بازتاب ایران

اسپوتنیک: بایدن با رئیس موساد دیدار کرد/ اورشلیم پُست: کارخانه آهن هزاران ساله در ایران کشف شد/ نشنال اینترست: F14 سخت تلاش کرد افسانه شود/ اسپوتنیک: برای لغو تحریم های بانکی و نفتی توافق می شود

    کد خبر :806533

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پُست، نشریه نشنال اینترست تأکید بر موضوعاتی چون بایدن با رئیس موساد دیدار کرد، کارخانه آهن هزاران ساله در ایران کشف شد، F14 سخت تلاش کرد افسانه شود، برای لغو تحریم های بانکی و نفتی توافق می شود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: بایدن با رئیس موساد دیدار کرد

رئیس موساد با هدف دیدار با مقامات آمریکایی درباره ایران و توافق احتمالی دو کشور درمورد برنامه هسته ای ایران به آمریکا سفر کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک درباره سفر وی نوشت: دیدار بایدن و رئیس موساد دومین جلسه مشترک مقامات اسرائیل و آمریکا در این هفته بود که در آن مقامات اسرائیل و آمریکا حضور داشتند.

این خبرگزاری ادامه می دهد که در این جلسه بر نارضایتی اسرائیل از مذاکرات جاری بین ایران و ایالات متحده برای احیای برجام تاکید شده است.

همچنین افزوده است: اسرائیل به شدت علیه احیای احتمالی توافق ایران لابی کرده و ابراز نگرانی کرده است که ادعا می شود تهران درحال توسعه هسته ای است.

آمریکا و اسرائیل

در پایان این رسانه تاکید می کند که علی‌رغم دیدارهای انجام شده توسط رئیس موساد مذاکرات همچنان در وین ادامه دارد، همچنین اشاره می کند به تهدیدات نتانیاهو و گانتز درباره ایران و حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران که توسط آن ها مطرح شده بود.

اورشلیم پُست: کارخانه آهن هزاران ساله در ایران کشف شد

خبر کشف مکان های باستانی در استان یزد که در آن ها آهن تولید میشده است باعث شگفتی همگان شده است و رسانه های بین المللی نیز در این باره بحث کرده اند.

از جمله روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: باستان شناسان چندین سایت تولید آهن در سراسر دهستان چاهک در شهرستان خاتم، استان یزدکه روستای تاریخی در مرکز ایران است کشف کرده اند.

در ادامه آمده است: قدیمی ترین عناصر فرهنگی که تاکنون در این بررسی شناسایی شده اند مربوطه دوره ای درحدود 25000 تا 35000 سال پیش است.

همچنین افزوده است: فرهنگ ایرانی تقریباً 2500 سال قبل و در دوران کوروش کبیر و داریوش بنیانگذاران سلسله هخامنشی بر می گردد که بر کل خاورنزدیک و آسیای میانه حاکم بود.

ایران باستان

در پایان این روزنامه به توصیف هنر ترکیبی دوران هخامنشان پرداخته است و ظرافت و زیبایی آن را ستوده است.

نشنال اینترست: F14 سخت تلاش کرد افسانه شود

جنگنده های F14 پس از گذشت سال ها از تولید آن ها و به میدان آمدن مدل های جدیدتر همچنان در کانون توجه و بحث هستند مخصوصاً که جمهوری اسلامی ایران همچنان از آن ها استفاده می کند.

نشریه نشنال اینترست درباره این جنگنده ها نوشت: این جنگنده ها در عملیات طوفان صحرا در نقش اسکورت و شناسایی استفاده شدند.

همچنین ادامه می دهد که تامکت های ایرانی همچنان در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

افزوده است که این جنگنده هوا به هوا دو نفره و دو موتوره است که در سال 1969 قرارداد ساخت آن امضاء شد و به افتخار یک دریادار نیروی دریایی ایالات متحده تامکت نامیده شد.

تامکت

در پایان این نشریه آورده است: نیروی هوایی ایران از رادار قوی و توانمندی بالای این جنگنده در جنگ هشت ساله با عراق بهره مند شد، همچنین مدعی شده است در جنگ سوریه نیز تامکت های ایرانی به عنوان اسکورت حضور داشته اند.

اسپوتنیک: برای لغو تحریم های بانکی و نفتی توافق می شود

با افزایش احتمال توافق ایران و آمریکا درباره بازگشت به برجام بازار گمانه زنی ها درباره محتوی مذاکرات وین داغ تر می شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین راستا نوشت: گزارش شده است که تهران و واشنگتن درمورد لغو تحریم ها علیه بخش های بانکی و نفتی ایران توافق می کنند.

در ادامه به نقل از رسانه های آمریکایی آورده است: دولت بایدن درحال بررسی لغو تحریم های اعمالی توسط ترامپ است. و قصد دارد به اختلافات چند ماهه پایان دهد.

همچنین به نقل از آقای عراقچی افزوده است: ایران و آمریکا برای لغو تحریم های نفتی و بانکی در کار رفع تحریم ها علیه اکثر افراد به توافق اساسی رسیده اند.

مذاکرات هسته ای

در پایان این خبرگزاری به نقل از آاقای عراقچی مدعی شده است که ایران مواضع خود را با چین و روسیه هماهنگ می کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید