بازتاب ایران

اسپوتنیک: ایران مرزهای خود با افغانستان را امن می کند/ الشرق الاوسط: شرایط توافق هسته ای تغییر کرده است/ میدل‌ایست‌مانیتور: در نزدیکی تلویزیون دولتی ایران انفجار رخ داد

    کد خبر :826476

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه الشرق الاوسط و پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون ایران مرزهای خود با افغانستان را امن می کند، شرایط توافق هسته ای تغییر کرده است، در نزدیکی تلویزیون دولتی ایران انفجار رخ داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران مرزهای خود با افغانستان را امن می کند

در پی افزایش ناامنی ها در افغانستان و حضور پررنگ تر طالبان در این کشور، گذرگاه های مرزی ایران و افغانستان در دست طالبان قرار گرفته است، ایران برای دفاع از مرزهای خود به تقویت حضور نظامی در مرزهای مشترک با افغانستان مشغول شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایران در حالی که طالبان گذرگاه اصلی مرز ایران و افغانستان را تصرف کرد به امن سازی مرز خود مشغول است.

ادامه می دهد: ایران در سال های گذشته رابطه ضعیفی با گروه طالبان داشته است حتی در پی قتل دیپلمات های ایرانی در مزارشریف این گروه را به حمله نظامی تهدید کرد.

افزوده است: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران می گوید مرز ایران با افغانستان آرام است و مرزبانان باغیرت ایران آن را امن نگهداشته اند.

همچنین افزوده است: در درگیری طالبان و نیروهای دولتی عده ای به ایران پناه آورده اند که ایران اقدامات مطابق با قوانین و مقررات مطابق توافق نامه های مرزی با افغانستان را در چارچوب حسن همجواری انجام خواهد داد.

در پایان این خبرگزاری با تاکید بر اهمیت گذرگاه مرزی اسلام قلعه که اکنون در دست طالبان قرار گرفته است به اهیمت اقتصادی آن پرداخته است.

الشرق الاوسط: شرایط توافق هسته ای تغییر کرده است

مذاکرات هسته ای وین مدتی است دچار رکود شده است به همین دلیل بازار شایعات داغ شده است و رسانه های مختلف به این موضوع می پرازند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: سناتور آمریکایی می گوید: شریط برای توافق هسته ای تغییر یافته است.

ادامه می دهد: یک سناتور دموکرات به خبرگزاری فرانسه گفت: تلاش ها برای احیای توافق هسته ای متوقف شده است.

افزوده است: ایران در قبال پذیرش محدودیت ها در قبال برنامه هسته ای خود می تواند از تحریم های ایالات متحده و غرب خلاص شود.

همچنین به مسئله تولید فلز اورانیوم توسط ایران اشاره کرده است و مدعی شده است که این تغییر در شرایط است و ما باید به آن پاسخ دهیم.

در پایان این روزنامه به نظرات سناتورهای جمهوری خواه درباره برجام پرداخته است و مدعی شده است که جمهوری خواهان نسبت به ایران و بازگشت به برجام بدبین هستند.

میدل‌ایست‌مانیتور: در نزدیکی تلویزیون دولتی ایران انفجار رخ داد

صدای انفجار در نزدیکی پارک ملت در تهران آخر وقت روز جمعه شنیده شد و دلایل حادثه و عامل آن همچنان نامعلوم است.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور در این باره نوشت: انفجار در نزدیکی مقر تلویزیون دولتی ایران

ادامه می دهد: انفجار روز جمعه در نزدیکی دفتر مرکزی صدا و سیما ایران رخ داده است.

افزوده است: رسانه های محلی گزارش داده اند که این انفجار در شمال تهران در حوالی پارک ملت مجاور مقر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.

انفجار

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که هنوز دلیل حادثه مشخص نیست و حمله تروریستی یا تصادف بودن آن نامعلوم است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید