بازتاب ایران

اسپوتنیک: فرمانده سپاه به دشمنان هشدار داد/ وال‌استریت‌ژورنال: لحظه تغییر رویکرد نسبت به ایران است/ المانیتور: آیا رئیسی چشم انداز توافق هسته ای را از بین می برد؟ رویترز: تنش های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد

    کد خبر :833426

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، پایگاه خبری المانیتور و خبرگزاری رویترز با تأکید بر موضوعاتی چون فرمانده سپاه به دشمنان هشدار داد، لحظه تغییر رویکرد نسبت به ایران است، آیا رئیسی چشم انداز توافق هسته ای را از بین می برد؟ تنش های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: فرمانده سپاه به دشمنان هشدار داد

در روزهای اخیر منطقه خلیج فارس شاهد رفتارهای مشکوکی از سوی برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی است، رسانه های بین المللی از جهت های مختلفی به این مسئله پرداخته اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: فرمانده سپاه به دشمنان هشدار داد، در میان تنش های خلیج فارس با زبان تهدید آمیز صحبت نکنند.

ادامه می دهد: اسرائیل، انگلیس و آمریکا تهدید کرده اند که واکنش هماهنگ به حمله ادعایی ایران به نفتکش اسرائیلی نشان می دهند.

افزوده است: ایران مسئولیت این حمله را نپذیرفته است و ادعای مطرح شده را رد کرده است و به کشورهای مذکور هشدار داده است.

تنش در خلیج فارس

در پایان این خبرگزاری به صحبت های آقای سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرده است که دشمنان ایران اگر خطایی انجام دهند، رویارویی نظامی اتفاق خواهد افتاد و آن ها با پاسخی مخرب و خرد کننده روبرو خواهند شد.

وال‌استریت‌ژورنال: لحظه تغییر رویکرد نسبت به ایران است

پرونده روابط ایران و ایالات متحده به لحظه حساسی رسیده است، کاهش تعهدات امنیتی ایالات متحده در منطقه خلیج فارس و برنامه هسته ای ایران از مهم ترین مولفه های این پرونده هستند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: لحظه ای برای رویکرد جدید به ایران، نه کنترل تسلیحات و نه نیروی نظامی واقع بینانه نیست، سیاست علمی تر چگونه خواهد بود؟

ادامه می دهد: رئیس جمهور جدید ایران و سیاست های آن ممکن است بایدن با مجبور کند به سوالی پاسخ دهد که ترامپ از پاسخ دادن به آن اجتناب کرد؛ آیا ایالات متحده برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران از زور استفاده می کند؟

در ادامه این رسانه بایدن را نکوهش می کند که پس از رد سیاست ترامپ درباره ایران، اکنون خود به این نقطه رسیده است که با اعمال تحریم های بیشتر ایران را به میز مذاکره بازگرداند.

روابط ایران و آمریکا

در پایان این روزنامه مدعی شده است که برجام تنها یک راه حل مقطعی است، درصورتی می تواند یک قرارداد قابل اتکا باشد که برجام به عنوان بخش کنترل تسلیحات یک قرارداد طولانی مدت قلمداد شود.

المانیتور: آیا رئیسی چشم انداز توافق هسته ای را از بین می برد؟

یکی از سوالات مهم درباره دولت ابراهیم رئیسی این است که تصمیم او درباره مذاکرات هسته ای چه خواهد بود، آیا مسیر مشابه دولت روحانی را در پیش خواهد گرفت یا آن را کنار خواهد گذاشت.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: آیا رئیسی چشم انداز توافق هسته ای ایران را از بین می برد؟

ادامه می دهد: شاید نه، اما دیپلماسی سخت تر شد، اگر چه تصمیم درباره غرب تغییر نخواهد کرد، اما انتظارات و لحن تغییر خواهد کرد.

افزوده است: حسن روحانی قانون را مانع مذاکرات هسته ای می داند و مدعی است اگر دولت رئیسی بخواهد در مذاکرات به نتیجه برسد این قانون باید اصلاح شود.

مذاکرات هسته ای و رئیسی

در پایان این پایگاه خبری به صحبت های بلینکن اشاره کرده است که مذاکره را انتخاب اول خود معرفی کرده است، لذا زمان انتظار برای دیپلماسی را محدود دانسته است.

رویترز: تنش های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد

تنش های اخیر در منطقه خلیج فارس باعث افزایش قیمت نفت شده است این درگیری ها در یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت انرژی اتفاق افتاده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: افزایش قیمت نفت در پی تنش های خاورمیانه

ادامه می دهد: قیمت نفت روز پنج شنبه با علت تنش ها در خاورمیانه افزایش یافت.

این تنش ها شامل: تبادل آتش میان اسرائیل و لبنان بوده است که پرتاب موشک از خاک لبنان و پاسخ توپخانه ای اسرائیل را در پی داشته است.

افزوده است: در منطقه خلیج فارس یک نفتکش اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته است که این دو تن کشته شده اند، محل حمله سواحل عمان بوده است.

همچنین افزوده است: آمریکایی ها ایران را متهم کرده اند که یک نفتکش با پرچم پاناما را ربوده است.

افزایش قیمت نفت

در پایان این خبرگزاری به تاثیرات این تنش ها و افزایش قیمت بر اقتصاد کشورهای مختلف از جمله چین پرداخته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید