بازتاب ایران؛

اسپوتنیک: ایران بازگشت قدم به قدم به برجام را رد می کند/ گاردین: نخست وزیر انگلیس در تماس با روحانی خواستار آزادی نازنین زاغری شد/ نشنال اینترست: اسرائیل برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران برنامه دارد/امریکن اینترپرایز: ایران تهدیدی برای خاورمیانه است

    کد خبر :792281

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گاردین، نشریه نشنال اینترست، موسسه امریکن اینترپرایز که با تأکید بر موضوعاتی چون ایران بازگشت قدم به قدم به برجام را رد می کند، نخست وزیر انگلیس در تماس با روحانی خواستار آزادی نازنین زاغری شد، اسرائیل برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران برنامه دارد، ایران یک تهدید خاورمیانه است، به لبنان نگاه کنید، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران بازگشت قدم به قدم به برجام را رد می کند

بعد از رد شدن پیشنهاد ایالات متحده برای مذاکره درباره برنامه هسته ای از سوی ایران، یک سوال مطرح است؛ هیچ کس نمی داند ایران چه شیوه ای برای بازگشت به برنامه هسته ای را در نظر دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی با تیتر « ایران بازگشت قدم به قدم به برجام را رد می کند» درباره توافق هسته ای و مسیرهای بازگشت به برجام نوشت: مقامات ایرانی مدعی هستند به صرف سخنان سطحی آمریکایی ها به برجام باز نمی گردند.

در ادامه این رسانه امکان مذاکره غیررسمی بین دو کشور را بررسی می کند و مدعی است مقامات ایرانی امکان مذاکرات غیررسمی را رد کرده اند.

در آخر این رسانه این طور نتیجه می گیرد که ایران برای بازگشت به برجام تنها یک مسیر را می پذیرد و آن هم رفع کامل تحریم های ایالات متحده است. و طرح هایی که برپایه اقدامات متقابل قدم به قدم است مورد پذیرش ایران نیست.

گاردین: نخست وزیر انگلیس در تماس با روحانی خواستار آزادی نازنین زاغری شد

نازنین زاغری که محکوم به پنج سال حبس بود، هفته گذشته پس از تحمل پنج سال حبس آزاد شد. چندی بعد اخباری مبنی بر بازداشت وی به جرمی دیگر منتشر شد.

روزنامه گاردین از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است. این روزنامه در مطلبی درباره همین موضوع نوشت: بوریس جانسون در یک تماس تلفنی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است که به امدادگر انگلیسی-ایرانی اجازه برگشت به خانه داده شود.

در ادامه این خبر آمده است: آقای جانسون از باز شدن مچ بند خانم زاغری استقبال کرده است. اما از بازداشت مجدد وی ناخرسند است و آن را غیرقانونی می داند.

نشنال اینترست: اسرائیل برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران برنامه دارد

ناامیدی اسرائیل از فشارهای بین المللی بر ایران بابت برنامه هسته ای، باعث شده است شاهد برنامه ها و نظرات مقامات اسرائیل درباره اقدامات احتمالی این رژیم علیه برنامه هسته ای ایران باشیم.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با عنوان « اسرائیل برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران برنامه دارد» به مسئله هسته ای ایران و نگاه اسرائیل به آن پرداخته است، این نشریه در این باره نوشت: بنی گانتز مطمن است که که نمی توان درقالب هیچ نوع توافق هسته ای به ایران اعتماد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: نقشه های حمله به تاسیسات هسته ای ایران به روز شده است. اگر بایدن می خواهد به توافق برگردد. اسرائیل باید از منافع خود دفاع کند.

در آخر ادعا شده است ایران به قراردادهای خود پایند نیست به همین جهت اسرائیل با توافق هسته ای ایران و آمریکا مخالف است.

موسسه امریکن اینترپرایز: ایران تهدیدی برای خاورمیانه است

حمایت های ایران از حزب الله و توانایی بالای این گروه برای تعیین کنندگی در منطقه شامات باعث شده است، عملکرد ایران در خاورمیانه برای بازیگران مخالف هراس آفرین باشد.

موسسه امریکن اینترپرایز در همین باره نوشت: سنجش موفقیت یا عدم موفقیت سیاست فشار حداکثری صرفا با اتکا به افزایش غنی‌سازی اورانیوم در ایران صحیح نیست؛ به واسطه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، کمک‌های این کشور به حزب‌الله کاهش یافته است، به طوری که این جریان مجبور شده است تنها به حامیان ایدئولوژیک خود اتکا کند و کسانی را که در ازای دریافت پول از آن حمایت می‌کرده‌اند کنار بگذارد.

هر چند شرایط اقتصادی لبنان، تنها تقصیر حزب‌الله نیست، ولی در مناطق شیعه‌نشین مشروعیت این ریان به شدت تضعیف شده است.

علیرغم اقدامات گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و حملات حوثی‌ها به عربستان، دولت بایدن دسترسی ایران به منابع مالی خود در جهان را تسهیل کرده است. این سیاست، به ویژه در ارتباط با حزب الله پذیرش شکست در آستانه پیروزی است.

اکنون وقت آن است که نخبگان لبنان را کنار بگذاریم، کمک‌های مالی را به جنوب لبنان سرازیر کنیم و یک بار برای همیشه، مشروعیت حزب‌الله را از بین ببریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید