بازتاب ایران

اسپوتنیک: حجازی معاون سپاه قدس ایران درگذشت/ نشنال اینترست: ایران وکره شمالی، متحدان توسعه موشکی هستند؟ اوراسیاریویو: ارتش ایران موشک های جدید رونمایی کرد/ تایمز اسرائیل: اسرائیل نگران بازگشت بایدن به برجام است

    کد خبر :803093

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست، اندیشکده اوراسیاریویو و روزنامه تایمز اسرائیل تأکید بر موضوعاتی چون حجازی معاون سپاه قدس ایران درگذشت، ایران وکره شمالی، متحدان توسعه موشکی هستند؟ارتش ایران موشک های جدید رونمایی کرد، اسرائیل نگران بازگشت بایدن به برجام است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: حجازی معاون سپاه قدس ایران درگذشت

سردار حجازی معاون سپاه قدس روز یکشنبه در اثر حمله قلبی در سن 65 سالگی درگذشت، خبر درگذشت وی در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است.

از جمله رسانه هایی که به این خبر پرداخته است خبرگزاری اسپوتنیک است که نوشت: حجازی معاون رئیس سپاه قدس ایران در اثر حمله قلبی در سن 65 سالگی درگذشت.

در ادامه این رسانه به فعالیت های سردار حجازی پرداخته است و سوابق ایشان در لبنان، سوریه و عراق را مورد بررسی قرار داده است.

افزوده است: سردار حجازی قبل از معاونت در سپاه قدس نیز در این بخش مشغول فعالیت بوده است و همکاری نزدیکی با شهید سلیمانی داشته است.

حجازی

در پایان این خبرگزاری به حادثه نطنز و پاسخ های مقامات ایران در باره این حادثه اشاره کرده است، همچنین اشاره کرده است که رئیس جمهور ایران غنی سازی 60 درصد را پاسخی به خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز می داند.

نشنال اینترست: ایران وکره شمالی، متحدان توسعه موشکی هستند؟

توسعه برنامه موشکی ایران و پیشرفت هایی که در این عرصه صورت گرفته است، برای رسانه های زیادی این سوال را مطرح کرده است که چه میزان از این توان داخلی و چه میزان از خارج از کشور حمایت می شود.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: مقاصد ایران در برنامه موشکی چندان پاک نیست. این رسانه مدعی است ایران رابطه نزدیکی با کره شمالی دارد و در برنامه موشکی خود از کره شمال کمک دریافت می کند.

در ادامه این نشریه ادعای خود درباره همکاری موشکی ایران و کره شمالی را توسعه می دهد و موشک سیمرغ را آخرین اسلحه وارد شده توسط ایران از کره شمالی می داند.

موشکی

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که طرح اصلی ایران برای موشک سیمرغ استفاده به عنوان ماهواره بر نیست بلکه استفاده به عنوان موشک دوربرد است.

اوراسیاریویو: ارتش ایران موشک های جدید رونمایی کرد

رژه روز ارتش و تجهیزات رونمایی شده در این مراسم بازتاب بین المللی زیادی داشته است. این رژه صبح روز یکشنبه انجام شد.

از جمله رسانه هایی که به این موضوع پرداخته است، اندیشکده اوراسیاریویو است که در این باره نوشت: ارتش ایران در رژه نظامی از موشک های جدید و سیستم های توپخانه ای رونمایی کرد.

ارتش ایران در رژه نظامی به مناسبت روز ارتش مجموعه ای از تجهیزات جدید داخلی را به نمایش گذاشت. در این رژه واحدهای مختلف ارتش دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه آمده است: این رژه در حضور سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش انجام شد. بخش پدافند هوایی ارتش از سیستم دوربرد دماوند، سیستم موشکی کم ارتفاع ذولفقار، سامانه موشکی مجید و سامانه کنترل آتش توپخانه خاتم رونمایی کرد.

ارتش

در پایان این اندیشکده به پیام رهبری به ارتش اشاره کرده است: رهبر انقلاب اسلامی ایران در پیامی به مناسبت روز ارتش از ارتش ایران خواست تا آمادگی لازم را برای عملیات درحد ضرورت افزایش دهد.

تایمز اسرائیل: اسرائیل نگران بازگشت بایدن به برجام است

ایران و آمریکا پس از به پایان رسیدن ریاست جمهوری ترامپ و شروع به کار بایدن تلاش های مستمری را برای احیای برجام انجام داده اند که این تلاش ها باعث نگرانی در ذهن دشمنان منطقه ای ایران شده است در این میان اسرائیل بیش از سایر بازیگران منطقه ای مخالفت خود با بازگشت ایالات متحده برجام را بروز می دهد.

روزنامه تایمز اسرائیل در همین باره نوشت: اسرائیل نگران است که بایدن برای ورود مجدد به توافق هسته ای عجله کند.

پس از جلسه کابینه امنتی اسرائیل درباره ایران، مقام رسمی اسرائیل مدعی شد ایران اشتیاق آمریکا برای توافق به هر قیمتی را حس می کند.

در ادامه آمده است: مقامات اسرائیل روز یکشنبه ابراز نگرانی کردند که دولت بایدن برای پیوستن دوباره به توافق هسته ای با ایران عجله خواهد کرد، آن ها استدلال می کنند که قدرت مذاکره واشنگتن به دلیل اشتیاق برای پیوستن به توافق هسته ای، به خطر افتاده است.

برجام

در پایان این این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که ایران و آمریکا هر دو خواهان توافق هستند، اما ایرانی ها حس می کنند که آمریکایی ها خواهان توافق به هر قیمتی هستند. مقامات اسرائیل بازگشت آمریکا به توافق هسته ای به این شکل را برای اسرائیل خطرناک می دانند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید