بازتاب ایران

اسپوتنیک: آمریکا همه تحریم ها را لغو نمی کند/ یورونیوز: ایران سانتریفیوژهای جدید راه اندازی می کند/ تایمز اسرائیل: ایران وارد ده روز تعطیلی کرونایی شد/ رویترز: ایران سانتریفیوژهای پیشرفته راه اندازی می کند

    کد خبر :800592

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری یورونیوز، روزنامه تایمز اسرائیل، خبرگزاری رویترز با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا همه تحریم ها را لغو نمی کند، ایران سانتریفیوژهای جدید راه اندازی می کند، ایران وارد ده روز تعطیلی کرونایی شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: آمریکا همه تحریم ها را لغو نمی کند

مسئله نحوه بازگشت آمریکا به برجام و امتیازاتی که بین دو طرف تبادل خواهد شد از مسائل مورد توجه رسانه در روزهای اخیر بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین باره نوشت: گفته می شود آمریکا همه تحریم های دولت ترامپ علیه ایران را برای بازگشت به برجام لغو نمی کند.

در ادامه به تاریخچه پرونده هسته ای  ایران و خروج ترامپ از برجام اشاره شده است. همچنین سیاست فشار حداکثری ترامپ مورد بحث قرار گرفته است.

ایران و آمریکا

از قول مقامات آمریکایی ادعا شده است: آمریکا در موضوعات خارج از برنامه هسته ای محدودیتی برای تحریم ایران نداشته است و حضور در برجام با تحریم های غیرهسته ای اعمال شده نسبت به ایران مغایرتی ندارد.

یورونیوز: ایران سانتریفیوژهای جدید راه اندازی می کند

برنامه هسته ای ایران در چند ماه گذشته پیچیدگی هایی پیدا کرده است. از طرفی ایالات متحده با اعمال فشارهای اقتصادی در قالب تحریم های یک طرفه به ایران فشار وارد می کند و در طرف مقابل ایران با کنار گذاشتن محدودیت های برجامی سعی در توسعه برنامه هسته ای دارد.

شبکه خبری یورونیوز در این باره نوشت: ایران سانتریفیوژهای پیشرفته غنی سازی را راه اندازی می کند؛ رئیس جمهور حسن روحانی در مراسمی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای از جدیدترین سانتریفیوژهای هسته ای پیشرفته رونمایی کرد.

در ادامه آمده است: این اقدام از نظر برخی از کشورها نقض آشکار توافق هسته ای است.

انرژی هسته ای

این شبکه خبری در پایان نتیجه گرفته است که ایران سعی دارد با وارد کردن تجهیزات پیشرفته به چرخه هسته ای خود اقدام به افزایش سطح غنی سازی کند.

تایمز اسرائیل: ایران وارد ده روز تعطیلی کرونایی شد

موج چهارم کرونا در ایران که هشدار آن از ماه قبل توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا داده شده بود، در حال بالا بردن آمار مبتلایان و قربانی های کرونا در کشور است.

روزنامه تایمز اسرائیل به این موضوع پرداخته و نوشت: شیوع زیاد و واکسیناسیون کُند ایران را وارد ده روز تعطیلی کرونایی کرد.

در ادامه آمده است: فقط 200هزار دوز واکسن در میان جمعیت 84 میلیونی ایران تزریق شده است. 85 درصد شهرها در موج چهارم کرونا قرمز یا نارنجی اعلام شدند.

همچنین افزوده است: ده روز تعطیلی عمومی به علت شیوع کرونا در ایران از روز شنبه آغاز شده است و ایران اکنون پس از بیش از یک سال مبارزه با ویروس کرونا دارای بالاترین سطح شیوع در خاورمیانه است.

کرونا

این روزنامه در پایان نتیجه گیری کرده است: همه گیری در ایران به علت دید و بازدیدهای نوروزی و سفرهای ایام نوروز افزایش یافته است و علت اصلی شروع موج چهارم در این زمان را تعطیلات نوروز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام دانسته است.

رویترز: ایران سانتریفیوژهای پیشرفته راه اندازی می کند

راه اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته در روز فناوری هسته ای توسط رئیس جمهور واکنش های رسانه ای مختلفی را در پی داشته است. که هر کدام از زاویه ای به موضوع نگاه کرده اند.

در همین باره رویترز نوشت: ایران به مناسبت روز انرژی هسته ای سانتریفیوژهای پیشرفته را راه اندازی کرد.

در ادامه این مطلب به مراحل مختلف پرونده هسته ای ایران اشاره شده است از جمله خروج ترامپ از برجام و اعمال فشارهای اقتصادی در قالب تحریم به ایران، گام های ایران در کنار گذاشتن محدودیت ها در برنامه هسته ای و مذاکرات اخیر در وین.

برنامه هسته ای

در پایان این خبرگزاری به نقل از آقای روحانی آورده است: ایران همچنان به تعهد خود در قبال NPT پایند است و برنامه هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز و نظامی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید