنون اخباری شنیده می شود که مدعی است توافق به بعد از تغییر دولت در ایران موکول خواهد شد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: روحانی تندروها را در بُن بست با آمریکا مقصر می داند.

ادامه می دهد: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بروکراسی پارلمانی را مقصر در تاخیر تحریم های آمریکا دانست.

افزوده است: روحانی در مراسم افتتاح یک پروژه نفتی گفت: دولت من در رابطه با رفع تحریم ها کار خود را انجام داده است اما ما منتظر این یا آن کمیته پارلمان هستیم.

همچنین افزوده است: مجلس ایران در حال حاضر مملو از افرادی است که با حسن روحانی اختلاف دیدگاه دارند و رئیس آن یکی از مخالفان جدی حسن روحانی است.

روحانی

در پایان این پایگاه خبری مدعی است دولت روحانی و تیم مذاکره آن تلاش های زیادی کرده است در کوتاه مدت مذاکرات را به نتیجه برساند اما هنوز موفق نشده است و اخباری منتشر می شود که نشان دهنده وجود اختلاف نظرهای اساسی میان طرفین است.

اوراسیاریویو: ایالات متحده از بحران موشکی جدید وحشت دارد

حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در نیمکره غربی باعث شده است ایالات متحده به روابط ایران و نزوئلا توجه خاصی نشان دهد.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ایالات متحده از بحران موشکی جدید وحشت دارد و حمل و نقل بین ایران و ونزوئلا را در همین راستا می بیند.

ادامه می دهد: ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی یک ناوگان دریایی را با موفقیت به اقیانوس اطلس هدایت کرد.

افزوده است: ایران با فرستادن ناوگان دریایی خود به اقیانوس اطلس سعی دارد دولت بایدن را آزمایش کند، این آزمایش مبنای عمل ایران در معاملات آینده آن با آمریکای جنوبی خواهد بود.

همچنین آورده است: سال گذشته رئیس جمهور ونزوئلا در پخش تلویزیونی با عضای کابینه از وزیر دفاع خواسته است خرید موشک از ایران را پیگیری کند.

ونزوئلا

در پایان این اندیشکده مدعی شده است ایران برای فرار از فشار تحریم های اقتصادی نیاز به ایجاد درآمد از مسیرهایی چون صادرات سلاح به کشورهای آمریکای جنوبی است.

دِ ویک: بی­ تدبیری، بی­ کفایتی دلیل سرنگونی هواپیمای اکراینی بود

هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراینی در آسمان تهران بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان به عنوان موضوعی مبهم مورد سوال نهادها و رسانه­ های زیادی است.

هفته نامه دِ ویک در این باره نوشت: کانادا: بی­تدبیری، بی­کفایتی ایران باعث سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی شد.

ادامه می دهد: از بین 176 نفری که در این پرواز جان باختند 55 نفر شهروند کانادا بودند و 30 نفر اقامت دائم کانادا را داشتند؛ دولت جاستین ترودو در کانادا روز پنج شنبه مقامات نظامی و غیرنظامی ایران را مسئول سرنگونی هواپیمای مسافربری اکراینی معرفی کرد.

افزوده است: گزارش رسمی ایران مبنی بر سرنگونی هواپیما در اثر خطای انسانی یک اپراتور موشک زمین به هوا پذیرفته شده است.

هواپیمای اوکراینی

در پایان این هفته نامه می گوید: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از نخست وزیر کانادا درباره گزارش منتشر شده حمایت کرد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید