بازتاب ایران

اسپوتنیک: آمریکا منتظر رئیس جمهور جدید ایران است/ الشرق الاوسط: رئیس جمهور جدید ایران سوگند یاد کرد/ المانیتور: رئیسی بر اولویت سیاست منطقه ای تاکید کرد/ نشنال اینترست: جنگ با ایران جنگ جهانی سوم را متوقف نمی کند

    کد خبر :833695

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه الشرق الاوسط، پایگاه خبری المانیتور و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا منتظر رئیس جمهور جدید ایران است، رئیس جمهور جدید ایران سوگند یاد کرد، رئیسی بر اولویت سیاست منطقه ای تاکید کرد، جنگ با ایران جنگ جهانی سوم را متوقف نمی کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: آمریکا منتظر رئیس جمهور جدید ایران است

تغییر دولت در ایران بر مسائل و مناسبات زیادی تاثیر می گذارد، اکنون مهم ترین پرونده در این لیست، پرونده هسته ای است که آمریکا برای مذاکره در انتظار دولت جدید ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: کاخ سفید می گوید آمریکا منتظر است ببیند بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران چه اتفاقی رخ می دهد.

ادامه می دهد: سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه گفت که دولت بایدن منتظر است ببیند در مذاکرات هسته ای ایران پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی چه اتفاقی رخ می دهد.

افزوده است: جدول زمانی بی پایان نیست و ما منتظر هستیم دور هفتم مذاکرات شروع شود، دولت آمریکا خواهان حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران است.

کاخ سفید در انتظار رئیسی

در پایان این خبرگزاری آورده است که رئیسی در جریان سخنرانی خود به موضوع تحریم های اعمال شده علیه ایران پرداخت و حمایت خود از مسیرهای دیپلماتیک برای رفع تحریم را اعلام کرد.

الشرق الاوسط: رئیس جمهور جدید ایران سوگند یاد کرد

مراسم سوگند رئیس جمهور جدید ایران در رسانه های بین المللی بازتاب زیادی داشته است و همه از یک انتظار و ابهام درباره مسیر انتخابی از سوی آقای رئیسی برای چهار سال آینده ایران سخن گفته اند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: رئیس جمهور جدید ایران در پارلمان سوگند یاد کرد.

ادامه می دهد: در شرایطی روز پنج شنبه رئیس جمهور جدید سوگند یاد کرد که ایران با اقتصاد متاثر از تحریم، بحران شدید بهداشتی و مذاکرات سخت در مورد برجام روبرو است.

افزوده است: آقای رئیسی به صورت رسمی ماموریت چهار ساله خود را آغاز کرد و در اولین سخنان خود پذیرفت که وضعیت اقتصادی مردم به علت دشمنی های خارجی و مشکلات داخلی بد است.

سوگند رئیس جمهور

در پایان این روزنامه لیستی از مشکلات و بحران هایی که پیش روی ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور است، را ارائه کرده است.

المانیتور: رئیسی بر اولویت سیاست منطقه ای تاکید کرد

از اولین روزهای پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور در صحبت های او بحث برقرار کردن روابط حسنه با کشورهای منطقه وجود داشت.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: رئیسی در مراسم سوگند بر اهمیت سیاست منطقه ای تاکید کرد.

ادامه می دهد: رئیس جدید دولت در ایران بر سیاست منطقه ای ایران تاکید کرد، در حالی که در سطح بین الملل ایران و غرب تنش های مهمی را دارند.

افزوده است: رئیسی، سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی را منبع امنیت معرفی کرد، این پیامی بود برای غرب که نفوذ منطقه ای ایران را عامل بی ثباتی می داند.

رئیسی و سیاست منطقه ای

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که آقای رئیسی علی رغم این که درباره رغع تحریم های اقتصادی صحبت کرده است اما برنامه ای از سوی دولتش برای ادامه مذاکرات هسته ای با غرب ارائه نکرده است.

نشنال اینترست: جنگ با ایران جنگ جهانی سوم را متوقف نمی کند

بحث کاهش اهمیت خاورمیانه در سیاست خارجی ایالات متحده در سال های اخیر بسیار شنیده می شود، این کاهش اهمیت شامل ایران نیز می شود.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: جنگ با ایران جنگ جهانی سوم را متوقف نمی کند، اما می تواند آن را آغاز کند.

ادامه می دهد: پنتاگون به درستی رقابت قدرت های بزرگ را به عنوان اولویت اصلی خود تعیین کرده است، منطقی نیست که منابع سنگینی را برای جبران نگرانی ثانویه ای مانند ایران اختصاص دهیم.

افزوده است: این به این معنی نیست که برای کنترل ایران اقدامی نشود، بلکه باید بلند پروازی های ایران کنترل شود.

جنگ ایران و آمریکا

در پایان این نشریه هزینه زیاد برای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در خاورمیانه را عاقلانه نمی داند و مدعی است ایالات متحده باید به بازی قدرت های بزرگ توجه بیشتری داشته باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید