بازتاب ایران

اسپوتنیک: مذاکره ایران و روسیه برای نیروگاه بوشهر ادامه دارد/ المانیتور: مذاکرات هسته ای به لحظه تعیین کننده ای رسیده است/ اوراسیاریویو: پاکستان برای دستگیری مظنونان از ایران کمک می خواهد

    کد خبر :881976
«بازتاب» سعادت شریفی پور - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون مذاکره ایران و روسیه برای نیروگاه بوشهر ادامه دارد، مذاکرات هسته ای به لحظه تعیین کننده ای رسیده است، پاکستان برای دستگیری مظنونان از ایران کمک می خواهد، نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون مذاکره ایران و روسیه برای نیروگاه بوشهر ادامه دارد، مذاکرات هسته ای به لحظه تعیین کننده ای رسیده است، پاکستان برای دستگیری مظنونان از ایران کمک می خواهد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: مذاکره ایران و روسیه برای نیروگاه بوشهر ادامه دارد

اخباری مبنی بر مذاکره مقامات ایرانی و روسی برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر، منتشر شده است، این خبر در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایران در حال مذاکره با روسیه برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر است.

ادامه می دهد: رسانه های گزارش دادند که ایران در حال مذاکره با روسیه برای ساخت واحدهای جدید در نیروگاه بوشهر است.

افزوده است: سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گزارش داد که ساخت واحدهای جدید در راستای برنامه های ایران برای تولید حداقل 10 هزار مگاوات برق از طریق انرژی هسته ای است.

در پایان این خبرگزاری به نقل از کمالوند آورده است که روس ها می توانند سهم بسیار خوبی در این برنامه داشته باشند، این موضوع مورد بحث روسای جمهور دو کشور قرار گرفته است.

المانیتور: مذاکرات هسته ای به لحظه تعیین کننده ای رسیده است

مذاکرات هسته ای در وین به شکل آرامی در حال پیگیری است و خبرهای منتشر شده از این مذاکرات نشان از پیشرفت کار دارد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: بلینکن: مذاکرات هسته ای ایران به لحظه تعیین کننده رسیده است.

ادامه می دهد: آنتونی بلینکن، وزیرامورخارجه ایالات متحده، روز جمعه در ژنو به خبرنگاران گفت که پنجره برای مذاکره کنندگان در وین برای رسیدن به توافق در حال بسته شدن است.

افزوده است:  بلینکن روز جمعه گفت که برنامه تسلیحاتی هسته ای ایران حوزه ای است که ایالات متحده و روسیه می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

در پایان این پایگاه خبری آورده است که این دیپلمات ارشد آمریکایی روز جمعه در ژنو با همتای روس خود، دیدار کرد تا درباره بحران اوکراین گفتگو کند.

اوراسیاریویو: پاکستان برای دستگیری مظنونان از ایران کمک می خواهد

سال 2011 در شهر کراچی پاکستان یک دیپلمات سعودی در اثر حمله به خودرو او جان باخت، پاکستان به دنبال دستگیری مظنونان این اقدام است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: پاکستان به دنبال کمک تهران برای دستگیری مظنونان از ایران است.

ادامه می دهد:یک مقام مبارزه با تروریسم گفت که پلیس پاکستان از مقامات تهران برای دستگیری قاتلان مظنون دیپلمات سعودی که گمان می رود در ایران مخفی شده اند، درخواست کمک کرد.

افزوده است: حسن القحطانی، کارمند کنسولگری عربستان در شهر کراچی در سال 2011 بر اثر تیراندازی افراد مسلح به خودرو او کشته شد.

در پایان این اندیشکده به نقل از مقامات پاکستانی آورده است که مظنونان که از افراد گروه سپاه محمد هستند در خاک ایران متواری شده اند و بدون کمک ایران نمی توان آن ها را دستگیری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید