بازتاب ایران؛

اسپوتنیک: ایران قصد دارد سپاه را با تجهیزات بومی مسلح کند/ المانیتور: رهبر ایران می گوید وعده های آمریکا در مورد برجام قابل اعتماد نیست/ نشنال اینترست: آیا ایران توانایی مقابله با F35 را دارد؟ اوراسیاریویو: ایران خواستار خروج فوری آمریکایی ها از سوریه است

    کد خبر :795418

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور، نشریه نشنال اینترست، اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون ایران قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با تجهیزات بومی مسلح کند، رهبر عالی ایران می گوید وعده های آمریکا در مورد توافق هسته ای قابل اعتماد نیست، آیا ایران توانایی مقابله با F35 را دارد؟ ایران خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با تجهیزات بومی مسلح کند

بومی سازی تجهیزات نظامی توسط جمهوری اسلامی ایران برای رسانه های زیادی جای سوال است. این که چه میزان از فناوری نظامی ایران بومی و چه میزان وارداتی است موضوع قابل تاملی است.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین باره نوشت: امیر دریادار رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و مدعی است تهران قصد دارد زیردریایی های بومی سبک و نیمه سنگین را برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین کند.

در ادامه این خبرگزاری افزود: ایران امسال تولید خود را آغاز می کند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چند سال آینده به آنها مجهز شود. همچنین به این نکته اشاره شده است که وابستگی ارتش ایران به تجهیزات دریایی خارجی تا 20% کاهش یافته است.

المانیتور: رهبر عالی ایران می گوید وعده های آمریکا در مورد توافق هسته ای قابل اعتماد نیست

بازگشت ایالات متحده به برجام و مواضع ایران و آمریکا در قبال یکدیگر همچنان از مسائل مورد توجه توسط رسانه ها است. در این میان مواضع رهبری در پیام نوروزی جدیدترین موج از تحلیل های رسانه ای را برانگیخته است.

پایگاه خبری المانیتور در همین باره نوشت: رهبر ایران معتقد است آمریکا باید گام اول خود را قبل از این که ایران اقدامی درباره توافق هسته ای انجام دهد، بردارد.

در ادامه آمده است: اگرچه سخنان رهبری در پیام نوروزی بیشتر درباره مسائل داخلی بوده است اما بخشی که درباره مسئله هسته ای بود توجه رسانه ها را بیشتر به خود جلب کرده است.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که ایشان تغییر در شرایط کنونی را در گرو اقدام ایالات متحده دانسته اند و فرمودند ایران صبر زیادی دارد و اگر سیاست های اعلام شده از سوی ایالات متحده پذیرفته نشود هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

نشنال اینترست: آیا ایران توانایی مقابله با F35 را دارد؟

جنگنده رادار گریز F35 یک عامل مهم در برهم خوردن توازن قدرت نظامی متعارف در منطقه خاورمیانه است، تنها نکته درباره این جنگنده رادار گریز بودن آن نیست بلکه بخشی از آن گمانه زنی هایی است که درباه قابلیت های واقعی این جنگنده وجود دارد.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: ایران جنگنده های قدیمی F4.F5,F14 را در اختیار دارد و ایالات متحده F35 را به عنوان به روزترین فناوری در این عرصه در اختیار دارد.

در ادامه به افزایش تنش ها بین ایران و ایالات متحده اشاره شده است و یکی از مهم ترین عوامل در این زمینه، خروج دونالد ترامپ زا برجام دانسته شده است.

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که اگر چه جنگنده F35 دارای فناوری خاصی است که بیشترین نمود آن در رادارگریز بودن آن است، اما نمی توان به پیروزی قطعی آن در مقابل سایر جنگنده ها امیدوار بود.

اوراسیاریویو: ایران خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه است

حضور نیروهای ایالات متحده در سوریه و سایر کشورهای منطقه همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بوده است، این اعتراض ها پس از ترور شهید سلیمانی بیشتر شد.

اندیشکده اوراسیاریویو در همین باره نوشت: سفیر دائم ایران در سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواسته است تا تمام نیروهای اشغالگر خود را از سوریه خارج کند.

همچنین افزوده است: سفیر ایران تاکید کرد که تمام نیروهای خارجی که بدون تایید دولت دمشق در سوریه حضور دارند به ویژه نیروهای آمریکایی که مناطقی از سوریه را اشغال کرده اند باید در اسرع وقت کشور را ترک کنند.

این اندیشکده در پایان این آورده است: ایران و سوریه همکاری های نزدیکی دارند و حتی در زمینه دیپلماسی عمومی نیز همکاری می کنند، از سویی دولت سوریه و ایران هیچ یک از حضور نیروهای ایالات متحده در منطقه استقبال نمی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید