اسپوتنیک: ایالات متحده خواستار پاسخگویی ایران درباره نیروی سابق FBI است/ تایمز واشنگتن: ایران هسته ای محتمل است/ نشنال اینترست: F35 اسرائیل کابوس ایران است/ نیوزویک: ژنرال های ایرانی برای جانشینی حسن روحانی صف کشیده اند

    کد خبر :791985

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته‌نامه نیوزویک، روزنامه تایمز واشنگتن، نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری اسپوتنیک که با تأکید بر موضوعاتی چون ایالات متحده خواستار پاسخگویی ایران درباره نیروی سابق FBI است، ایران هسته ای محتمل است، F35 اسرائیل کابوس ایران است، ژنرال های ایرانی برای جانشینی حسن روحانی صف کشیده اند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

 

اسپوتنیک: ایالات متحده خواستار پاسخگویی ایران درباره نیروی سابق FBI است

ایالات متحده مدعی است یک نیروی سابق FBI سال ها قبل در ایران ربوده شده است؛ دولت ایالات متحده خواستار پاسخگویی ایران در این باره است.

خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی با تیتر «ایالات متحده خواستار پاسخگویی ایران درباره نیروی سابق FBI است» درباره این موضوع نوشت: سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: ایالات متحده همچنان ایران را در قبال آدم ربایی رابرت لوینسون در سال 2007 مسئول می داند.

در ادامه مقامات دولت ایالات متحده خواستار رهایی اتباع ایالات متحده از زندان های ایران شدند.

همچنین آمده است: جمهوری اسلامی ایران همواره دستگیری این مامور سابق FBI را انکار کرده است.

 

تایمز واشنگتن: ایران هسته ای محتمل است

برنامه هسته ای ایران و میزان پیشرفت آن برای همگان یک ابهام است. از طرفی این که جمهوری اسلامی ایران چه رویکردی برای آینده برنامه هسته ای خود دارد یک سوال مهم است، این موضوع همچنان رسانه های زیادی را به خود مشغول کرده است.

روزنامه تایمز واشنگتن  در مطلبی با عنوان «ایران هسته ای محتمل است» از قول یک استراتژیست ارشد در پنتاگون به برنامه هسته ای ایران پرداخته است: این روزنامه درحالی که ایران را حامی تروریست می خواند. مدعی است اگر محدودیت های غنی سازی ایران تشدید نشود؛ ایران به سلاح هسته ای دست پیدا می کند.

در ادامه به مسائل منطقه ای مانند جنگ یمن و حمله به نیروهای آمریکایی در عراق پرداخته شده است. پیشنهاد مذاکره از سوی دولت آمریکا و عدم پذیرش آن از سوی ایران نیز بخشی از این مطلب است.

 

نشنال اینترست: F35 اسرائیل کابوس ایران است

در حوزه سلاح های متعارف نظامی جنگنده رادارگریز F35 یک توانمندی برتری دهنده برای اسرائیل در خاورمیانه است. این جنگنده در منطقه خاورمیانه تنها در دست اسرائیل است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با عنوان «جنگنده F35 اسرائیل کابوس ایران است» به برتری تکنولوژیک جنگنده فوق پرداخته و نوشت: اسرائیل آزمایش کننده ماهر تسلیحات پیشرفته ایالات متحده است.

در ادامه آمده است: این جنگنده آمریکا یکی از توانمندترین و بالغ ترین هواپیماهای جنگنده مخفی در دنیا است. اسرائیل توانمندترین نمونه از این جنگنده را در اختیار دارد.

این نشریه در آخر به آزمایش های جاری برای ارتقاع این جنگنده اشاره می کند. و مدعی است توانمندی های این جنگنده همچنان در حال افزایش است.

 

نیوزویک: ژنرال های ایرانی برای جانشینی حسن روحانی صف کشیده اند

انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1400 مورد توجه رسانه های زیادی قرار دارد. گمانه زنی ها درباره احتمال حضور یک فرد با سابقه نظامی در جایگاه ریاست جمهوری از بارزترین بخش های مورد توجه رسانه ها است.

از جمله رسانه هایی که به این موضوع پرداخته است هفته نامه نیوزویک است؛ که در مطلبی با عنوان « ژنرال های ایرانی برای جانشینی حسن روحانی صف کشیده اند» نوشت: اعضای برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتخابات تابستان آینده صف آرایی کرده اند.

این هفته نامه پایان دولت روحانی را پایانی برای میانه روها دانسته و دولت آینده ایران را دولت تندروها تعبیر می کند.

در آخر این نشریه آورده است: تغییر رئیس جمهور در ایران ممکن است مسیر کنونی را درباره برنامه هسته ای تغییر دهد؛ باید دید او تمایل به مذاکره و رفع تحریم ها دارد یا می خواهد تمرکز خود را بر بازدارندگی نظامی بگذارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید