بازتاب ایران

اسپوتنیک: تصاویر ماهواره ای پایگاه موشکی ایران منتشر شد/ اورشلیم پست: اسرائیل نگران گفتگوهای ایران و آمریکا است/ اوراسیاریویو: کنگره به مسئله ایران واکنش نشان داد/ نشنال اینترست: بایدن چگونه در ایران پیروز می شود

    کد خبر :798578

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پست، اندیشکده اوراسیاریویو و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون تصاویر ماهواره ای پایگاه موشکی ایران منتشر شد، اسرائیل نگران گفتگوهای ایران و آمریکا است، کنگره به مسئله ایران واکنش نشان داد، بایدن چگونه در ایران پیروز می شود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: تصاویر ماهواره ای پایگاه موشکی ایران منتشر شد

برنامه موشکی ایران، شهرهای موشکی زیرزمینی و سیلوی های پرتاب موشک مواردی است که توسط اسرائیل و سایر رقبای ایران درحال رصد دائم است.

در همین باره خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: تصاویر ماهواره ای پایگاه جدید موشک بالستیک احتمالی در ایران را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است: تصاویر ماهواره ای که توسط اسرائیل منتشر شده است نشان دهنده عملیات حفاری و ایجاد سازه های بتونی در محلی حوالی اصفهان (28 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان) است.

این خبرگزاری نتیجه می گیرد که حفاری و عملیات ساخت سازه های بتونی در این محل که بین سال های 2011 تا 2019 ادامه داشته است می تواند یک پایگاه موشک بالستیک باشد.

اورشلیم پست: اسرائیل نگران گفتگوهای ایران و آمریکا است

گفتگو و احتمال توافق بین ایران و آمریکا همواره برای اسرائیل دارای اهمیت ویژه ای بوده است و اکنون که خبر گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا منتشر شده است، نگرانی های اسرائیل بیشتر شده است.

روزنامه اورشلیم پست درباره نگرانی های اسرائیل نوشت: مقامات اسرائیل طی پیام های مختلف به دولت بایدن، قبل از مذاکرات سه شنبه در وین اعلام کرده اند این مذاکرات برای آن ها بسیار نگران کننده است.

در ادامه آمده است: این نگرانی ها زمانی افزایش پیدا کرد که نماینده ایالات متحده از احتمال بازگشت به برجام بدون تقویت آن سخن گفته است.

در پایان این روزنامه افزوده است: نماینده ایالات متحده درباره سیاست فشار حداکثری گفته است ایالات متحده بخشی از تحریم ها را لغو خواهد کرد. اسرائیل تاکید دارد ایالات متحده باید ایران را مجبور به تغییر سیاست های منطقه ای خود کند.

اوراسیاریویو: کنگره به مسئله ایران واکنش نشان داد

مسئله روابط ایالات متحده و ایران در کنار مسئله هسته ای در زمینه های دیگری نیز دارای اهمیت است و از سوی مقامات و نهادهای مختلف در ایالات متحده نیز مورد توجه قرار می گیرد.

اندیشکده اوراسیاریویو به همین موضوع پرداخته و نوشت: کنگره ایالات متحده به معضل اجتماعی در ایران و توافق هسته ای واکنش نشان می دهد.

در ادامه مطلب به مسائل و مشکلات داخلی ایران توجه شده است و به مسائلی مانند: بیکاری، کاهش ارزش پول، فساد سازمان یافته، اعتراضات اقشار مختلف، صف های طولانی برای خرید مواد غذایی اشاره شده است.

با تکیه بر اخبار رسانه های مختلف به خصوص داخلی استدلال می کند که وضعیت در سال جاری برای ایران و مردم آن سخت تر خواهد بود.

در پایان این اندیشکده به نامه 158 نفر از اعضای کنگره به دولت ایالات متحده برای سختگیری بیشتر به ایران در مسائل حقوق بشری اشاره شده است.

نشنال اینترست: بایدن چگونه در ایران پیروز می شود

موضوع ایران به عنوان بخشی از سیاست خارجی ایالات متحده دارای ابعاد متفاوتی برای دولت ایالات متحده است و در این قالب دیگر نمی توان تنها به مسائل دوجانبه پرداخت.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی به همین مسئله پرداخته است و نوشت: منافع بلند مدت آمریکا در راستای دور شدن از منطقه است به این معنی که درصورت حل مسائل اولیه بین ایران و آمریکا این دو کشور منافع همسویی خواهند داشت.

در ادامه افزوده است: ایالات متحده اغلب تلاش می کند در زمینه سیاست خارجی کارهای زیادی را انجام دهد اما در هیچ جایی به اندازه پرونده ایران این تلاش آشکار نیست.

در پایان این نشریه نتیجه می گیرد که توافق برپایه منافع بلند مدت ایالات متحده باعث خواهد شد، منافع گسترده تری مورد توجه قرار گیرد و پتانسیل برای صلح گسترده تر و پایدارتری در منطقه ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید