بازتاب ایران

اسپوتنیک: در استان فارس زمین لرزه رخ داد/ تایمز واشنگتن: تهدید هکرها برای آمریکا رو به رشد است/ اوراسیاریویو: قطع برق باعث خشم عمومی شده است/ وال‌استریت‌ژورنال: ایران به بایدن پاسخ داد

    کد خبر :828846

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تایمز واشنگتن، اندیشکده اوراسیاریویو و روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال با تأکید بر موضوعاتی چون در استان فارس زمین لرزه رخ داد، تهدید هکرها برای آمریکا رو به رشد است، قطع برق باعث خشم عمومی شده است، ایران به بایدن پاسخ داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: در استان فارس زمین لرزه رخ داد

روز یکشنبه خبر زمین لرزه در استان فارس اعلام شد، این خبر از سوی برخی رسانه های بین المللی بازتاب پیدا کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: زمین لرزه شدید استان فارس را لرزاند.

ادامه می دهد: تا کنون هیچ زخمی یا خسارتی گزارش نشده است. تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر روز یکشنبه استان فارس در جنوب ایران را لرزاند.

افزوده است: مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا این زمین لرزه را 5.4 ریشتر اعلام کرده است.

زلزله

در پایان این خبرگزاری آورده است که این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری 21 کیلومتری شمال بوشهر، محل استقرار تنها نیروگاه هسته ای کشور رخ داده است، همچنین در اواخر روز زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر در بصره عراق ثبت شده است.

تایمز واشنگتن: تهدید هکرها برای آمریکا رو به رشد است

فعالیت های سایبری و استفاده از باج افزارها و هکرهایی که به صورت سازمان یافته و در اختیار دولت ها اقدام به هک یا حمله به سایت های یک دولت دیگر می کنند رو به افزایش است.

روزنامه تایمز واشنگتن در این باره نوشت: تهدید رو به رشد فقط درباره پول نیست، بلکه برای آمریکا تهدید سیاسی است.

ادامه می دهد: دشمنانی که برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیک به حملات هک روی آورده اند.

افزوده است: افزایش تعداد حملات باج افزارها علیه شرکت های خصوصی که درگیر امور بانکی هستند گرفته تا تامین بنزین و تولید گوشت گاو، برای امنیت ملی تهدید محسوب می شود.

همچنین افزوده است: با توجه به پیچیدگی و افزایش دامنه حوادث در ماه ها و سال های آینده، کشورهایی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی برای دریافت امتیازات سیاست خارجی به این تکنیک روی خواهند آورد.

هکرها

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که کشورهای ایران و کره شمالی باید برای مقابله با ایالات متحده اکنون به استفاده از باج افزار روی آورند.

اوراسیاریویو: قطع برق باعث خشم عمومی شده است

در روزهای اخیر اعتراضاتی در برخی مناطق ایران به علت قطع برق رخ داده است، این خبر در رسانه های بین المللی بازتاب های متفاوتی داشته است.

از جمله اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: قطع برق در ایران و خشم عمومی

ادامه می دهد: به علت قطع برق در برخی محله های تهران مردم به خیابان ها آمدند و شعارهای اعتراضی دادند.

افزوده است: به نظر می رسد ادامه روند قطع برق می تواند اعتراضات را تشدید کند و به نقل از رسانه های دولتی آورده است که خبرهای بد زیادی که این روزها شنیده می شود آستانه تحمل مردم را پایین آورده است.

برق

در پایان این اندیشکده ویروس کرونا را برای کاهش حجم اعتراضات خیابانی موثر دانسته است و تاکید دارد دولت ایران برای کاهش التهاب باید برای قطعی های مکرر برق چاره اندیشی کند.

وال‌استریت‌ژورنال: ایران به بایدن پاسخ داد

گره خوردن مذاکرات هسته ای در کنار بحث های اخیر ایران و آمریکا درباره گفتگو با موضوع تبادل زندانیان که هر دو طرف یکدیگر را به تاخیر در آن متهم می کنند، قدری آینده مذاکرات و دیپلماسی جاری را مبهم می کند.

وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: پاسخ ایران به دیپلماسی بایدن

ادامه می دهد: حمله بیشتر به نیروهای آمریکایی در عراق و طرح آدم ربایی در نیویورک از عواقب سیاست های بایدن است.

افزوده است: گفتگوهای هسته ای میان آمریکا و ایران یک ماه به تعویق افتاده است و تا زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی متوقف است.

همچنین آورده است: داستان ربودن یک شخص از خاک ایالات متحده توسط ایران اگر چه عجیب است اما اگر به دستگیری اشخاصی مانند روح الله زم توجه کنیم، قابل باور است.

حمله

در پایان این روزنامه مدعی شده است با توجه به حملات مکرر گروه های مقاومت نزدیک به ایران در عراق به نیروهای آمریکایی که منجر به حمله های هوایی ایالات محده به آن ها شد، نشانه های خوبی برای پیدا کردن راه دیپلماتیک نیست.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید