بازتاب ایران

اسپوتنیک: ایران آمادگی تقویت نظامی سوریه را دارد / اوراسیاریویو: رئیس پلیس مبلغان تحریم انتخابات را تهدید کرد/ اورشلیم پُست: فاجعه هسته ای ایران در راه است/ پولیتیکو: آمریکا کشتی های جنگی ایران را رصد می کند

    کد خبر :814693

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده اوراسیاریویو، روزنامه اورشلیم پُست و نشریه پولیتیکو تأکید بر موضوعاتی چون ایران آمادگی تقویت نظامی سوریه را دارد، رئیس پلیس مبلغان تحریم انتخابات را تهدید کرد، فاجعه هسته ای ایران در راه است، آمریکا کشتی های جنگی ایران را رصد می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران آمادگی تقویت نظامی سوریه را دارد

سوریه پس از گذشت نزدیک به یک دهه از شروع جنگ داخلی در این کشور اکنون نیازمند بازسازی و ترمیم نیروهای مسلح خود است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: فرمانده ارشد نظامی ایران به اسد گفت: ایران آماده است تا توانایی های دفاعی سوریه را تقویت کند.

ادامه می دهد: تهران پیشتر پیروزی اسد در دومین انتخابات ریاست جمهوری از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در پی خیزش های بهارعربی را تبریک گفته بود.

همچنین افزوده است: دمشق موفق شده است کنترل بیشتر خاک این کشور را به دست گیرد اما مبارزان هنوز در شمال باقی مانده اند.

از قول سرلشکر باقری آمده است: تهران آمادگی دارد برای کمک به سوریه در راستای تقویت قدرت دفاعی و بازسازی و رسیدگی به سایر مسائل ناشی از جنگ با تروریست ها، عمل کند.

سوریه

در پایان این خبرگزری اشاره می کند به این که سرلشکر باقری در پیامی که به بشار اسد فرستاده است، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات روز بعد از انتخاب مجدد اسد را دوره جدیدی در ساخت سوریه دانسته است.

اوراسیاریویو: رئیس پلیس مبلغان تحریم انتخابات را تهدید کرد

پس اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، بحث تحریم انتخابات از سوی برخی طیف های سیاسی به گوش می رسد.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: رئیس پلیس ایران افرادی را که خواستار تحریم انتخابات هستند تهدید کرد.

از قول وی آمده است: هنجارشکنان انتخابات و کسانی که مردم را ترغیب می کنند رای ندهند بدانند با آن ها برخورد خواهد شد.

همچنین افزوده است: حسین اشتری با استناد به فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس استناد کرد و گفت: پلیس و دادگستری با هرکسی که طبق قانون تخلف کند برخورد خواهد کرد.

انتخابات

در پایان این اندیشکده با اشاره به تعداد نامزدهای رد و تایید صلاحیت شده به این بخش از صحبت های اشتری پرداخته است که آسیب به جمهوری اسلامی ایران را آسیب به همه شیعیان دانسته است.

اورشلیم پُست: فاجعه هسته ای ایران در راه است

بازگشت احتمالی بایدن به برجام مخالفت اسرائیل و جمهوری خواهان را برانگیخته است، هر روز اخبار مختلفی از راه کارهای جدید برای جلوگیری از بازگشت او به برجام دیده می شود.

روزنامه اورشلیم پُست در این راستا نوشت: شمارش معکوس برای یک فاجعه هسته ای در ایران در حال افزایش است.

در ادامه آمده است: رئیس جمهور بایدن می داند که هسته ای بودن ایران یک تهدید جدی است اما به طرز عجیبی سعی دارد به توافق هسته ای 2015 که توسط اوباما ایجاد شده است بازگردد.

همچنین افزوده است: پیشرفت های هسته ای ایران در کنار فناوری موشکی این کشور که برای نابودی اسرائیل هدف گذاری شده است باید کنترل شود.

هسته ای

در پایان این روزنامه بازگشت بایدن به برجام را رستاخیز برجام خوانده و مدعی است باید این مسئله قبل از اجرا به طور کامل بازنگری و بررسی شود.

پولیتیکو: آمریکا کشتی های جنگی ایران را رصد می کند

همکاری های ایران و ونزوئلا برای ایالات متحده مهم است و همواره مورد توجه بوده است و هست، تبادلات دریایی که بین دو کشور وجود دارد که برای سایرین مبهم است.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: آمریکا کشتی های جنگی ایران را که ممکن است به ونزوئلا هدایت شوند را رصد می کند.

در ادامه می گوید: قصد تهران برای ارسال شناورها به سمت نیمکره غربی و همچنین محموله های آن ها همچنان یک معما باقی مانده است.

افزوده است: به گفته سه نفر از افراد آشنا به اوضاع، امنیت ملی ایالات متحده دو کشتی نیروی دریایی ایران را که ممکن است مقصد نهایی آن ها ونزوئلا باشد را تحت نظر دارد.

ونزوئلا

در پایان این نشریه اقدامات اخیر ایران را تنش زا دانسته و مدعی است این اقدامات می تواند در زمانی که مذاکرات دو کشور در جریان است اثر مخرب داشته باشد، صرف حضور ناوچه های ایرانی در حیاط خلوت ایالات متحده اقتدار این کشور را به چالش می کشد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید