بازتاب ایران؛

اسپوتنیک: سپاه ایران مرگ سرباز آمریکایی و ترور سلیمانی را مرتبط نمی داند/ نشنال اینترست: قوی ترین ارتش خاورمیانه کدام است/ المانیتور: رئیس جدید قوه قضائیه ایران آشنا شوید/ الشرق الاوسط: ایران رئیس جدید بانک مرکزی را منصوب کرد

    کد خبر :823834

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه الشرق الاوسط با تأکید بر موضوعاتی چون سپاه ایران مرگ سرباز آمریکایی و ترور سلیمانی را مرتبط نمی داند، قوی ترین ارتش خاورمیانه کدام است، رئیس جدید قوه قضائیه ایران آشنا شوید، ایران رئیس جدید بانک مرکزی را منصوب کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: سپاه ایران مرگ سرباز آمریکایی و ترور سلیمانی را مرتبط نمی داند

هفته گذشته یک سرهنگ دوم آمریکایی در قطر کشته شده است، رسانه ها او را به از افراد مرتبط با ترور شهید سلیمانی معرفی کردند و احتمال دخالت ایران در کشتن این افسر آمریکایی را مطرح کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: سپاه ایران از پیوند مرگ سرباز آمریکایی و ترور سلیمانی خودداری کرد.

ادامه می دهد: رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران روز پنج شنبه به اسپوتنیک گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اطلاعاتی در رابطه با مرگ اخیر سرباز آمریکایی در قطر و ارتباط آن با ترور شهید سلیمانی ندارد.

همچنین افزود: وزارت دفاع آمریکا از مرگ سرهنگ دوم جیمز ویلیس در اواخر هفته گذشته خبر داد و گفت این اتفاق به دلیل حادثه غیرجنگی در یک پایگاه هوایی در قطر رخ داده است.

شهید سلیمانی

در پایان این خبرگزاری مدعی شده است رسانه های ایرانی از نقش داشتن این سرهنگ آمریکایی در ترور شهید سلیمانی گفته اند اما پنتاگون چنین چیزی را اعلام نکرده است، همچنین از قول سخنگوی سپاه آورده است: من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم بعداً موضوع را بررسی خواهم کرد.

نشنال اینترست: قوی ترین ارتش خاورمیانه کدام است

بررسی و تخصیص امتیاز به ارتش ها و نیروهای نظامی کشورها مختلف از سوی نشریه های معتبر نظامی کار متداولی است و همواره این رتبه بندی ها با انتقاداتی روبرو بوده است.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: کدام کشورها قوی ترین نظامیان در خاورمیانه را دارند؟

ادامه می دهد: چرا ایران براساس یک معیار از اسرائیل پیشی گرفته است؟

آورده است: در سال 2018 نیروهای مسلح ایران در رتبه 13 جهان قرار گرفتند که این رتبه بندی براساس آمارهای مختلفی انجام شده بود. در این رتبه بندی اسرائیل در رتبه 16 قرار داشت.

همچنین افزوده است که امتیازات داده شده توسط سایت های رتبه بندی خودسرانه و بدون مبنای صحیح است.

ارتش

در پایان این نشریه تاکید می کند که به طور مثال ایران از رتبه بالاتری نسبت به اسرائیل برخوردار است اما درصورت بروز درگیری بین دو کشور ارتش بزرگ ایران که یکی از دلایل برتری آن محسوب می شود، به دلیل برخوردار بودن از مرز مشترک نمی تواند چندان تاثیرگذر باشد.

المانیتور: رئیس جدید قوه قضائیه ایران آشنا شوید

انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه ای به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه در رسانه های بین المللی و منطقه ای بازتاب فراوانی داشته است.

از جمله رسانه هایی که به این انتصاب پرداخته است، پایگاه خبری المانیتور است که در این باره نوشت: با رئیس جدید قوه قضائیه ایران آشنا شوید.

این رسانه بحث خود را با وارد کردن اتهاماتی به حجت الاسلام محسنی اژه ای آغاز می کند و مدعی شده است وی دوره جدیدی از وحشت در جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر ایجاد خواهد کرد.

ادامه می دهد: رهبر معظم ایران حجت الاسلام محسنی اژه ای را به عنوان جانشین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب معرفی کرده است.

افزوده است: در این حکم آمده است که آقای محسنی اژه ای فردی با درک عمیق و سوابق درخشان هستند و ایشان را به مقابله با فساد و اطمینان از حاکمیت قانون توصیه کرده اند.

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است که اکنون با انتصاب آقای محسنی اژه ای سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه ایران تحت تسلط محافظه کاران قرار دارد.

الشرق الاوسط: ایران رئیس جدید بانک مرکزی را منصوب کرد

روز چهارشنبه اعلام شد که آقای اکبر کمیجانی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی جایگزین آقای همتی شده است.

روزنامه الاشرق الاوسط در این باره نوشت: ایران رئیس جدید بانک مرکزی را منصوب کرد.

ادامه می دهد: یک مقام ارشد روز چهارشنبه به تلویزیون دولتی گفت که اکبر کمیجانی به عنوان رئیس بانک مرکزی منصوب شده است.

همچنین افزود: کمیجانی معاون رئیس کل بانک مرکزی بوده است که از سال 2014 در این سمت مشغول به کار است و اکنون بعد از همتی امور را به دست گرفته است.

رئیس بانک مرکزی

در پایان این روزنامه اشاره می کند که اکبر کمیجانی دارای مدرک دکتری اقتصاد از دانشگاه ویسکانسین است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید