بازتاب ایران

اسپوتنیک: در کارخانه فولاد زرند انفجار رخ داد/ اوراسیاریویو: نامزدهای ریاست جمهوری ایران مناظره کردند/ الشرق الاوسط: فرمانده برجسته سپاه در سوریه به شهادت رسید/ الجزیره: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با هم روبرو شدند

    کد خبر :816718

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده اوراسیاریویو، روزنامه الشرق الاوسط و شبکه خبری الجزیره با تأکید بر موضوعاتی چون در کارخانه فولاد زرند انفجار رخ داد، نامزدهای ریاست جمهوری ایران مناظره کردند، فرمانده برجسته سپاه در سوریه به شهادت رسید، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با هم روبرو شدند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: در کارخانه فولاد زرند انفجار رخ داد

فیلم هایی از انفجار در کارخانه فولاد شهر زرند در استان کرمان پخش شده است، برخی رسانه ها درباره این خبر واکنش نشان داده اند.

از جمله این رسانه ها می توان به خبرگزاری اسپوتنیک اشاره کرد که در این باره نوشت: گفته می شود انفجار عظیم در کارخانه فولاد شهر زرند رخ داده است.

در ادامه خبر آمده است: در اوایل ماه مه یک کارخانه تولید مواد شیمیایی واقع در شاهین شهر شاهد انفجار بود که گفته شد حداقل 9 نفر زخمی شده اند.

همچنین افزود: اکنون چند فیلم در فضای مجازی منتشر شده است که یک انفجار مهیب در کارخانه فولاد زرند در استان کرمان را روایت می کند.

کارخانه فولاد زرند

این خبرگزاری مدعی است: این فیلم که در صحنه فیلم برداری شده است نشان می دهد که جرقه هایی از ساختمان کارخانه درحالی که در آتش سوزی گسترده ای غرق شده است بیرون می آیند، علت حادثه مشخص نیست و هنوز هیچ بیانیه ای در این باره منتشر نشده است.

اوراسیاریویو: نامزدهای ریاست جمهوری ایران مناظره کردند

اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 روز شنبه برگزار شد، صحبت ها و تنش های این مناظره در رسانه های بین المللی مورد توجه قرار گفته است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: نامزدهای ریاست جمهوری ایران در مناظره ظاهر شدند.

در ادامه مطلب آمده است: هفت نامزد که برای انتخابات ریاست جمهوری رقابت می کردند در نخستین مناظره تلویزیونی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

در ادامه به تعداد نامزدهای ثبت نام کرده در انتخابات و بررسیط نامزدهای حاضر در رقابت پرداخته است، همچنین اشاره کرده است به سخنان رهبری که از نامزدهای انتخابات خواسته اند از تهمت زدن به یکدیگر اجتناب کنند.

انتخابات

در پایان این اندیشکده به سخنان رهبری پرداخته است که به نامزدها توصیه کرده اند از الگو برداری از رویه مرسوم در آمریکا و اروپا خودداری کنند زیرا آن ها به علت رفتارهای توهین آمیز در مناظره ها بدنام هستند.

الشرق الاوسط: فرمانده برجسته سپاه در سوریه به شهادت رسید

روز پنج شنبه خبر شهادت دو تن از پاسداران ایرانی در سوریه اعلام شد، برخی رسانه ها به این موضوع پرداخته اند و از نگاه خود شرح حادثه را آورده اند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: فرمانده برجسته سپاه در کمین در سوریه کشته شد.

در ادامه آمده است: دو نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران در کمین مستقر شده توسط داعش در مرکز سوریه کشته شدند.

افزوده است: داعش در کمین یک کاروان نظامی در منطقه السخنه، در شرق شهر پالمیرا در حومه شرقی حمص، حسن عبدالله زاده و محسن عباسی را به قتل رساند.

این روزنامه برای معرفی شهید عبدالله زاده آورده است: وی افسر امنیتی و یکی از برجسته ترین مشاوران نظامی ایران در طول نبردهای دمشق و حلب بود.

سوریه

در پایان این رسانه به انتشار عکس شهید عبدالله زاده در کنار شهید سلیمانی اشاره می کند که نشان از شخصیت برجسته و مورد اعتماد این شهید دارد.

الجزیره: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با هم روبرو شدند

مناظره تلویزیونی روز شنبه بین نامزدهای ریاست جمهوری در رسانه های منطقه بازتاب داشته است.

از جمله شبکه خبری الجزیره که در این باره نوشت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در میان اختلافات درباره ردصلاحیت ها با یکدیگر روبرو شدند.

در ادامه آمده است: از تهدید به تعقیب قضایی گرفته تا رد و بدل کردن اتهامات، در مناظره اول وجود داشت.

می افزاید: رویداد سه ساعته روز شنبه معطوف به اقتصاد بود که در سه سال گذشته تحت تحریم های ایالات متحده ضربه بزرگی را متحمل شده و با تورم بی نظیر و بیکاری همراه است.

همچنین روند برگزاری مناظره را شده است که با چه مراحلی همراه بوده است و به روشی از نامزدها سوال و جواب شده است.

مناظره

در پایان این شبکه خبری به حملات نامزدها به یکدیگر و روند ردصلاحیت و سخنرانی رهبری در این باره و واکنش شورای نگهبان پرداخته است و نتیجه گرفته است به دلیل ناامیدی اقتصادی که در کشور وجود دارد سطح مشارکت پایین خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید