بازتاب ایران

اسپوتنیک: مصاحبه رئیس سابق موساد مورد انتقاد قرار گرفت/ فارین افرز: آمریکا بازگشت- اما برای چه مدت؟ دِ هیل: عدم توافق با ایران آژانس را کور می کند/ نشنال اینترست: ایران در وضعیت صلح به نیروی دریایی نیاز دارد؟

    کد خبر :818700

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه فارین افرز، روزنامه دِ هیل و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون مصاحبه رئیس سابق موساد مورد انتقاد قرار گرفت، آمریکا بازگشت- اما برای چه مدت؟ عدم توافق با ایران آژانس را کور می کند، ایران در وضعیت صلح به نیروی دریایی نیاز دارد؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: مصاحبه رئیس سابق موساد مورد انتقاد قرار گرفت

رئیس سابق موساد، کوهن در مصاحبه ای به برخی از فعالیت های مستقیم و غیرمستقیم موساد در منطقه اشاراتی کرد، که این مصاحبه از سوی مقامات اسرائیلی مورد انتقاد قرار گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: معاون رئیس سابق موساد مصاحبه کوهن را مورد انتقاد قرار داد.

در ادامه مطلب آمده است: رئیس سابق موساد در مصاحبه اخیر خود به برخی فعالیت های موساد علیه ایران اشاره کرده است و مخصوصاً اشاره به ترور دانشمند هسته ای ایران و سایت نطنز از جمله مهم ترین صحبت های او بوده است.

افزوده است: رسانه ها و مقامات اسرائیل این مصاحبه کوهن را مورد انتقاد قرار داده اند و آن را نوعی رسوایی دانسته اند.

کوهن

در پایان این خبرگزاری به صحبت های معاون کوهن پرداخته است که شرح داده است بعد از جنگ شش روزه اسرائیل دچار غروری مشابه پیروزی در جنگ 1967 شده است که در نهایت جنگ 1973 آن را مجبور به عقب نشینی کرد.

فارین افرز: آمریکا بازگشت- اما برای چه مدت؟

بحث افول یا عدم افول هژمونی ایالات متحده در عرصه بین الملل برای رسانه های تخصصی یک مسئله مداوم در سال های اخیر بوده و هست.

نشریه فارین افرز درهمین باره نوشت: آمریکا بازگشت- اما برای چه مدت؟ قطب بندی سیاسی و پایان اعتبار ایالات متحده

ادامه می دهد: بایدن در اولین سخنرانی خود در جلسه مشترک کنگره در 28 آوریل خاطر نشان کرد که در ده ها گفتگو با هبران جهانی که از زمان انتخاب تا کنون با آن ها صحبت کرده است، این سوال مطرح شده است که اما برای چه مدت؟ وی مدعی شده است که این شک و تردید پاسخی به گذشته نزدیک است.

همچنین افزود: خارج شدن از توافق های بین المللی و معاهدات مختلف از جمله اقدامات تردید آفرین بوده است، به خروج ترامپ از برجام اشاره کرده است.

آمریکا

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که شک و تردید در میان رهبران اروپایی مشهود است و در طرف مقابل بی اعتمادی و شک و تردید در رهبران ایران برای اطمینان به توافق با ایالات متحده منطقی است.

دِ هیل: عدم توافق با ایران آژانس را کور می کند

عدم توافق بین ایران و ایالات متحده برای بازگشت به برجام باعث شده است ایران نیز در پاسخ اقداماتی انجام داده است، این اقدامات باعث شده است آژانس بین المللی انرژی هسته ای نتواند نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران را به خوبی پیش ببرد.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: برترین ناظر هسته ای: عدم توافق ایران آژانس را کور می کند.

ادامه می دهد: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز یکشنبه گفته است به دلیل به توافق ترسیدن ایران و ایالات متحده آژانس درحال کور پرواز کردن است.

وی افزوده است: داشتن یک توافق با ایران ضروری است زیرا برنامه هسته ای ایران بسیار بزرگ، بلندپروازانه، پیچیده و توسعه یافته است.

هسته ای

در پایان این روزنامه با توجه به نقل قول هایی که از مسئولان آژانس بین المللی انرژی هسته ای آورده است، عامل اصلی کور شدن نظارت آژانس را عدم توافق دانسته است و وجود یک توافق با جمهوری اسلامی ایران در مورد مسئله هسته ای را لازم و ضروری دانسته است.

نشنال اینترست: ایران در وضعیت صلح به نیروی دریایی نیاز دارد؟

نیروی دریایی ایران در سال های اخیر پیشرفت های فراوانی به لحظ فناوری و همچنین گستره جغرافیایی ماموریت داشته است.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: نیروی دریایی ایران جنگی ندارد. آیا ایران به آن ها نیاز دارد؟

در ادامه مطلب آمده است: ایران در سال 2006 در تلویزیون دولتی خود قایق های تندرویی را نشان داد که چهار سال بعد پیروزمندانه اعلام کرد سه اسکادران از آن ها در نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در حال خدمت هستند.

افزوده است که ایران مدعی است از معدود کشورهایی است که این قایق ها را در اختیار دارد، این نشریه تایید می کند که ادعای ایران در این باره به لحاظ فنی صحیح است.

همچنین این رسانه به تسلیحاتی که قابلیت استفاده توسط این قایق ها را دارد اشاره کرده است و عنصر سرعت را مهم ترین مولفه تاثیرگذار بر توانمندی این قایق ها می داند.

نیروی دریایی

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که ایران برای پیشبرد راهبرد جنگ نامتقارن خود به نیروی دریایی و فناوری هایی که در این قالب به خدمت گرفته است نیازمند است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید